středa 26. srpna 2015

Temný úsvit - 12. kapitola 1/3


„Předtím jsi říkal, že jsem nebyla jediná žena, na které ti záleželo a kterou jsi našel stát nad sebou s nožem,“ nadhodila Sára tiše. Probudila se před chvílí se skvělým pocitem Rolandových rukou a úst, které zkoumaly každý její centimetr.

Podruhé to bylo to pomalé a sladké, oba se klidně učili, kde a jak se toho druhého dotknout, co vyvolá největší potěšení, dokud znovu nebyli smeteni.
Roland si povzdechl. Ležel na zádech s ní schoulenou proti němu.
Kdo to byl?“
Jeho ruka zakryla tu její na jeho hrudi a pohrával si s jejími prsty.Byli dvě,“ svěřil se ponuře.První byla moje manželka.“
Její srdce se sevřelo. Zatímco myšlenka na něj s jinou žena byla těžko stravitelná, vědomí, že ta žena ho podvedla, ji rozzuřilo a vyvedlo z míry.
Proč by jakákoliv žena se zdravým rozumem chtěla Rolandovi ublížit?
Sára si opřela bradu o jeho hruď, aby se na něj mohla podívat, ale on se vyhnul jejímu pohledu a místo toho se zaměřil na její vlasy, které pročesával svými prsty.
Jakmile jsem unikl od upíra, vše, na co jsem mohl myslet bylo dostala domů k Beatrice. Ačkoli náš sňatek byl dohodnutý, miloval jsem ji a myslel jsem, že ona miluje mě. Znali jsme se od té doby, co jsem byl poslán do péče jejího otce v době, kdy jsme byli děti a byli jsme blízkými přáteli. Naše manželství bylo šťastné a dala mi dvě krásné děti, než jsem byl chycen a proměněn.“
Pokud jeho děti vypadaly jako on, musely být nádherné.
Jeho rty zformovaly hořký úsměv.Všichni byli tak překvapení, že mě vidí, když jsem vešel do velkého sálu, poté co jsem uprchl. Byl jsem pryč celé měsíce. Všichni věřili, že jsem mrtvý, že jsem byl zabit ten den se zbytkem mé skupiny. Ti co seděli u stolů, úplně ztichli. U vysokého stolu Beatrice zašeptala moje jméno a omdlela. Myslel jsem, že můj bratr omdlí taky, jak byl bledý. Ještě jsem nevěděl, víš, že mě zradil.“
Omotal si pramen jejích vlasů kolem jednoho prstu.Edward mě objal, řekl mi, že mě hledal a hledal. Moje žena, jakmile se probrala, ke mně běžela, pokryla mou tvář polibky a slzami radosti. Byl jsem takový blázen, že jsem taky skoro brečel.“
Sára ho pohladila po hrudi, přála si, aby mohla zmírnit jeho bolest a litovala, že vyvolala tak špatné vzpomínky.
Vzala mě nahoru, vykoupala mě, nakrmila mě, milovala se se mnou, ach tak něžně," – to bylo těžké poslouchat – „a uložila mě do postele. Probudil jsem se o hodinu později, když mi vrazila dýku do prsou.“
Sárou pronikl šok. Jeho žena ho bodla?
Roland se setkal s jejím pohledem, jeho hnědé oči byly plné výsměchu vůči sobě. „Nevěděla čím jsem se stal, že jsem mohl přežít takovou ránu, a protože si myslela, že umírám, řekla mi úplně všechno.
Když se můj bratr vrátil domů, krátce poté, co jsme se vzali, zamilovala se do něj.“
Uvnitř sebou Sára cukla.
Edward ji taky miloval a oba ze mě tajně od té doby dělali paroháče. Syn a dcera, které jsem zbožňoval, měla s mým bratrem, ne se mnou.“
„Ach, Rolande.“
„A byla to ona, kdo slyšel zvěsti o upírovi, a přemluvila mého bratra, aby zařídili mé zajetí a zabití tak, aby Edward by mohl získat jak titul, tak Beatrice. Tím že jsem se vrátil, očividně zdravý, jsem všechno zničil.“
„Takže tě probodla?“ zeptala se Sára nevěřícně.
To nevyšlo tak docela, jak si myslela, že vyjde.“
„To doufám, že ne!“ Posadila se neschopna zkrotit pobouření, které za něho cítila, a usadila se na patách naproti němu.Nemůžu uvěřit, že ti to udělala! To, že tě podváděla, natož se tě sama pokusila zabít! Tvůj bratr byl jasně kretén. A i kdyby nebyl, tak proč by sakra chtěla jeho, když mohla mít tebe? Byla zatracený blázen?“
Obočí mu vyletělo.
Co jsi udělal?“
Jeho pohled se změnil v ostražitý.Zabil jsem je.“
„Aha.“ To jí sebralo nějaký vítr z plachet.No. Dobrá tedy.“
„Nemyslíš si, že jsem kvůli tomu monstrum?“
„Ne, já jsem silný věřící v oko za oko. Oni se tě pokusili zabít… dvakrát… a uspěli by, kdybys nebyl odlišný. Kdybys je nechal žít, pravděpodobně by se o to pokusili potřetí. Pokud jde o mě, tak to byla sebeobrana.“
Položil jí ruku na stehno.Abych byl upřímný, byla to nehoda. Byl jsem krátce přeměněný a nezvyklý na zvýšenou sílu a hlad. Touha po krvi je na začátku silná a já jsem ztrácel hodně krve z díry v mé hrudi. Ve svém hněvu a bolesti, jsem ji vypil do sucha dřív, než jsem si dokonce uvědomil, co dělám.“
Kvůli tomu se musel cítit ještě hůř.A tvůj bratr?“
„Když přišel vyzvednout mé tělo poté, co mě údajně dorazila, praštil jsem ho příliš tvrdě a roztříštil jsem mu lebku. Závažně. Vzhledem k tomu, že rána v mé hrudi neměla dostatek času, aby se sama vyléčila úplně, tak by mě jeho vyléčení zanechalo slabého a byl bych mu vydán na milost, takže… neudělal jsem nic. Nechal jsem ho zemřít.“
Byl tu pocit viny, navzdory tomu všemu, co jeho bratr záměrně udělal jemu.
Sára si znovu lehla, sklouzla a natáhla se na něj jako deka.Je mi to líto, Rolande.“
Jeho paže sklouzly kolem ní a držel ji pevně.Stalo se to už dávno.“
„Ale můžu říct, že to pořád bolí.“
„Ano,“ přiznal neochotně.
Možná, že lhala o dětech.“
To nejspíš bolelo víc, než cokoli jiného.
Lhala. Jsem si tím jistý.“
Podívala se na něj.Jak to?“
Usmál se.Řekl jsem ti, že jsem se narodil se zvláštními dary.“
„Ano.“
„Tyto dary mi byly předávány od mé matky, která měla podobné dary. Můj otec neměl žádný. Když moje matka zemřela, oženil se a macecha mu porodila Edwarda a tři dívky, ani jeden z nich nebyl obdařený.“ Jeho úsměv změknul.Můj syn se narodil jako léčitel, moje dcera s telekinetickými schopnostmi. Edward nemohl být jejich otcem.“
Očividně své děti miloval. Sára si je mohla skoro představit. Menší verze Rolanda pochodovala kolem, napodobujíc hrdého tatínka a jeho hezká sestra ho měla omotaného kolem svého malého prstu. Usmála se.Jak se jmenovali?“
„Thomas a Emma.“
„Co se stalo, když… Zůstal jsi?“
„Ano. Nevěděl jsem, kam jinam jít, tak jsem tajně pohřbil Beatrice a Edward a nechal každého si myslet, že spolu utekli. Bylo to velmi těžké. Stále jsem si zvykal na změny a obával se, co by si mysleli ostatní. Vysvětlil jsem jim svoji fotosenzitivitu jako exotickou nemoc, kterou jsem onemocněl, když mě moji věznitelé odváželi mě do Svaté země.“
Našpulila rty.Fungovalo to?“
„Někteří to přijali. Jiní ne a báli se mě. Pověra má velkou moc.“
„Slyšela jsem.“
„Občas jsem se bál sám sebe. Po tom co se stalo s Beatrice, jsem měl strach, že jsem mohl nechtěně ublížit dětem a téměř jsem se bál být kolem nich. Pak přišel Seth a pomohl mi všemu lépe porozumět.“
„Jak to, že věděl, kdo a co jsi? Že jsi potřeboval pomoc?“
„Já nevím. Je to o tolik starší než já, jeho síla je nepředstavitelná. Vypadá to, že vždycky cítí, když jsou obdařeni přeměněni a najde si k nim cestu, aby jim pomohl, učil je, a nakonec je naučil způsobu, jak chránit sebe a lovit upíry. Pokud to nemůže udělat sám, přidělí jim jiného nesmrtelného, aby je trénoval.“
Zamračila se.Proč za tebou nepřišel, když tě upír vzal poprvé? Proč tě nevysvobodil? Byl jsi tam dole několik měsíců.“
„Obdařené je pro něj těžší postřehnout než nesmrtelné a já jsem se zcela neproměnil těsně předtím, než jsem utekl. Vycítil, že se proměňuji a začal mě hledat. Ale musíš pochopit, že nás tehdy bylo pouze pár. Takže pokud prošel oblastí, kde byl problémem s upíry, musel se zastavit dost dlouho na to, aby se o to postaral, než šel dál.“
„Aha.“ Omotala kolem něj paže a objala ho pevněji.Já prostě nesnáším myšlenku, že trpíš tak, jak si už trpěl.“
*   *   *

