sobota 13. srpna 2016

Studená krv - 4. kapitola



Alex ma viedol po strane budovy, kde predtým zmizol. Hneď, ako sme zabočili, objavilo sa tam niekoľko budov. Zdá sa, že hlavná budova bola obrovská a ukrývala celý areál. Domy boli postavené naproti sebe, dva na každej strane, čím vytvorili akoby veľké námestie s trávou na nádvorí v strede. Každý bol vyrobený z rovnakého kameňa, opotrebovaného a hladkého a napol ukrytého vo vrstvách machu a zatočeného brečtanu, ktorý akoby rástol zo zeme zo všetkých strán. Budovy boli obkolesené zeleňou. Značné množstvo tvorili jedle a borovice, takže krajina bola posiata ihličím a konárikmi, kde zem bola vydupaná rokmi prechádzania (alebo drahou spoločnosťou), vytvárajúca široký chodníček, ktorý viedol presne do stredu námestia. Dokonca tam bola malá záhradka s fontánou v strede nádvoria, obkolesená ozdobnými stromčekmi a mramorovými lavičkami. Vdýchla som sviežu vôňu kôry a zeme a zízala som. Vyzeralo to tam ako tajný lesný domček záhradnej víly.
Všade navôkol nás sa to hemžilo deťmi; niektoré postávali v malých skupinkách, aby si mohli navzájom šepkať, niektoré sedeli v pároch a bdeli nad otvorenými knihami alebo sa ponevierali po dvore. Nakoniec som odolala nutkaniu zízať, aby som hľadala rozdiely medzi týmito deckami a deckami na mojej starej škole. Vedela som, že by tam nemali byť, ale nikdy predtým som nevidela Lovcov zblízka, hlavne tých môjho veku. Jedna moja časť tým bola nadšená.
Niekto sa zasmial, hoci bol ten zvuk jemný, niekde blízko zvoneniu zvončekov, a ja som zodvihla hlavu, aby som našla zdroj. Bolo to dievča v mojom veku, s blond vlasmi, ktoré jej siahali po lopatky a bola ku mne otočená chrbtom, sediac na lavičke v strede dvora. Aj napriek tomu, že som nedokázala vidieť jej oči, vedela som, že boli perfektne modré. Vedela som to rovnako ako to, že bola tým najobľúbenejším deckom na škole.
Skupina dievčat stála v kruhu okolo nej. Jedna z nich sa odvrátila na dostatočne dlhý moment na to, aby vzhliadla a všimla si ma, ako prechádzam okolo. Potom sa to dievča, štíhla bruneta s mihalnicami, ktoré vyzerali, že na sebe držia minimálne jednu celú maskaru, otočilo a povedalo niečo blondínke, príliš ticho na to, aby som to dokázala počuť. Začala sa otáčať, prehadzujúc si vlasy cez rameno, keď otočila krkom. Naše oči sa stretli a na sekundu sme sa na seba sústredili predtým, než som sa odvrátila. Hneď potom som si vynadala za to, že som sa odvrátila ako prvá. Tak sa nevyrovnám so „syndrómom nováčika“.
Pár tenisiek sa zodvihlo a kútikom oka som zazrela, ako sa na mňa zaškerila so skrútenými perami a manikúrovanou rukou na boku predtým, než sa odvrátila ku skupine a jej sánka sa opäť rozhýbala. Niečo v spôsobe, akým sa na mňa zaškerila, ma prinútilo myslieť na Cindy Adamsovú a zacítila som, ako sa mi ruky okamžite zovreli do pästí. Niečo z môjho napätia sa muselo predrať na povrch, pretože som cítila, ako sa na mňa Alex obzrel, jedno obočie zodvihnuté. Prinútila som sa k úsmevu, roztvorila ruky a uvoľnila sa.
Akoby sa zvyšok študentov riadilo pokynmi od tej blondínky, viac hláv sa začalo otáčať smerom ku mne. Keď sa tak stalo, bolo to ako dominový efekt. Jeden upozornil ďalšieho, ktorý upozornil ďalšieho a potom ďalšieho. Čoskoro si na mňa všetci ukazovali a šepkali si. Nikto z nich nevyzeral nenávistne, ale žiadny z nich sa nepozrel obzvlášť príjemne. Bol to rovnaký výraz, aký som videla u tých deciek vo vstupnej hale. Tých, ktorí ma nazvali zúfalcom. Začínala som si uvedomovať, že sa tu niečo dialo, niečo väčšie než pokrčené oblečenie a rozmazaný make-up. Začínalo sa to ku mne dostávať.
Tvár som mala starostlivo prázdnu a odvrátila som oči, začala som si všímať scenériu za ich hlavami, namiesto ich tvárí. Zámerne som sa dívala na jasno zelený brečtan, ktorých sa tiahol z prednej časti budovy, okolo ktorej sme prešli. Nebolo ťažké rozptýliť sa tým. Ten odtieň zelenej bol fascinujúci. Nebolo to tak, že by som brečtan nikdy predtým nevidela, alebo lesy, ale tie farby boli také živé, jasnejšie než v lese za našim domom.
Niekde blízko mňa sa ozvali hlasy.
„To je tá, o ktorej som ti hovorila. Vlčia baba,“ zašepkal dievčenský hlas.
„No určite. Fuj,“ bola odpoveď. „Prečo nechali Kaneovu bandu, aby jej pomohli?“
„Netuším. Nie je jednou z nás.“
Vedľa seba som cítila, ako Alex stuhol a potom sa znovu uvoľnil. Nepovedal nič, ale pokračoval po chodníku a zvýšil tempo. Dostali sme sa takmer ku dverám budovy, keď som počula:
„Aha, pozri. To je tá nečistokrvná.“
Tentoraz som si bola istá, že to Alex zachytil – spôsobom, akým zdvorilo ignorujete nepríjemnú situáciu. Držal oči upreté vpred a neutrálny výraz, ale opäť zrýchlil. Keď sme došli až ku dverám, Alex k nim pristúpil a otvoril ich, držiac ich naširoko, aby som mohla prejsť. Keď sme boli obaja dnu a dvere sa za nami s kliknutím zatvorili, povzdychla som si. Alex nepokračoval. Stále sa na mňa díval so zvedavým výrazom v tvári.
„Čo?“ spýtala som sa, pripravujúc sa, pretože som si nebola úplne istá, či som chcela vedieť, čo bolo vo veci. Prechod cez dvor bol kombináciou výskytu otrhaného decka v škole pre bohaté deti a pochodom hanby po plese a prichytením vašou matkou. Hrozné.
„Nič,“ povedal po chvíli. „Poďme.“
Vykročili sme, obišli sme veľké schodisko, ktoré bolo dostatočne široké na to, aby po ňom prešlo osemnásť vozičkárov – vedľa seba, dole cez dlhú, úzku chodbu doľava. Smrad sava a podlahového vosku sa premiešal s pachom, ktorý sa vyskytoval vo všetkých vzdelávacích inštitúciách. Chodby boli prázdne, vďakabohu, ale každý pár krokov som obišla leták s reklamou na nejaký študentský klub alebo nejakú udalosť. Videla som jeden na „Klub bojových umení“ – áno, tak sa to volalo – a zastavila som sa, aby som si to prečítala.
Boli stále tri voľné miesta v juniorskej triede klubu. Lekcie boli každý pondelok a stredu po zvonení posledného zvončeka. Nenesú zodpovednosť za prípadné zranenia. Zdravotníci sú k dispozícii. Príďte, ak myslíte, že máte guráž.
Bolo tam viac informácií o zodpovednosti za prípadné zranenia a pravdepodobne by som pokračovala v čítaní, ale Alex na mňa čakal s prekríženými rukami na hrudi a mračil sa z konca chodby. Ponáhľala som sa, aby som ho dohnala a odbočili sme do ďalšej chodby.
„Prečo na mňa každý zíza?“ spýtala som sa.
„Čo máš na mysli?“
Pozerala som sa na neho s prižmúrenými očami. „Vieš, čo mám na mysli. Viem, že si počul niektoré z tých poznámok tam vonku.“
Sval na sánke mu stuhol. „Väčšina deciek tu boli spolu, odkedy boli deťmi. Rovnaká škola, rovnaký sociálny kruh. Vieš, ako to je. Nie každý si hneď zvykne na novú tvár.“
Pokrútila som hlavou, neochotná akceptovať takú ľahkú odpoveď. „Nie, tak to nie je. Počula som, čo o mne hovorili. Vedia, čo som – veď vieš, zmiešaná alebo tak niečo. A majú s tým problém.“
„Samozrejme, že majú,“ odsekol. „Myslíš, že ktokoľvek z nás tu chce vlkolaka – hoci len polovičného – na našej škole? Aby sa učil naše pohyby? Bojoval s nami?“
Nebola som na to pripravená; nemala som potuchy, čo povedať. Žmurkala som na neho, zdesená zo sĺz, ktoré som cítila, že sa vytvárajú a odvrátila som sa, zatiaľ čo som sa snažila dať dokopy. Pod túžbou plakať sa prebúdzal hnev. Takže som sa k tomu upäla a zaškrípala zubami predtým, než som sa na neho zadívala.
„Aha,“ povedala som. „No, tak to vďaka za ten prístup. Medzitým sa porozhliadnem po novom doučovateľovi. Po takom, ktorý nie je zaujatým sráčom.“
Alex sa nadýchol a niečo z tých plameňov vymizlo z jeho očí, zanechávajúc ich svetlé a plné ospravedlnení. „Pozri, je mi to ľúto.“ Jeho plecia sa uvoľnili a rukou si prešiel cez vlasy, akoby nevedel, čo má robiť. „Nemyslel som to tak – nemám na to takýto názor. Poznám tvoju starú mamu veľmi dlhý čas. Bola ku mne dobrá a ja som odhodlaný vrátiť jej tú láskavosť, takže ťa budem doučovať a ospravedlňujem sa za to, čo som povedal. Decká o tom stále rozprávajú a ani jeden z nich nepozná všetky detaily, čo je pravdepodobne dôvod, prečo ťa označili za nepriateľa. Daj tomu pár dní a prejde ich to.“
Zámerne som na niekoľko sekúnd odďaľovala svoju odpoveď. Nebolo to tak, že by som mu neverila. Chcela som, ale ten pohľad, ktorý mi venoval, keď hovoril o tom, aké je to mať vlkolaka v ich strede – niečo mi hovorilo, že to myslel vážne. Dokonca aj keď som sa tomu veľmi bránila, nakoniec som prikývla. „Dobre, fajn. Ospravedlnenie sa prijíma.“
Alex vyzeral, akoby sa mu uľavilo a znovu sme sa pohli. Premýšľala som o tom boji v skladisku. Dávalo zmysel, že niečo také prešlo cez chodby Lovcovskej školy, hlavne keď záchranný tím mojej starkej chodil do tejto školy. Musím sa jej na to spýtať. Medzi tým a skutočnosťou, ako dobre sa poznala s riaditeľom Whitfielda, to vyzeralo, že starká v tom bola zapletená viac – alebo s tým bola aspoň nejako spojená – než som si myslela.
„Už sme tu,“ povedal Alex, kývajúc k posledným dverám naľavo.
Cez malé okno som zazrela stoly plné študentov. Plagáty s rôznymi bojovými postojmi viseli na stenách.
„Takže takto to bude fungovať,“ povedal, získavajúc späť moju pozornosť. „Stretnem sa s tebou po poslednom zvonení, aby som ti ukázal miesto, kde budeme trénovať.“ Pozrel sa dole na moje rifle a mikinu. „Možno by si sa chcela prezliecť do vhodnejšieho oblečenia.“
Pozrela som sa na seba a potom späť na neho. „Viac vhodnejšie? Budeme len študovať?“
„Nie, budeme trénovať,“ povedal. Zodvihol obočie nad mojim prázdnym pohľadom. „Súboj? Bojovanie?“
„Och. To som nevedela. Povedal doučovateľ a ja som myslela... moje tašky mi poslala do izby. Nemala som čas prezliecť sa.“
„Bez problému, dnes to bude ľahké. So zajtrajškom však budeš chcieť mať oblečené niečo iné.“
Niečo v spôsobe, akým vyslovil slová o ľahkosti ma prinútilo brániť sa, akoby očakával, že sa myknem alebo tak niečo.
Dvere sa otvorili a objavila sa v nich drobná, červená hlava. „Pán Channing. Čo pre vás môžem urobiť?“ spýtala sa Alexa a ja som si uvedomila, že je to profesorka.
„Profesorka Flahertyová, toto je Tara Godfreyová.“
Žena sa ku mne otočila a usmiala sa. „Slečna Godfreyová, rada vás spoznávam.“ Prijala som ruku, ktorú mi ponúkla a potriasla ňou, snažiac sa zistiť, kde som ju videla. Mala na sebe čierne nohavice, ktoré ju obopínali a objemné červené vlasy mala zopnuté vysoko na hlave.
„Tiež vás rada spoznávam,“ povedala som. „Poznávam vás?“
„Nikdy sme neboli predstavené. Poznám vašu starú mamu. Možno ste ma videli pred niekoľkými dňami pri tom incidente v skladisku.“
„Och, jasné.“ Pamätala som si drobnú červenovlásku, ale nebola som k nej dostatočne blízko na to, aby som si všimla črty jej tváre – a kvôli jej rozmerom som predpokladala, že je študentka.
Profesorka Flahertyová sa pozerala na Alexa. „Je od vás milé, že svoju novú spolužiačku odprevádzate do triedy. Odtiaľto to preberám ja.“
„Vidíme sa o tretej,“ povedal, kývajúc na mňa, keď ustupoval po chodbe.
Profesorka Flahertyová sa otočila ku mne so vševediacim pohľadom. „Nie to, čo ste očakávali od inštruktora bojového umenia, však?“
Na chvíľu som si myslela, že hovorila o Alexovi a ja som nevedela, čo na to povedať, ale potom som si uvedomila, že ukazovala na seba. „Och, nie, myslím, že nie,“ priznala som.
Jej úsmev sa rozšírili, čo jej presvietilo jej tvár, spôsobiac tak dojem, že žiari. Pomohlo to zjemniť ten ostrý záblesk, ktorý mala v očiach. „Na druhú stranu, ak by sme mali byť úprimné, tiež nie ste to, čo som si predstavovala o dcére legendy.“
Otvorila som ústa, aby som sa jej spýtala, čo tým myslela, ale pohyb za ňou ma prerušil. Nejaký objekt plával vzduchom, mieril priamo k zadnej časti hlavy profesorky Flahertyovej. Otvorila som ústa, aby som zakričala varovanie, ale nezvýšil na to čas.
Profesorka Flahertyová sa otočila a jej ruka vystrelila, schmatnúc objekt vo vzduchu tesne predtým, než sa jej stihol zanoriť do lebky. Zodvihla ho a zamračila sa. Bol to kameň o veľkosti päste. Jej úsmev zmizol, nahradený zamračením, čo ma zastrašilo oveľa viac ako akýkoľvek iný profesor, ktorého som kedy mala, a potom sa otočila k zvyšku triedy.
„Kto to urobil?“ vyštekla.
„Prepáčte, profesorka Flahertyová. Mieril som na Justina,“ zvolal chlapčenský hlas o niekoľko radov ďalej. Zazrela som chalana s atletickou postavou a strapatými, hnedými vlasmi, ktorý sa ospravedlňujúco usmieval.
„Vaša muška je otrasná, Levi,“ odpovedala profesorka.
Vstúpila hlbšie do miestnosti a pokynula mi, aby som ju nasledovala a položila kameň na stôl, incident zabudnutý. Pozerala som sa, snažiac sa porozumieť, ako jej to takmer rozbilo lebku a pre ňu to nebolo nič.
„Trieda, toto je Tara Godfreyová,“ povedala profesorka Flahertyová, položiac malú ruku na moje rameno. „Je tu nová a očakávam, že sa k nej všetci budeme správať ako ku každému inému.“
Tichý smiech a mrmlavé slová nasledovali jej slová, keď som zamierila k svojej stoličke. Nejaká noha vystrelila do uličky a ja som sa len tak-tak udržala, aby som sa nerozpleštila na zemi, keď som narazila do prázdneho stola. Dostalo sa mi ďalšieho smiechu a šepkania. Ak si to aj profesorka Flahertyová všimla, nevyjadrila sa k tomu. Pozerala som sa na decká okolo seba, kým sa neodvrátili.
Vpredu si profesorka Flahertyová zhromaždila dokumenty a súbory, zatiaľ čo hovorila: „Dnes budeme pracovať vonku, takže choďte a zhromaždite sa na trávniku. Stretneme sa tam o pár minúť.“
Objavili sa úsmevy a niekoľko radostných výkrikov, keď decká vyskočili a vybrali sa k bočným dverám. Urobila som krok tým smerom, ale hlas profesorky Flahertyovej ma zastavil. Skláňala sa nad stolom, prehrabovala sa v šuplíku, akoby niečo stratila.
„Tara, vydržte, pôjdem s vami,“ povedala bez toho, aby vzhliadla.
„Och, ja s ňou pôjdem, profesorka Flahertyová.“ Chlapec stál vo dverách, baseballovú čiapku mal stiahnutú takmer až na očiach. Mal na sebe staré rifle – nie otrhané, ale obnosená a pohodlné a k tomu košeľu, ktorá na sebe mala nápis, ktorý hovoril niečo o sedemnástom vedeckom veľtrhu. Jeho batoh bol preplnený na prasknutie a vyzeral, akoby vážil viac ako on.
„Pán Sandefur,“ povedala profesorka Flahertyová, sotva vzhliadnuc predtým, než sa vrhla späť k svoju hľadaniu. „To je v poriadku. Budem tam o chvíľu.“
Nasledovala som toho chalana von, ale udržiavala som si vzdialenosť, neistá, prečo bol ku mne taký milý po tom, ako sa ostatné decká správali.
„Ahoj, som Logan,“ povedal a natiahol ruku.
Potriasla som ňou, stále skeptická. „Tara.“
„Ja viem. Bojová aréna je týmto smerom,“ povedal, zabočiac na úzku cestičku, ktorá viedla do lesa.
Zaváhala som.
Zastavil a prikročil späť ku mne. „Ak klamem, pravdepodobne by si ma mohla poraziť v boji,“ povedal. „Len otvorím, ak sa kvôli tomu budeš cítiť lepšie.“
Zvážila som to. „Dobre, poďme.“
Usmial sa a na líci sa mu objavila malá jamka. Usmiala som sa, bolo to automatické gesto, a nechala som Logana, aby ma viedol dole po úzkom chodníčku. Bola som napol v pokušení otočiť sa a hľadala som profesorku Flahertyovú za nami, aby som si bola istá, ale nebola tam. Rozhodla som sa veriť niekomu len na základne jamka v líci a nemohla som sa otočiť.
Vzduch bol chladnejší v zákryte stromov. Bola som rada, že som mala svoju mikinu, pevnejšie som si ju obmotala okolo seba a vytiahla som hore zips. Pozrela som sa na hustý zelený baldachýn lístia – väčšinou ihličia – a konárov, ktoré tlmili svetlo. Kontrast bohatej zelene proti hnedej kôre bol fascinujúci. Zhlboka som sa nadýchla, vôňa hliny a machu mi naplnila hlavu. Nútilo ma to myslieť na Wesa a naše rozlúčenia medzi stromami za našim domom.
Chcela som ten obraz odtlačiť stranou, stočila som pozornosť späť ku chodníku predo mnou a videla som stromy, ktoré redli. Logan zostúpil z cestičky a predral sa kríkmi na čistinku. Vykročila som spoza neho a všimla si, že ma predsa len nepodviedol. Zvyšok triedy bol zoradený, rozdelený do malých skupín a rozprávali sa a smiali.
„Vďaka,“ povedala som.
„To nestojí za reč. Byť novým deckom je na prd,“ povedal Logan.
„Ako to vieš?“
„Bol som ním minulý rok. Nie je to sranda. Päťkrát som si musel kúpiť novú spodnú bielizeň. Nakoniec som si ju skrýval v batohu, aby sa k nej nemohli dostať.“
Pozerala som sa na neho s rozšírenými očami, neschopná prinútiť sa spýtať, prečo potreboval novú bielizeň. Možno som to nechcela vedieť.
Za nami sa zjavila profesorka Flahertyová s náručou plnou súborov a zápisníkov. Všetko so žuchnutím položila na zem a položila stopky ležiace na vrchole.
„Tak dobre, všetci. Nájdite si partnerov,“ zvolala.
Skupinky sa rozpŕchli a všetci sa zaradili, párujúc sa spôsobom, ktorý mi napovedal, že to už robili predtým. Logan sa presunul, aby sa postavil pred chudého chalana s rifľami a fialovými tričkom a obrázkom čierneho piana, ktorého klávesy sa stiahli po šírke tkaniny. Vyzeral znudene, ale Logan mi venoval úsmev s jamkou na líci a prikrčil sa do bojového postoja. Stála som na okraji čistiny, čakajúc, čo sa bude diať. Profesorka Flahertyová sa postavila vedľa mňa.
„Tara, chápem, že ste nikdy nezažili hodinu sebaobrany, takže pre dnešok vám umožním len sa pozerať. V pondelok očakávam, že budete pripravená.“ Obrátila sa ku zvyšku triedy, bez toho, aby počkala na odpoveď. „Jeremy, môžete začať.“
Blond chlapec s veľkými rukami vystúpil dopredu a potom sa otočil tvárou k ostatnými spolužiakom. Bože, všetci tu snáď boli príťažliví? Profesorka Flahertyová počkala, až sa Jeremy zaradil na miesto, a potom zvolala: „Zahrievanie. Začnite.“
Chcela som sa začať hádať a povedať jej, že som sa nemusela len pozerať, že napriek nedostatku tréningu som sa dokázala o seba postarať. Že som mala poriadny výcvik, pretože Jack bol lepší bojovník než polovica ľudí v tejto škole. Potom som videla, ako sa zvyšok triedy začal pohybovať a uvedomila som si, ako malicherne a hlúpo by som znela.
Namiesto kopírovania každého bojového pohybu tam len stáli a v perfektnej súhre rozpohybovali svoje telá. Jeremy zvolal niekoľko póz alebo pozícií a všetci odpovedali okamžitou reakciou svojich tiel. Vyzeralo to ako kombinácia kung-fu a účinnej jogy. Nikdy predtým som nič takéto nevidela. Zaklapla som ústa a pozerala sa.
„Výpad,“ zvolal Jeremy.
V odpovedi celá trieda vystrelila pravú päsť. Ale nebol to normálny úder. Vyzeralo to elegantne a silne. Dokonca aj ich nohy sa hýbali v synchronizácii, akoby boli jeden, vybalansovaný, ich kolená boli ohnuté presne v tom istom uhle.
„Zadný blok,“ zvolal Jeremy.
Všetky ruky sa pohli dozadu, ohnuté v lakťoch, v sprievode kolektívneho švihu, aby sa prinútili k pohybu. Všetko, čo som mohla robiť, bolo zízať vo fascinácii a strachu. Nebola šanca, že sa toto naučím za tri dni. Vyzerali ako armáda karate kidov.
Keď zahrievacie cvičenie skončilo – a ja som to vedela, lebo sa pohyby všetkých zastavili a Jeremy ustúpil za vojenského pochodu – profesorka Flahertyová prehovorila k triede:
„Vyzeralo to dobre, decká. Použijeme tie pohyby pre zvyšok dnešnej lekcie pri súbojoch jeden na jedného. Chcem, aby ste našli spôsob, ako použiť čo najviac z týchto pohybov na obranu. Dávajte si navzájom prestávky, keď budú potrebné a choďte na to zľahka. nechcem žiadne natiahnuté chrbty ako minulý týždeň.“ Ozvalo sa niekoľko chechotov a potom rýchlo odzneli, keď sa všetci začali pripravovať. „Začnite.“
Bola to šmuha blokovacích pohybov a obranných manévrov. Nikto nestrácal čas tým, že by predstieral útok  a z miesta, kde som stála, to vyzeralo, že sa nikto nekrotí. Ozývalo sa vrčanie a tvrdé výdychy, svedčiace o tom, že v každom pokuse o útok bola plná sila. Pozerala som sa na Logana a na jeho hudbu milujúceho partnera. Výraz nudy z chlapcovej tváre bol preč, nahradený ponurou koncentráciou, darilo sa mu prikrčiť sa a blokovať Loganov útok. Z toho, čo som dokázala povedať, bolo blokovanie asi všetko, na čo mal čas; Logan bol rozmazaná šmuha rúk a nôh.
Ruka zľahka dopadla na moju pažu a ja som vzhliadla. Profesorka Flahertyová ma sledovala, záblesk v zelených očiach. „Veľa na vstrebanie. Ale opäť, z toho, čo som videla, to všetko rýchlo doženiete.“
„Myslíte v tom skladisku? Vďaka, ale toto je veľmi odlišné. Toto je viac... kontrolované,“ povedala som nakoniec, stále pozorujúc boj.
„Kontrola príde neskôr, s tréningom. Vyzerá to tak, že máte talent, ktorý je potrebný, aby ste sa dostali ďalej.“
„Možno.“ Pozerala som sa späť na ňu. „Ale nie taký ako vy. Boli ste úžasná. Nemohla som uveriť tomu, ako rýchlo ste sa pohybovali.“
Usmiala sa. „Bolo osviežujúce mať možnosť dostať sa tam a praktikovať to, čo kážem. Dobré cvičenie. Taktiež ste neboli zlá.“
„Neviem. Alex ma musel zachraňovať. Ak by to neurobil...“
„Každý občas potrebuje parťáka. Máte šťastie, že máte Alexa ako trénera. Je jedeným z najlepších na škole.“
„To je dôvod, prečo skončil ako môj doučovateľ?“

Usmiala sa, ale jej oči boli tvrdé a už neboli sústredené na mňa. „Byť najlepším má svoju cenu.“ 

10 komentářů: