neděle 27. prosince 2015

Návrat mrtvého muže - 33. kapitola


Přemýšlela jsem nad tím, proč se mi tak vryl do paměti obraz místa, na které jsem se tak zoufale snažila zapomenout, Neměla jsem nejmenší problémy vyvolat si v paměti pomyslnou mapu celého komplexu. Za bránou se cesta stáčela do mírného kopce, doprava kolem rybníka s výhledem na loděnici na druhé straně. Hlavní budova, s učebnami, tělocvičnou a jídelnou se vypínala na konci příjezdové cesty. Užší cesta, která odbočovala doleva, vedla ke čtyřem kolejním budovám. Všechny byly plně soběstačné, zabezpečené a zásobené veškerým myslitelným vybavením pro výuku magických disciplín.

Za hlavní budovou stály dormitáře, dva pro dívky a jeden pro chlapce (to proto, že se pro chromozom X přenášel Talent mnohem častěji než Y), oplocené dojo, plavecký bazén a úplně vzadu ředitelův dům. Výš na kopci, také po levé straně byla Morrowova budova s knihovnou, dalšími učebnami a plně vybavenou alchymistickou laboratoří, spolu se skleníky a pozemky pro Skinliny.
Jediné, co chybělo, byl zvuk dětských hlasů, a samozřejmě opar Síly a bzučení bezpečnostních štítů. A ještě šest stop vysoký plot s ostnatým drátem, který nechal Mirovitch postavit před mnohem hezčími, staršími cihlovými zdmi.
Kdo ti to udělal, Danny? Jacův hlas zhrublý vztekem během jedné z našich starých hádek. Kdo tě přesvědčil, že jsi bezcenná? Řekni mi kdo. Zatraceně, kdo ti to provedl? Pak se ode mě odvrátil a rozhlédl se vztekle kolem, jako by se viník mohl schovávat v obývacím pokoji.
„Jace,“ zašeptala jsem do prázdné zamlžené ulice. „Nechci se tam vracet.“
Ať už jsem byla chycená v nějakém magickém víru Osudu, nebo jsem byla jen příliš tvrdohlavá, abych rozpoznala, co je pro mě dobré, byla jsem vyzvána, abych to ukončila. A nakonec, kdo jiný by to mohl ukončit, když ne já?
Pravá ruka mi bolestivě brněla. Dotkla jsem se kapsy, v které jsem měla uložené pikové přívěšky. Pokud jsem měla pravdu, a doufala jsem, že ji mám, hledala jsem teď Kellera. Představovala jsem si, že ho přívěšky přitahují stejně jako magnet piliny, stejně jako bitka v Riu přitahuje překupníky orgánů.
Když jsem na to myslela, jeden z nich jsem vytáhla, položila na dlaň a pozorně si ho prohlédla. Necítila jsem z něj žádný dotek Síly, ale samozřejmě na něj mohlo být vložené jen pasivní kouzlo, které dokázal zaznamenat jen Keller. Když přišlo na stopovací kouzla, pasivní obvykle znamenalo slabé, ale to většinou neznamenalo neviditelné.
Sevřela jsem pravou ruku v pěst, ostré hrany piky se mi zaryly do dlaně. Pramínek Síly sjel po mém zápěstí jako břitva, pod kůží se mi sbíral žár. Uvěznila jsem to v dlani, svíjející se, tavící se, pokoušející se o únik.
Zírala jsem na svou ruku, která díky superhorkému výboji Síly zářila.
Vzpomínala jsem.
Prásk. Nejhorší věc na bičování není první úder, který rozrazí kůži na zádech. Na prvních pár mikrosekund téměř bezbolestný, pak rudě žhavé kopí naplněné Silou, rozpalující každý nerv, a najednou z celého těla zbývají jen záda. Nejen ze zad, ale z celého okolního světa se stává zášleh agónie. Z nejhlubšího nitra vyvěrá výkřik, nejde ho potlačit. Nezáleží na vůli, která si ze všech sil přeje nekřičet, tělo se stává zrádcem, žebrá, sténá, podléhá.
Rozevřela jsem pěst.
Valentine,D. Student Valentine se okamžitě dostaví do kanceláře ředitele školy.
V ruce mi září oštěp, dlouhý, štíhlý, s ostrou špičkou. Vznikl ze Síly a kovu, který býval řetízkem s pikou. Když jsem po něm přejela prsty, tiše zazvonil. Procedila jsem mezi zuby hluboké zahvízdnutí a zamířila k bráně.
Byla pootevřená, kolem mříží se převalovala mlha. Pojď do mého doupěte, řekl nemrtvý ředitel ostražité bývalé žákyni. Náměsíčné pozpěvování už znělo skoro jako já. Chytila jsem se té myšlenky, znovu se nadechla a zalovila ve své tašce. Neměla jsem žádný kryt, který by se na kopí hodil, tak jsem ho obalila kouskem plastu a strčila zpátky do kapsy k poslednímu pikovému přívěšku.

Nenapadlo mě, že půjdu hlavním vchodem. Vyšla jsem ze stínu dveří a zmizela v mlze.

11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Moc děkuju za překlad

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc díky za další kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  5. Srdečná vďaka za preklad... :-);-)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mockrát děkuji za překlad a korekturu a moc se těším na další.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat