pondělí 13. února 2017

Studium jedů - 32. kapitola 4/4

Milí čtenáři,
konečně je tady závěr knihy a doufám, že si tuhle jednohubku vychutnáte. :)
Co se týče dalšího překladu, tak mám konečně po státnicích a můžu překladu věnovat více času, takže se určitě máte na co těšit. V této sérii bude pauza až po krátké povídce, která přímo navazuje na tuto knihu, ale tentokrát z Valekova pohledu. Chtěla bych nejdříve dokončit další rozjeté knihy, a pak se vrátit zase k této sérii. Toto je prozatímní plán, ale kdo ví, na který překlad budu mít zrovna chuť, tak jej berte s rezervou. Třeba se k této sérii vrátím dříve, protože je to pro mě srdcovka. :)
Mějte se famfárově
Paty


Tu noc jsme odešli. Irys vedla naši neobvyklou skupinu. Osm dívek a dva chlapci z Brazellova sirotčince následovalo Irys lesem k jižní hranici. Šla jsem na konci skupiny, abych se ujistila, že všichni zůstaneme pohromadě a nikdo naši skupinu nesleduje.
Šli jsme několik hodin, dokud jsme nenašli vhodnou mýtinu, kde bychom se mohli utábořit na noc. Více než dostatečné zásoby na cestu nám zajistil Ari. Usmála jsem se, když jsem si vzpomněla na jeho přednášku, abych se vyhýbala problémům. Jako přehnaně ochranářský bratr nebyl spokojený, dokud jsem neslíbila, že mu pošlu zprávu, pokud budu potřebovat pomoc. On a Janco mi budou velmi chybět.
Postavili jsme do kruhu šest malých stanů. Irys ohromila děti, když oheň zapálila jediným magickým gestem. Poté, co šli ostatní spát, jsem zůstala u ohně a prohrabovala vyhasínající žhavé uhlíky. Neměla jsem chuť jít za May do stanu, a tak jsem zírala na jediný plamínek, který se objevil, když jsem prohrábla oheň. Tančil sám a jen pro mě. Hrála jsem si s přívěskem a asi po sté jsem uvažovala, proč se Valek nepřišel rozloučit.
Vycítila jsem pohyb. Vyskočila jsem a popadla bo. Od stromu se oddělil stín. Irys vytvořila kolem stanů magickou bariéru. Podle ní mohla bariéra zamlžit zrak, aby si příchozí myslel, že je mýtina prázdná. Stín se zastavil na hranici bariéry a magií neovlivněn se na mě usmál. Valek.
Natáhl ke mně ruku. Chytila jsem se jeho studených prstů oběma rukama, když mě vedl dál od stanů a hlouběji do lesa.
„Proč jsi nepřišel dřív, než jsme odešli?“ zeptala jsem se, když jsme zastavili u jednoho stromu. Kořeny masivního dubu vyrážely ze země a vytvářely závětří.
„Ujišťoval jsem se, že bude mít Velitel spousty práce, aby našel někoho, kdo vykoná jeho rozkaz,“ usmál se ďábelsky Valek. „Je zajímavé, kolik úklidu je potřeba po tom, jakou špínu po sobě zanechal Brazell.“
Napadlo mě, co tím úklidem myslel. „Kdo teď ochutnává Velitelovo jídlo?“ zeptala jsem se.
„Zatím já. Ale věřím tomu, že kapitánka Hvězda by mohla být dobrým kandidátem. Když už ví, kdo všechno jsou vrahové, myslím, že její pomoc bude nedocenitelná.“
Teď byla řada na mně, abych se usmála. Hvězda by si vedla dobře, kdyby prošla testem. Kdyby…
„Dost mluvení,“ řekl Valek a položil mě mezi kořeny. „Musím ti dát správné rozloučení.“
Mou poslední noc v Ixii jsem strávila pod stromem s Valekem. Hodiny ubíhaly a blížilo se svítání. Vycházející slunce mě probudilo ze spokojeného spánku ve Valekově náruči a nutilo mě čelit dni, kdy jej musím opustit.
Valek mou náladu vycítil, „ani minule nás rozkaz k popravě nerozdělil. Jsou způsoby, jak jej obejít. Zase budeme spolu.“
„To je rozkaz?“
„Ne, slib.“


10 komentářů:

  1. Děkuji moc.. toto je taky moje srdcovka.. ale těším se i na další tvoje překlady

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za skvělý překlad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Achhh. Díky za preklad. Teším sa na tú poviedku. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Moc Děkuji za další kousek kapitoly. Ke státnicím CG

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji za překlad celé knížky, jsi úplně nejlepší....

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za krásnou knihu. Bobo.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuji za konečný překlad kapitoly a tím i konec knihy. Lvice

    OdpovědětVymazat
  8. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)
    Velká gratulace k státnici :D :D

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavé rozloučení od Valeka :D

    Moc děkuji za překlad celé knihy :)
    a těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat