neděle 22. listopadu 2015

Vzdor - 30. kapitola 1/2



Rachel
Ozbrojení strážci vběhli na náměstí a rozptýlili se. Ustavili se v třiceti yardových intervalech po okrajích. Za nimi pochodovalo dvanáct členů Tyranského oddílu po dvou. Vedoucí pár došel k pódiu, zastavil se a obrátil se k sobě obličeji. Každý z následujících dvojic se také zastavila a otočila se k sobě tváří, dokud mezi sebou nevytvořili úzkou uličkou bez občanů.


Po dalších třech zadunění zvonu zvedl každý strážce na náměstí ruku a přiložil si ji k čelu v pevném zasalutování. Husté a absolutní ticho padlo na náměstí, když Velitel kráčel vytvořenou uličkou k pódiu.
V puse mi vyschlo, cítila jsem pod kůží zrychlený puls a mé oči neviděly nic jiného než jeho. Přitlačila jsem si paži k boku a ucítila pod sukní dýku, když se přibližoval.
Stála jsem jako poslední dívka na pódiu. Vystoupal po schůdkách, střetl se s mým pohledem a usmál se, jakoby tam kromě nás dvou nikdo jiný nebyl.
Pálila mě kůže a něco ve mně toužilo a volalo po jeho krvi.
Dotkla jsem se k rozřezané části mé sukně, ale to už prošel kolem mě, zdravíc Ochránce, kteří stáli za svými dcerami, a pak se otočil k davu.
„Žádné zbraně,“ zašeptal mi Logan do ucha, „Nedej mu žádný důvod.“
Měl pravdu, ale odmítla jsem sundat ruku z toho místa.
Velitel pozdravil své občany, řekl několik slov o úctyhodné tradici Nárokování, a jak nás ochrana nevinných dělá silnějšími, mávajíc rukou k děvčeti po své levici. Její Ochránce ji pošoupnul dopředu a mladý muž vystoupil dopředu, aby si ji Nárokoval.
Mé ruce se chvěly, ale mé myšlenky byly jasné.
Dívčin Ochránce přijal mužovu nabídku a předal mu její ruku.
Velitel očekával, že se Logan postaví proti tradici a bude mě Nárokovat, i když už je mým Ochráncem.
Ta dívka umístila svou ruku do dlaně jejího nového Ochránce a odrecitovala svou přísahu poslušnosti, zatímco si její matka utírala oči a dívčin nový Ochránce vypadal trochu ohromeně z jeho nového jmění.
Očekával, že Logana odmítnu a že tím budu pod ochranou státu.
Byla vyvolána další dívka. A další muž vystoupil dopředu. Další přísaha poslušnosti.
Další krok ke zpečetění mého osudu.
Nedokážu se tvářit jako dívka, která popře Velitelovy přímé rozkazy. Místo toho jsem se tvářila jako další dívka, která je nadšená představou prince na bílém koni, zatímco se Logan měl tvářit, že neměl vůbec žádné tušení o Velitelově plánu. Velitel nemůže změnit průběh Nárokování kvůli mně před všemi těmi lidmi, aniž by vyvolal závažné otázky. Bude muset přijmout zvrat událostí, alespoň veřejně. My se prostě musíme dostat z jeho dosahu dřív, než najde příležitost, jak se s námi vypořádat v soukromí.
Bylo zvoláno Sylphino jméno a ona spěchala doprostřed pódia, házejíc jeden dychtivý pohled mým směrem, když procházela.
Nevěděla jsem, jestli byla dychtivá kvůli mně nebo sobě, ale nemohla jsem si dovolit o tom přemýšlet. Ne když se chystám dopustit zrady, zatímco se budu tvářit, že absolutně nevím, co dělám.
 Smithson West vystoupil kupředu, aby ji Nárokoval, ale to také udělal Rowan Hughes. Velitel se obrátil k jejímu otci pro rozhodnutí, jak bylo zvykem, a on se na Sylph ani nepodíval, když vyslovil jméno Smithsona Westa. Sylph se zasmála a objala svého otce, než si vzpomněla na dekorum a stala se opět vážnou.
Když opakovala svou přísahu, zvedla jsem pohled a střetla se s tvrdýma tmavýma očima, které se uzamkly s mými.
Byla jsem na řadě.
Tyranský oddíl zrušil formaci a obkroužil pódium. Očekávali trable. Očekávali, že Logan vytáhne zbraň proti Veliteli a dá jim možnost jednat.
Byla jsem vděčná, že byl Logan připraven hrát svou roli.
Podívala jsem se zpět na Velitele, na ten potutelný, divoký úsměv, když zavolal mé jméno a zadoufala, aby to proběhlo rychle. Stuhy za ním zářily karmínovou, když jsem kráčela k němu na roztřepaných nohách se vztekem proudícím v mých žilách. Logan šel za mnou, jeho ruka odpočívala na mých bedrech.
„Rachel Adams, jste zde bez vašeho pravého Ochránce.“ Velitelův hlas se rozléhal po náměstí.
To je ten muž, který mi zničil život.
Muž, který mě pokryl rudou.
„Já jsem její přidělený Ochránce,“ řekl Logan klidně.
„A jste ochoten odpovědět komukoliv, kdo si o ni požádá?“ Velitelův tón byl výsměšný a já jsem najednou postrádala vzduch.
„Jsem,“ odvětil Logan a skupina vhodných mužů si začala šeptat.
Pochybovala jsem, že by kdokoli z nich vystoupil kvůli mně. Jen těžko bych se stala vhodnou manželkou.

Velitel se zasmál, ošklivá parodie na veselí, a zatřásl hlavou. Otočil se ke skupině mužů pod ním. „Kdo vystoupí a požádá o tuto ženu?“

3 komentáře:

  1. Ďakujem za preklad :))

    OdpovědětVymazat
  2. Srdečná vďaka za preklad... je to skvelé i bez korektúry Katuš!!! :-);-) :-D:-D.-D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za pokračování překladu.

    OdpovědětVymazat