čtvrtek 19. května 2016

Úlomok tieňa - 7. kapitola 1/2


„Dotkni sa ich a ja ťa zabijem, do riti,“ zavrčala som, moje ruky pevne zvierali Benjamina.
Jej oči sa pohŕdavo pretočili pri pohľade na Talivara ležiaceho tvárou k zemi, keď sa votrela do kuchyne prehliadnuť si svoju prácu, opätky klopali po drevenej podlahe. „Ty a aká armáda, Prostredníčka?“

„Táto, ty suka.“ Než som sa mohla pohnúť, Charlie vytiahla čiernu dýku z jej vrecka, ostrie v okamihu umiestnené pod bradou fae. Tresine oči sa rozšírili, keď sa jej dotkla hrana, ale Charlie ju schmatla zozadu za hlavu druhou rukou a držala ju pevne. Slabé prskanie zaznelo od špičky čepele.
Tresa zaskučala. „Spoznávaš to, však?“ zasyčala Charlie. „Čistá oceľ, kovaná z padlej hviezdy so strieborným hrotom.
„Ježiši, Charlie.“ Očarená napriek sebe samej, stále som si všímala ako sa jej ruky trasú, keď držala nôž na Tresinom hrdle. Železo mohlo byť pre Fae-ov pomerne smrtiace, hlavne v jeho čistej forme, hoci mať Prostredníka často o niečo znížilo účinok. Nič také som nemala vo svojom byte odkedy som s jedným žila a pre druhého pracovala, ale začínala som nad tým uvažovať.
„Bol Robertov.“ Charliene oči na mňa divoko pozreli v zmesi paniky a šialenstva. „Myslíš, že dovolím, aby mi niekto znovu ublížil? Alebo mojej rodine?“
„Vôbec nie.“ Milo som sa usmiala na Tresu. „A teraz, keď sú naše podmienky viac menej rovnaké, dovoľ mi povedať ti, že nie som na vydieranie.“ Pristúpila som bližšie. „Čo do pekla si to urobila? A kde je Roweena?“
„A to som takmer uverila tomu, že rozumieš tomu čo si urobila. Roweena dúfajme niekde zomiera.“ Tresa zavrčala,  jej nozdry sa zachveli, keď jej Charlie znovu pichla  nožom. „Zrušila som ich spojenie s Križovatkami. Nemá to dlhodobý účinok.“ Šťuchla do Talivarovej nohy než sa stretla s mojím pohľadom, jej oči sa trblietali. „Zatiaľ.“
Môj mozog sa usadil do podivného kľudu, hnev potlačil strach akonáhle som si uvedomila, že nie sú zranení permanentne.
Zatiaľ.
„A ty si sa rozhodla zneškodniť aj bábätko? Alebo Moirinho bývalého bodyguarda? Škola zloduchov ťa musela naučiť byť veľmi dôkladnou.“
„O čom to hovoríš? Kúzlo bolo namierené len na ľudí, ktorých si Prostredníkom.“
Zdvihla som na ňu obočie, preložiac si bezvládne bábätko cez rameno. „Nie som Prostredníkom ani jedného z nich. Do pekla veď nie som ani len Talivarovým Prostredníkom ak ti išlo o to.“
Zamračenie pootočilo Tresine ústa a po prvýkrát som zachytila náznak skutočného poplachu v jej zeleno-zlatých očiach. „Nie si?“ Môj telefón zazvonil. Rýchlo som sa vyhla elfke aby som sa k nemu dostala.
„Abby? Abby!“
„Tu som, Mel.“
„Vieš, čo sa deje? Som v Hallows a všetkým Iným len zostalo zle a stratili vedomie.“ Zastavila sa. „Do pekla, niektorí z nich sú sakramentsky blízko k peneniu z úst.“
„To isté sa stalo tu,“ povedala som jej. „Drž sa, zavolám ti späť. Aj Brandon je mimo?“
„Hej, ale Katy je tu s ním.“
„Dobre. Pokúsim sa tomu dostať na koreň. Ak niekde uvidíš Roweenu daj mi OKAMŽITE vedieť, okej?“
Zaklapla som svoj telefón dosť silno na to, aby som roztrieštila tlačidlá. „Ty hlúpa, hlúpa ženská. Čo do pekla to bolo za kúzlo, čo si použila?“
„Už som ti povedala,“ odsekla podráždene. „Zrušila som ich spojenie s Križovatkami. A pridala som trochu z teba do toho mixu, ako bonus.“
„Záchvaty.“ Charlie na mňa zízala, fascinovaná hrôza v jej hlase. „Dala si im Abbyine záchvaty.“
„Odhalila si ma.“ Zasmiala sa Tresa. „Hoci tá časť nebola tak úplne zámerná. Proste len zaujímavý vedľajší účinok.“
„Ako dlho to potrvá?“ povedala som jemne, snažiac sa rozhodnúť, či by stálo za to, udierať jej tvárou do zeme.
Tresa na mňa vycerila zuby. „Pokým sa nestaneš mojim Prostredníkom. Inak bude kúzlo pretrvávať pokiaľ nezomrú.“ Pozrela veľavýznamne na dieťa a mykla plecami. „Aj keď sa zdá, že došlo tak trochu k podvodu. No, na tom nezáleží. Jednoduché podpísanie Zmluvy a budú znovu pripojení ku Križovatkám, nič viac.“
„Nádhera.“ Odfrkla som si. „Až na to, že si to pokašľala.“
„Vážne?“ myslím, že som si všimla potláčaný podtón pochybností v jej hlase.
„Hej. Prerušila si spojenie s Križovatkami pravdepodobne každej Inej bytosti v celom Portsmythe.“
Krv jej zmizla z tváre. „Ja som čo?“
Moja vnútorná mrcha spievala veselosťou  nad šepkanou zachrípnutosťou tých slov. „Myslím, že si ma počula. Takže dobrá práca, budúca Protektorka.“ Môj mozog spracúval všetky potencionálne spôsoby ako sa dostať z tejto pohromy. Ale všetko po poriadku. „Nepúšťaj ju z očí,“ povedala som Charlie. „Mám pár vecí na práci.“ Charlie kývla na víliu ženu s jednoduchým sústredením sa mačky, ktorá sa chystá vypitvať myš. Opatrne som položila Benjamina na gauč, obložiac ho do hniezda z vankúšov. Podala by som ho Charlie, ale vzhľadom na jej súčasný stav som nechcela riskovať.
Vstala som, aby som zodvihla Phineasa, hladiac vrch jeho hlavy. Jednorožec sa nepohol keď mu jemne zašklbalo v spodnom pysku. Nedokázala som určiť, či sníval alebo nie. Ak to bol pravý záchvat mohol celkom určite počuť všetko, čo sa okolo neho deje.
„Uložím ťa do mojej postele, Phin. Ak ma počuješ, mierim do Hallows. Budem späť hneď ako budem môcť.“ Opatrne som obišla kúsky rozbitého skla. „To je ale hrozný neporiadok.“ No teraz nebol čas na upratovanie.
Potom, čo som ho pohodlne uložila, premýšľala som nachvíľu nad tým ako odtiahnuť Talivara z kuchyne. Vyzeralo to hrozne hrubo, nechať ho tam v hromade rozbitých vajec a rozliateho mlieka, ale bol to dobre stavaný chlap. Nemám šancu ho zdvihnúť. Nakoniec som našla jedno zvyšné posteľné prestieradlo a prevrátila som ho naňho. S trochou extra úsilia som bola schopná dotiahnuť ho do spálne.
Bez jeho kúzla môj pohľad tiahol od jeho zjazveného krku nižšie po jeho tele. Tričko sa mu behom záchvatu roztrhlo a ja som mohla vidieť poznačenú kožu po celom jeho ľavom boku. Rovnaká strana na ktorú kríval, uvedomila som si. Biele jazvy pretkávali jeho brucho, mizli pri jeho boku a ešte ďalej.
„Niet divu, že chápeš.“ Zamrmlala som. Znaky bojovníka, v skutku. Povedala som mu to isté ako Phinovi a potom to napísala do poznámky pre každý prípad než som sa navliekla do rifiel a trička.
„Určite si uvedomuješ,  že sa ťa Talivar pokúsi zabiť hneď ako sa preberie.“ Vyštekla som na Tresu a rozbitý riad som topánkou dala na hromadu.
„Myslela som na to. Nie som hlúpa, vieš. A preto pri podpise Zmluvy uvidíš, že je tam klauzula o tom, že v prípade mojej vraždy prídeš o život. 
Charlie na ňu zízala. „To prekračuje všetky medze.“
Tresa mykla plecami. „To je časť zo mňa, vďaka ktorej som taká okúzľujúca.“
Náhle ma napadla myšlienka. „Povedala si, že kúzlo má platiť len na ľudí, pre ktorých som Prostredníkom. Mimo toho, že ako sa zdá takmer všetci z Iného Ľudu mu podľahli - napadlo ťa niekedy, čo sa mohlo stať s Moirou?“
Jej pohľad sa zabodol preč. Bolo to uznanie si viny? Alebo niečo iné?
„Myslím, že máš poriadny problém,“ povedala som potichu, vzala som Benjamina do svojho náručia a zakrila ho jeho prikrívkou. „A myslím si, že ak by som podpísala túto Zmluvu, bolo by to pre teba jediným spôsobom ako z toho vyviaznuť živá. Akonáhle sa Vílí Súd dozvie, čo si urobila...“ Blufovala som, samozrejme. Nikdy som nevidela Vílí Dvor. Do čerta, najbližšie ako som sa kedy dostala k videniu čo i len kúska z neho boli zasadania Koncilu, na ktorých som bola v Súdnej sieni a nie som si celkom istá, či sa to ráta.
Obrátila som sa k Charlie. „Si pripravená ísť?“
Prikývla, pohnúc dýkou o pár centimetrov. „Hej. Ak niečo skúsi, zabodnem to do nej.“
„S tým nemám problém.“ Náhla krvilačnosť mojej priateľky bola znepokojujúca, ale s tým sa vysporiadam neskôr. A úprimne, veľmi ma nezaujímalo, či sa Tresa cestou trochu poreže. Pokynula som víle aby išla pred nami, Charlie jej držala čepeľ skryto namierenú na chrbát.
„Možno by sme mohli použiť Dvere, aby sme sa dostali do Hallows?“
„Keďže na ňu mierime nožom, jasné,“ povedala som sucho, „Som za Keystone Kops (komédia o policajtoch z 20. rokov) a tak všetko, ale myslím, že už by sme trochu pokúšali šťastie promenádovať sa s ňou takto po hlavnej ulici.“
Charlie zavrčala, keď sme sa blížili k bráne vedúcej do uličky. Strieborný opar osvetloval okraje, keď sa ho dotkla, zmizol. Znovu zaklopala na Dvere, zamračiac sa keď sa rozžiarili a znovu potemneli. Urobila tak po tretíkrát, niečo si ticho šomrajúc.
„Dvere neodpovedajú.“ Charlie spevnila držanie dýky. „Pred pár minútami to fungovalo.“
„Čo myslíš tým, že neodpovedajú? Možno to nerobíš správne.“ Tresa odtisla Charlie nabok, aby pohladila dvere vlastnou rukou, neprítomne sledujúc ako sa nič nestalo. Znovu. „Nerozumiem tomu. Vypracovala som všetky výpočty správne.“
„Zabudla si násobilku a Križovatky sa zatvorili? Pripomeň mi, že sa mám držať ďaleko od Faeovskej matematiky.“
„Nie.“ Povedala ostro. „Nie, neexistuje kúzlo, ktoré by ich takto zatvorilo.“
„No, nejaké to urobilo. A ty si tu jediná, ktorá sa s nimi zahrávala. Takže kam nás to privádza?“
Zazrela na mňa. „Nebuď hlúpa, len kráľovná má plnú moc nad Križovatkami. Aspoň tejto ich časti,“ dodala skľúčene.
„A ty si myslíš, že to urobila? Zatvorila Križovatky?“ Moje srdce  pri tej myšlienke kleslo až do žalúdka.
„Áno. Nie je žiadne iné vysvetlenie.“
„Úžasné. Vyzerá to tak, že si to tu užijeme.“ Pozrela som na ňu. „Len nerob žiadne smiešne veci, okej?“  Nie žeby som jej úplne verila, ale mala som podozrenie, že chce poznať odpovede na otázky poriadne zúfalo. Pre túto chvíľu sme to mali spoločné.

„Máš moje slovo.“ Povedala ticho, keď si Charlie strčila dýku do rukáva.

4 komentáře:

  1. děkuji za překlad :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za další kousek nové kapitoly.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za pokračování překladu.

    OdpovědětVymazat
  4. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat