středa 29. července 2015

Studium jedů - 26. kapitola 2/3


Chudák Valek, pomyslela jsem si, třikrát za pár dní nacpaný do své uniformy. V hodovní síni byly na slavnost zavěšené komplikované dekorace. Černé a karmínové závěsy visely podél stěn, červené a zlaté stuhy se kroutily a splývaly ze stropu. Místnost se topila ve světle plamenů. Vyvýšené pódium bylo sestaveno pod stolem v čele, kde se nacházela delegace z jihu, Velitel a Valek, všichni oblečeni ve svém nejlepším oděvu. Nejvyšší důstojníci a vyšší poradci byli usazeni u kulatých stolů po obvodu místnosti, takže zanechávaly prostor uprostřed volný. V rohu hrála dvanáctičlenná skupina hudebníků poklidnou hudbu, což bylo překvapivé, vzhledem k tomu, že Velitel označil hudbu za plýtvání časem.

Seděla jsem za Velitelem Ambrosem, aby mohl svůj talíř posílat rovnou ke mně. Jak se dalo předpokládat, jídlo bylo naprosto úžasné. Rand se překonal.
Moje černá uniforma splývala s černými závěsy na stěnách, a tak jsem pochybovala, že by si kdokoliv, krom lidí na pódiu, všiml, že tam jsem, proto jsem ostatní mezi jednotlivými chody pozorovala. Ari a Janco seděli společně u stolu vedle dveří. Jednalo se o jejich první formální povinnost jako kapitánů a bylo jim to zjevně nepříjemné. Už jsem je trochu znala, tak jsem si byla jistá, že by raději pili pivo se svými kamarády v kasárnách.
Irys a její doprovod byli usazeni po Velitelově levici. Jejich roucha se třpytila ve světle ohně a vířila barvami. Irys na sobě měla diamantový přívěsek ve tvaru kytky, který se jí třpytil na hrudi. Moji přítomnost úplně ignorovala, s čímž jsem byla naprosto spokojená.
Poté, co služebnictvo sklidilo po jídle ze stolů, uhasili také polovinu luceren. Muzikanti zrychlili tempo, až šílený rytmus rozvibroval sklenice na stolech. Do místnosti vtrhli tanečníci v kostýmech, drželi vysoko nad hlavami planoucí hole. Ohňoví tanečníci! Předváděli spletité a komplikované figury. Sledovat je kroužit a točit do rytmu, mě zanechávalo bez dechu. Pochopila jsem, proč byl jejich stan na ohňovém festivalu tak nacpaný nadšenými obdivovateli.
V jedné chvíli se Valek opřel dozadu o svou židli a promluvil ke mně, „Nemyslím si, že bych prošel vstupním konkurzem, Yeleno. Pravděpodobně bych si při tomhle zapálil vlasy.“
„Proč si nespálit hlavu, když jde o umění?“ škádlila jsem jej. Zasmál se. Nálada v síni byla povznesená a prodchnutá energií. Doufala jsem, že Velitel nebude čekat dalších patnáct let, než povolí další slavnost.
Tanečníci skončili svůj druhý přídavek a odešli. Irys se postavila, aby pronesla přípitek. Sitiané přivezli svůj nejlepší koňak. Irys nalila sklenku Veliteli, Valekovi a sobě. Nezdála se uražená, když Velitelův pohár putoval ke mně.
Zavířila jsem jantarovou tekutinou a vdechla ostrou vůni. Dala jsem si malý doušek, převalovala jsem koňak po jazyku, a pak ho vyplivla na zem. Začala jsem usilovně dávit a zvracet, snažila jsem se dostat z úst každou kapku. Valek poplašeně zíral.
Přidušeně jsem zasípala, „Má láska.“
Valek vyrazil ostatním sklenice z rukou, rozlil jejich obsah na stůl. Jak mé tělo reagovalo na jed, sledovala jsem Valeka měnícího se v černou inkoustovou skvrnu, a stěny, po kterých stékala krev.

Plavala jsem v rudém moři, barvy tancovaly a vířily kolem mé hlavy. Zvuk rozbíjeného skla, jež pršelo na kamennou podlahu, vytvořil v mé mysli podivnou melodii. Byla jsem unášena silným proudem na voru vyrobeném z bílých kudrnatých vlasů. Irysin dětský konejšivý hlas promluvil uprostřed bouře barev, „Budeš v pořádku, jen se drž svého voru života. Můžeš přečkat tuto bouři.“

8 komentářů:

  1. Děkuju moc za kapitolku :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ďakujem za preklad :) Som zvedavá čo sa bude diať ďalej.

    OdpovědětVymazat
  3. Prosím ,prosím jsem uplně natěšená na další. díky moc za další skvělej překlad! nemůžu se dočkat co se stane dál :D

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc pěkně za další část překladu. Lvice

    OdpovědětVymazat
  5. Dakujem,chúda,dúfam že bude všetko v poriadku.diana

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, děkuju a moc se těším na další!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Srdečná vďaka za preklad i korektúru!!!! :-) ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat