úterý 22. listopadu 2016

Falešná identita - 21. kapitola 2/2


Milí čtenáři,
jenom připomínám...Ryan si minulou kapitolu přivlekl do svého domu hrůzy nějakou ženu. Kdo to byl, se dozvíte, když budete číst dál :)
Katuš


Zalapala jsem po dechu.
Ryanovy oči střelily ke mně. „Co? Ty ji znáš?“
Zavrtěla jsem hlavou a snažila se setřást šok z tváře.
Rty se mu při novém podezření zúžily. „Jsi si jistá? Proč tě pak sem sledovala, Maddy?“
Kate na mě zírala, jedno oko jí už začalo otékat a na spánku měla ošklivou ránu. Požádal ji snad Major, aby se připojila k misi, aniž by mi to řekl?
„Nikdy před tím jsem ji neviděla,“ řekla jsem.
„Lžeš,“ obvinil mě a zvedl nůž.
„Nelžu! Neznám ji. Možná sem šla za Devonem.“
Ryan se zastavil a dumal. „Devon.“ Ústa se mu zkroutila. „To byl ten debil.“
„Proč jsi ho zabil?“
Kate se mi snažila propálit do hlavy díru, jak na mě ustavičně zírala, ale nepodívala jsem se na ni. Nemohla jsem riskovat, že Ryan budeš ještě podezřívavější.
„Protože čmuchal okolo až moc a strkal nos tam, kam neměl. Musel jsem ho zastavit. Zavedl jsem ho sem. Myslel si, že je tak zatraceně chytrý, ale nikdy by mě nenašel, kdybych ho nenechal. I když je škoda, že je mrtvý. Chtěl jsem na něj svalit ty vraždy. To byl ten důvod, proč jsem zabil tu děvku Francescu.“
Ryan se usmál. Postupoval pomalu ke mně, užíval si každý moment své zvrácené hry. Nutila jsem tělo ke klidu, když si ke mně klekl a natočil si pramen mých vlasů na prst.
„Proč jsi sem Devona zavedl?“ ozvala jsem se, ta slova mi drnčela v krku.
Zastavil se s prstem na mé klíční kosti. „Protože toto je mé místo. Nikdo sem nikdy nechodí. Používal jsem ho několik měsíců a procvičoval si tu svůj dar.“
„Ta mlha,“ řekla jsem, než jsem se mohla zastavit.
Pustil mě a pozoroval můj výraz. „Takže si pamatuješ?“
Zaváhala jsem. „Pár věcí. Můžeš kontrolovat mlhu.“
„Ne jen kontrolovat. Já ji vytvářím. Je mojí součástí,“ řekl, pýcha mu rozzářila obličej.
„Ale co to má dělat se zabíjením lidí?“
Cítila jsem Katein intenzivní pohled. Samozřejmě že jí už bylo jasné, že máme co dočinění s Variantem. Možná to věděla celou dobu.
Ryan si sedl na paty, nůž mu balancoval na stehnech. „Proč bych ti to měl říkat?“
„Jen tomu chci rozumět,“ hlas se mi zlomil a nebylo to předstírané. O průběhu této noci jsem měla jen málo pochybností. Kate a já pravděpodobně zemřeme.
Na zemi se objevila mlha, kroutila se kolem Ryana, ovíjela se mu kolem kotníků jako kočka.
„Celý život jsem svůj talent schovával. Styděl jsem se. Můj otec mi vždycky říkal, že to musím udržet v tajnosti, že je to špatná věc, že jsem šílenec. Ale existují další lidi, jako jsem já. Lidé s dary.“ Mluvil uctivým tónem, oči mu zářily pýchou.
Nekecej, pomyslela jsem si. Dva z nich jsou přímo tady.
Kdyby nebyl psychopat, měla bych pro něj trochu soucitu. Věděla jsem přesně, jak se cítil.
„A já se k nim přidám,“ pokračoval. „Našli si mě. Řekli mi, že musím zrušit veškeré vazby ke svému současnému životu, než se k nim budu moci přidat. Musel jsem se ujistit, že se zbavím všech, kteří by ohledně mě mohli být podezřívaví, kteří by mohli vědět o mém daru.“
To neznělo jako FEA. Ty by rozhodně zabíjení nepodporovali. Možná že to byla skupina toulajících se Variantů, které Holly zmiňovala ve svém mailu. Ale jak se ho zeptat, aniž bych se prozradila?
„Takže všechny oběti věděly o tvém daru?“
Pokrčil rameny. „Nikdo nevěděl, ale doktorka Hansen byla znepokojená mými krevními testy a ten stupidní školník mě viděl mlhu vytvářet. Nemohl jsem si dovolit žádný risk. Abelova armáda je pro mě příliš důležitá.“
„Abelova armáda?“ zeptala jsem se. Kate vypadala, jako že ví, o čem mluví. Když ucítila můj pohled, mírně kývla.
Ryan se zasmál. „Dost otázek, Maddy.“ Zatlačil prsty proti mým rtům. Chtěla jsem ho kousnout, ale posunul ruku dolů. Prsty přejel po mé jizvě na krku, pohladil hrudní koš, na vteřinu se zastavil na přívěšku, než se dotkl Áčka na mém hrudním koši. „Miluju ten pocit, že jsem na tobě zanechal svou značku, Maddy. Jsem docela smutný, že se to skoro zahojilo.“ Zachvěla jsem se kvůli jeho blízkosti.
„Nepochybuji, že jsi pro Abelovu armádu hovno, debile. Mají mnohem víc zrůdnějších talentů, než si umíš představit. Proč by měli chtít chlapečka, který si tak maximálně umí hrát s mlhou?“
Kate – přišla mi na pomoc. Nikdy bych si nepomyslela, že se to někdy stane.
„Co do háje víš o Abelově armádě?“ dožadoval se tichým hlasem.
Kate pevně stiskla rty.
Usmál se a přešel k vaně. Kate se napjala, když se nad ní postavil, ale on se jen natáhl pro kohoutek a pustil vodu, aby naplnil vanu. Jeho tichost mě děsila víc, než kdyby křičel a zuřil. Žaludek se mi stáhl. Z poličky sebral elektrický paralyzér.
„Budeš mluvit,“ řekl. „Protože tě přinutím.“
S paralyzérem v ruce si klekl před Kate. „Takže ty mi vážně nechceš říct, jak víš o Abelově armádě?“ Než mohla odpovědět nebo dokonce zavrtět hlavou, dotkl se paralyzérem jejího boku. Vyskočily modré jiskry a Kate vykřikla.
„Přestaň!“ Zaječela jsem.
Elektřina znovu zapraskala a Kateiny výkřiky zaplnily místnost. Bojovala jsem proti poutům, v očích mě pálilo. Ignoroval mě a znovu se jí dotkl. Pokusila jsem se proměnit, ale nic se nestalo.
„Nech ji být!“ ječela jsem a tentokrát to udělal. Vyškrábal se na nohy a pomalu se sunul ke mně. Miniaturní elektrické výboje zapraskaly mezi elektrodami paralyzéru.
Každý nádech mě pálil v hrudi jako oheň. Když si dřepl vedle mě, zavřela jsem oči a připravovala se na bolest. Něco se dotklo mých rtů a skoro jsem už ječela, když mi došlo, že mi dal přes pusu pásku, abych nemohla mluvit. „Miloval jsem tě, zabíjel jsem pro tebe a tobě to bylo jedno.“
Na chvíli se usmál, než mé tělo explodovalo bolestí. Oheň se vpaloval do mého boku, do hrudníku a paží. Lapala jsem po dechu přes látku, krk se mi stáhl. Ucítila jsem v puse žluč. Možná že se udusím vlastními zvratky, chrabrý to způsob smrti. Znovu se mě dotkl paralyzérem a bylo to stejné, jako by se mě dotýkal ohněm. Bezhlasně jsem ječela, ale on dál pokračoval, až byl můj svět celý v plamenech, modrých jiskrách a slzách.
Nakonec přestal.

„Žádné mluvení,“ řekl a odešel.

10 komentářů:

  1. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji Katuš, za tvůj překlad. Katka

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, tak to bylo drsny. Dekuju za preklad, uz se tesim, jak to dopadne. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě to drsné bude ;), díky za komentík :)

      Vymazat
  4. Kate? Šla za ní proč? Z vlastní iniciativy? nebo ji Major nařídil hlídat Maddy/Tess ? Nebo se chce zbavit Tess ( , která je pro Kate přeci konkurence )Nebo Tess je návnada/volavka na vraha aniž by to věděla ?
    hmm, uvidíme, co se bude dít,zbylo ještě mnoho otázek a nejasností ...
    děkuji za překlad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že to se řeší v další kapitole ;)

      Vymazat
  5. Moc děkuji za překlad a korekturu

    OdpovědětVymazat