Roland ji políbil na hebké vlasy na temeni hlavy a obrátil je na bok. Cítil se… divně. Lehčeji, možná. Jako kdyby ho osvobodilo to, že se Sárou sdílel bolest a hněv, který ho tížil tak dlouho.
Byla to spokojenost, kterou cítil, jak mu prosakuje do morku kostí, když propletl své nohy s jejíma? Bylo to tak dávno, že ji sotva poznal.
S úžasným pocitem klidu si uvědomil, že konečně mohl myslet na své děti, aniž by jejich památka byla zastíněna Edwardovou a Beatricinou zradou.
Po deset let jsem řídil svůj domov a byl jsem schopen se dívat, jak se moje děti mění v dospělé, než si lidé začali všímat, že jsem nestárnul,“ usmál se. „Z Emmy se stala krásná mladá žena, dobromyslná a velkorysá. Thomas byl skoro stejně vysoký jako já a tak hezký, že o něj bojovaly všechny dívky. Oba byli neuvěřitelně chytří. Nemohl jsem být víc hrdý. Thomas byl nesmírně mocný rytíř a vysloužil si ostruhy, když byl o rok mladší než tehdy já,“ chlubil se.Měl v sobě takovou čest, byl jako můj otec.“
„Ne,“ Sára ho tiše opravila.Byl jako ty.“
Sklonil bradu dolů a našel ji, jak se na něj usmívá.
Táhla prst podél jeho čelisti v lehkém pohlazení, které způsobilo mravenčení jeho kůže.Hezký, chytrý a čestný? To zní, jako by byl věrnou kopií svého otce.“
Roland ucítil v krku knedlík, a byl šokován, když ve svých očích cítil vlhkost. V rozpacích pohřbil svou tvář v jejích vlasech.
Řekl jsi jim, co jsi?“ zeptala se a pohladila ho po zádech.
Musel ztěžka polknout, než mohl promluvit.Ne, zůstal jsem tak dlouho, jak jsem se odvážil. Dost dlouho na to, abych viděl, že Emma je šťastně vdaná za hraběte, který ji zbožňoval a zajistil, že Thomas byl připraven převzít titul. Pak jsem se rozloučil, odešel, a jeden z mých nesmrtelných kolegů jim poslal zprávu o mé údajné smrti.“
Sára ho políbila na krk.Viděl jsi je někdy znovu?“
„Z dálky. Dával jsem na oba pozor až do jejich smrti, pak jsem dohlížel na svá vnoučata až do jejich smrti, a taky na jejich děti.“
„Nesmrtelnost musí být někdy obtížná.“
„To může být. Nejsem jediný Strážce, který se izoloval od ostatních. Vytvářet blízké vztahy s lidmi a muset je sledovat, jak stárnou a umírají generace po generaci, se může stát nesnesitelné, jak se století hromadí.“
Se Sárou by to nebylo jiné. Když by byla shrbená věkem, vlasy sněhově bílé doplněné vrásky mapujících její sladké tváře, on by byl stejný, jako je teď, nezměněný desetiletími, které uplynuly.
Ta myšlenka byla nevítaná, takže ji spěšně odsunul, ještě nechtěl nechat proniknout realitu a nechat se okrást o štěstí, které Sára podnítila.
Nerada se na to ptám,“ řekla, „ale řekl si, že se tě pokusili zabít dvě ženy. Kdo byla ta druhá? „
