pondělí 4. dubna 2016

Studium jedů - 29. kapitola 2/3

Ahojte,
jelikož Klárka měla jiné povinnosti, nestihla poslat kapču včera, proto ji přidávám dnes zpětně a doufám, že si užijete nové informace, které obě z postav poskytnou. V další části se můžete těšit na Valeka.
Paty

Vkrást se Irys do mysli bylo lehké, jako vklouznout do páru rukavic. Její myšlenky mi proudily do mysli jako hedvábný šál. Připomněla jsem jí její mladší sestru Lily, a také toužila vrátit se zpátky ke své rodině, a ne se plížit děsnou studenou Ixií. Situace na severu byla čím dál nebezpečnější – v Sitii by byla v bezpečí. Ale na jak dlouho? uvažovala. Jako kouzelnice na mistovské úrovni, nemohla dovolit, aby byla magie zneužívána. V téhle oblasti to cítila nejvíc. Kagnom, který si říkal Mogkan, vyráběl Theobromu v alarmujícím množství. Také zjistil, jak zesílit svou moc.
Irysiny myšlenky se vrátily zpátky ke mně a já jsem ucítila zatahání za naše mentální spojení.
Yeleno, co děláš v mojí hlavě?
Nejsem si jistá, jak jsem se sem dostala.
Copak jsi na to ještě nepřišla? Když bojuješ, soustředíš svou magii. Díky tomu instinktivně předvídáš pohyby svého protivníka. Vycítila jsem tě, když jsi bojovala se svými přáteli na hradě. Teď, když ses naučila, jak se spojit s magií, dalším logickým krokem jsi ji rozšířila i mimo své bezprostřední okolí.
Můj údiv přerušil naše spojení. Zastavila jsem se, lapala jsem po dechu v chladném nočním vzduchu, když Irys vystoupila z lesa.
„Znamená to, že nevyhořím?“ zeptala jsem se.
„Momentálně ses stabilizovala, ale pokud nepodstoupíš řádný trénink, nezdokonalíš se. Přece nechceš plýtvat svým potenciálem. Pojď se mnou na jih. Tví pronásledovatelé jsou na míle daleko.“
„Velitel…“
„Je pod vlivem kouzla. Jeho mysl je pravděpodobně pryč. Není nic, co bys s tím mohla udělat. Mogkan jej krmil Theobromou. Cítila jsem ji, jen co jsme sem dorazili.“
„Theobroma? Myslíš tím Criollo? Hnědou sladkost, kterou vyrábí Brazell?“
„To bude ono. Zpřístupňuje mysl, takže se pak dá snadno magicky ovlivnit. Oslabuje mentální obranu, což umožňuje snadný přístup k něčí mysli. Používáme ji jako tréninkovou metodu pro nováčky, v kontrolovaných situacích, na krátkou vzdálenost. Velitel má silnou osobnost, velmi odolnou magickému nátlaku. Theobroma poruší mentální obranu, což pomáhá při výcviku studentů, ale tím, že ji použili na Velitele, aby převzali kontrolu nad jeho myslí, se rovná znásilnění.“ Irys si přitáhla plášť blíž k tělu. „Ani s Theobromou by kouzelník neměl být schopen řídit Velitelovu mysl na takovou vzdálenost, ale Mogkan to dělá. Musel přijít na způsob, jak svou moc znásobit.“
Irys si třela paže, aby se zahřála. „Podle mě byla Mogkanova návštěva na hradě jen zástěrkou, aby se mohl napojit na Velitelovu mysl a přivést jej sem.“
„Co můžeme udělat, abychom to napojení zrušili?“ zeptala jsem se.
„Zabít Mogkana. Ale to bude těžké. Je příliš mocný.“
„Jiná cesta neexistuje?“ Vzpomněla jsem si na náš rozhovor s Valekem v lese, kdy jsme řešili, zda je vražda jediným řešením. Moje řešení, jak to nazval. Pořád mě to vytáčelo. Pravděpodobně se nikdy neocitl v situaci, kdy každou z možností mohl prohrát. Jenže já se v nich ocitala téměř pořád.
„Zablokování Mogkanova zdroje síly. To by mohlo zabrat. Pořád bude mít svou magii, ale nic ji nebude posilovat.“
„Co by mohlo být tím zdrojem? A jak jej najdeme?“
„Podle mě naverboval několik kouzelníků, aby propojili svou moc, nebo vymyslel způsob, jak zesílit odčerpávání síly, aniž by porušil její zdroj.“ Zamyslela se a zvažovala další možnosti. „Diamanty.“
„Diamanty?“ Zamrazilo mě. Žaludek se mi nepříjemně zkroutil. Bylo toho tolik, co jsem o magii nevěděla.
„Ano. Velmi drahé, ale shromažďují a uchovávají energii stejně, jako žhavé uhlí udržuje teplo. Může diamanty používat, aby znásobil svou magii. Potřebuje k tomu kruh diamantů s průměrem asi velikosti muže, a ten není tak snadné schovat. Pokud ten kruh najdeme, budu schopná jej použít k zablokování jeho magie nebo, přinejmenším, přesměrovat moc na tak dlouho, abychom dostali Velitele z jeho moci.“
„A co když jsou jeho zdrojem mágové? Jak je poznám?“
„Ixie bohužel nemá uniformy pro mágy,“ řekla Irys sarkasticky. „Nehledej je. Snaž se najít prázdný pokoj, kde bude na zemi namalovaný kruh s paprsky. Možná ti bude připomínat kolo povozu. Aby se napojili na magii, musí být každý z mágů přesně na daném místě na okraji kruhu.“
„Můžu prohledat sídlo, ale budu potřebovat pomoc,“ řekla jsem. „Potřebuji Valeka.“
„Potřebuješ, aby se stal zázrak,“ odpověděla Irys s ironickým úsměvem.
„Můžeš sem Valeka navést?“

„Je na cestě. Vy dva máte mezi sebou silné pouto, i když nevím, zda je magického původu.“ Irys našpulila rty. „Měla bych raději odejít, než se Valek ukáže. Pokud nebo až najdeš zdroj Mogkanovy moci, zavolej mé jméno ve své mysli. Uslyším tě, protože my dvě máme taky pouto. Naše mentální spojení je silnější tím víc, čím více spolu komunikujeme. Pokusím se ti pomoci s Velitelem. Ale nic neslibuji. Jdu po Mogkanovi.“ Pak se rozplynula v lese.

17 komentářů:

  1. Moc děkuji za skvělou kapitolu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuju moc ta pokracovani :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za kousek překladu. Lvice

    OdpovědětVymazat
  4. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuju za další kousek, rozhodně potěšil :) Ještě se zpětně omlouvám za "rýpanec" vůči rychlosti překladu pod jinou tvou knihou... tohle je prostě tak napínavé, že je člověk netrpělivý :)


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby ses neozvala, tak tady kapča není ještě nějakou dobu, takže asi tak. :)

      Vymazat
    2. :)... jinak, kapitol je vážně jen 32? To ten konec docela rychle poskočí, ne? Nebo jsou nějak delší?

      Vymazat
    3. Tak když si vezmeš, že už se všechny hlavní postavy setkaly na jednom místě a nebudou muset nikam cestovat, tak se hlavně zkrátí popisy toho, co je kolem. Autorka už nemusela vymýšlet žádné další překvapivé zápletky a přijde velké finále, na které nepotřebuješ zase tolik kapitol. Vždyť některé knihy jsou s vyvrcholením příběhu hotové za pár stránek...
      Yelena teď musí spojit síly s Valekem, aby vymysleli, co a jak, ale to už jim vlastně řekla Irys, takže jim zbývá jen najít zdroj Mogkanovy síly, zrušit jeho napojení na něj a porazit Mogkana. Jakmile se jim to povede, tak už všechno ostatní bude téměř hračka. Otázkou je, zda se jim to podaří. ;) :D

      Vymazat
  6. Diky za dalsi stripek pribehu

    OdpovědětVymazat
  7. Jééé díky. Mi kapitola úplně unikla. Ještě, že jsem listovala blogem :)

    OdpovědětVymazat
  8. děkuji za překlad,
    ale hlavně
    moc, moc , moc prosím o pokračování,
    konec není daleko

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za překlad. Těším se na další pokračování. Bobo.

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý překlad, moc se těším na zbytek :) snad se alespoň něco málo stihne ještě přes prázdniny :D :)

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělý překlad, moc se těším na zbytek :) snad se alespoň něco málo stihne ještě přes prázdniny :D :)

    OdpovědětVymazat
  12. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat