pondělí 2. ledna 2017

Studium jedů - 32. kapitola 1/x

Zdravím vás všechny v novém roce, přeji samozřejmě jen to nejlepší a doufám, že vám dále budu moci zpříjemňovat dny překládáním skvělých příběhů. Dnes tady máte další kousek příběhu, bohužel si nejsem jistá, zda budu mít teď o zkouškovém dost času těch pár stránek přeložit, ale i tak se pokusím knihu dokončit, co nejdříve, tak mi držte pěsti, ať to pěkně odsýpá a zase se na nějaké blbině nezaseknu, jak se mi to občas stává. :D
Mějte se pěkně
Paty


Zalapala jsem po dechu, když jsem si vzpomněla… „Janco!“ Popadla jsem Valeka za ruku, táhla jsem jej za sebou a vysvětlovala mezi lapáním po dechu. Stále jsme na sobě měli Brazellovy barvy, i když oblečení bylo roztrhané a potřísněné krví, takto jsme vzbudili lékaře, který k naší zlosti trval na protokolu a autoritě, dokud Valek nevytáhl nůž.
Když jsme vstoupili do Reyadova křídla, ztěžkl mi žaludek. Chodba vedoucí k pokoji se zajatci byla příšerná. Na zemi leželi vojáci a kusy jejich rukou i nohou byly rozptýleny všude kolem, jako by skrz ně prorazil někdo cestu. Zdi byly potřísněné krví a kaluže krve pokrývaly podlahu.
Lékař se chtěl zastavit u prvního muže, ale Valek jej vytáhl na nohy. Opatrně jsme procházeli kolem těl, až jsme dorazili ke dveřím. Hned jsem uviděla Janca, jak leží na boku s hlavou v Ariho klíně. Byl v bezvědomí, což bylo dobře, protože mu ze zad trčela špička meče. Ponurý výraz v Ariho tváři podtrhovala zaschlá krev na obličeji. Karmínově zbarvená sekera zodpovědná za masakr na chodbě ležela vedle něj. Irys seděla se zkříženýma nohama uprostřed kruhu zubožených lidí. Obočí se jí lesklo potem. Její výraz byl vzdálený. Spoutané ženy i muži pohlíželi na scénu před sebou nezaujatýma očima.
*   *   *
Cesta na ošetřovnu byla chaotickou noční můrou. Vše se slilo do jednoho víru, než jsem se ocitla na posteli vedle Janca a držela jej za ruku. Lékař dělal, co mohl, ale jestliže meč probodl nějaké životně důležité orgány, nebo pokud měl vnitřní krvácení, Janco by to nepřežil. Během noci jsme si s Arim dvakrát zoufali, že jej určitě ztratíme.
Mé vlastní rány byly vyčištěné a uzavřené Randovým lepidlem, ale stěží jsem si uvědomovala nebo se starala o pulzující bolest. Zaměřila jsem veškerou svou energii a posílala ji Jancovi, pobízela jsem jej k životu.
Později dalšího dne jsem se vzbudila z lehkého spánku.
„Spíš v práci?“ zašeptal Janco se slabým úsměvem na popelavé tváři.
Vydechla jsem úlevou. Určitě, když byl dost silný, aby mě mohl urážet, tak byl na cestě ke zotavení.
Bohužel se to samé nedalo říci o Veliteli. Čtyři dny po Mogkanově smrti stále nezískal zpátky svou duši. Jeho rádcové se vzpamatovali z krátkého okouzlení, a zatímco čekali na Velitelův návrat, zabrali Brazellovo sídlo. Převzali dočasnou kontrolu nad Vojenským Krajem. Poslové byli posláni na sever ke Generáli Tesso do VK-4 a na jih ke Generáli Hazalovi do VK-6, a požadovali jejich okamžitou přítomnost. Generálové měli autoritu určit, co by bylo dalším krokem, pokud by se Velitele nepodařilo oživit.
Stejně matoucí byla skutečnost, že se žádná z Brazellových, Mogkanových ani Reyadových obětí neprobudila po zásahu Irys. Snažila se vstoupit do jejich myslí a najít místo, kde se jejich já skrývalo. Irys nám oznámila, že jejich mysli vypadají jako opuštěné domy – plně zařízené, se stále doutnajícími uhlíky v krbu, ale nikdo nebyl doma.
S Irys jsme se smířily s tím, že oběti dožijí své dny v Brazellově křídle pro hosty, aniž by si to sami uvědomovali. Truchlila jsem nad ztrátou Carry. Irys už vyhledala místnosti s dalšími sirotky a hlásila, že May je stále zde, živá a zdravá. Plánovala jsem návštěvu May hned, jak Janco nabere síly.
„Je zřejmé, že děti v Brazellově sirotčinci byly uneseny ze Sitie,“ vysvětlovala Irys, když za mnou přišla na ošetřovnu s Jancem.
„Děti do Mogkanova kruhu byly uneseny z různých míst daleko od sebe, aby se zabránilo odhalení. Magie je u žen většinou silnější, což vysvětluje, proč je zde více děvčat. Únosci se zaměřili na pokrevní linie, kde je magie přítomna, ale u tak malých dětí riskovali. Není jisté, že se u nich magie rozvine. Mogkan a Brazell tohle museli plánovat celá léta.“ Irys si zajela prsty do svých dlouhých hnědých vlasů. „Najít tvou rodinu nebude takový problém.“
Šokovaně jsem zamrkala. „Děláš si legraci. Že ano?“
„Proč bych měla žertovat?“ Vůbec si neuvědomovala, jak ve mně začaly vřít emoce.
Měla pravdu, žertování nebylo jejím stylem, takže jsem se na chvíli zamyslela. „Než Mogkan zemřel, řekl něco o rodu Zaltana.“
„Zaltana!“ Irys se zasmála a její výraz na chvíli ztratil svou obvyklou vážnost. Bylo to, jako by po týdnech deště vysvitlo slunce. „Myslím, že přišli o holčičku. Můj bože, pokud jsi členkou klanu Zaltana, budeš skutečným překvapením. To by vysvětlovalo, proč jsi nepodlehla Mogkanovu kouzlu.“
Na rty se mi dralo plno otázek. Chtěla jsem o téhle rodině vědět víc, ale nechtěla jsem si dělat plané naděje. Pořád tady byla možnost, že k rodu Zaltana nepatřím. Hádala jsem, že to zjistím, až se dostanu do Sitie. Irys chtěla s mým tréninkem začít hned.
Když jsem pomyslela na odchod z Ixie, přepadal mě neklid. Tak jsem změnila téma. „Jak se daří Veliteli?“
Irys vyjádřila svou frustraci. „Je na tom jinak než děti. V jejich myslích není nic, ale Velitel je na nějakém bílém místě. Kdybych jen mohla zjistit kde je, pak bych jej mohla přivést zpátky.“
Chvíli jsem to zvažovala a pomyslela na dobu, kdy jsem usnula ve válečné místnosti. „Můžu něco zkusit?“
„Proč ne…“


12 komentářů:

  1. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za překlad a korekci další kapitolky a držím palce, ať všechny zkoušky dobře dopadnou !!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za skvělý překlad :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za další kousek pokračování, a dobrou mysl u zkoušek. Lvice

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji a prosím o pokračování. Bobo.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za překlad a moc se těším na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  7. věřím, že zkoušky dáš a přeji ti, aby jsi měla štěstí na otázky :)

    Takže Yelena může být z významného rodu :) Uvidíme, zda se to potvrdí:)

    děkuji za překlad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, snad mi štěstí bude přát. :)
      Tohle téma bude předmětem 2. dílu - půjde hlavně o rodinu, magii a taky nějaké to drama. :)

      Vymazat