„Moje snoubenka.“
Zamumlala do jeho hrudi něco, čemu nerozuměl.Bylo její jméno Mary?“
Zamračil se.Ano. Co o ní víš?“
„Jenom to, co jsi o ní řekl ty a Marcus, když s tebou probíral moje léčení.“
Oh. „No, je to mnohem kratší příběh. Potkal jsem ji v sedmnáctém století, ztratil jsem pro ni hlavu, požádal ji o ruku, a když řekla ano, řekl jsem jí, co jsem. Byla vyděšená, ale podařilo se mi ji uklidnit, nebo jsem si to aspoň myslel. Říkala, že potřebuje čas na rozmyšlenou. Dal jsem jí ho. Další odpoledne, vtrhla do mého domu s půl tuctem lidí nesoucích nože, kolíky a pochodně a pokusili se mě zabít.“
Dokonce i tahle vzpomínka postrádala svou obvyklou ráznost, když se k němu tulila Sára. Marcus měl pravdu. Marie byla hlupák. Zdálo se, že ho přijala v době, kdy domluvil. Takže to nejspíš řekla svojí sestře, a pak byla ovlivněna její reakcí.
Sářiny malé ruce vzaly do dlaní jeho tváře a přitáhla jeho pohled k jejímu.Rolande?“
„Ano?“ Byla tak rozkošná, se svými rozcuchanými vlasy a oteklými rty od polibků.
Slibuju, že tě nikdy nezradím, nebo se tě nepokusím zabít.“
Další kousek štítu, který si postavil kolem svého srdce, odpadl.
Dotkl se svými rty jejích.Věřím ti.“ Byla to pravda. Věřil jí.A musím ti říct, že… mě to děsí.“
„Já vím. Kdybych byla na tvém místě, taky by mě to děsilo. Ale nikdy bych ti úmyslně neublížila.“ Ten vážný slib v jejích očích, dnes více hnědých než zelených, se proměnil v pobavení.Všimni si, že jsem řekla "úmyslně". Občas mám to, čemu říkám neohrabané dny, kdy prostě nedokážu udělat nic správně. Tyto dny mají tendenci vést k modřinám, říznutí nebo popáleninám. Takže pokud se kolem mě budeš motat dost dlouho, můžeš se nevědomky stát obětí a získat jich pár sám.“
Pokud se kolem mě budeš motat dost dlouho.
Bylo to nepřímé pozvání?
Mohla by naznačovat, že by nebyla proti tomu strávit s ním více času, až bude po všem? Že by mohla mít zájem mít s ním vztah?
Je to to, co chtěl?
K čertu, ano!
Roland ji obrátil na záda, vzal si její rty v hlubokém, sžírajícím polibku a zašeptal: „Risknu to.“

*   *   *

12 komentářů:

  1. Děkuji moc za skvělý překlad!!!❤

    OdpovědětVymazat
  2. Diky za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihomolka.36526. srpna 2015 12:38

    Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vďaka za skvelé pokračovanie :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky moc za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé!! :) Děkuji za překlad a korekci

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  8. Srdečná vďaka za preklad i korektúru!!! :-) ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat