středa 15. července 2015

Studium jedů - 26. kapitola 1/3


Tady je alespoň malý kousek, snad si ho užijete. Co říkáte na obrat, jakým se kniha vydala? Myslíte, že Criollo hraje nějakou větší roli? Máte nějaké návrhy, co by mohlo způsobovat? - Paty

„Ixie vás tady vítá a doufá v nový začátek,“ oznámil Velitel jižní delegaci.
Když jsem tak stála za Velitelem, uvažovala jsem, co se se Sitiany stane, jakmile Valek informuje Velitele, že je Irys kouzelnice. Zvažovala jsem, jaké škody by mohla ještě před opuštěním hradu napáchat. Zkusila jsem si představit nejlepší scénář. A selhala jsem. Došlo mi, že tohle bude zřejmě jen začátek našeho konce.
Valek zamyšleně sledoval jižany a Velitele, kteří se dál zabývali formalitami. Z Valekova chování jsem odhadovala, že svou magii Irys nepoužila. Po oficiálních pozdravech, byla delegace odvedena do svých komnat, aby si odpočinuli po dlouhé cestě a počkali do večerní slavnosti. Protokol nařizoval, aby tvrdému vyjednávání předcházely zdvořilosti i zábava.
Všichni, až na Velitele a Valeka, opouštěli válečný sál. Také jsem chtěla odejít, ale Valek mě popadl za ruku.
„Dobrá, Valeku, poslechnu si tě. Bude to nějaké strašlivé varování, předpokládám?“ zeptal se Velitel s povzdechem.
„Vůdkyně Sitianů je mistrem magie,“ řekl Valek s náznakem rozmrzelosti v hlase. Pravděpodobně nebyl na takové povzdechy zvyklý.
„To se dalo očekávat. Jak jinak by mohli vědět, že jsme ohledně vytvoření obchodní smlouvy upřímní? Místo toho jsme je mohli přepadnout. Je to logický postup.“ Velitel se bezstarostně otočil ke dveřím.
„Vás to neznepokojuje?“ zeptal se Valek. „Pokusila se zabít Yelenu.“
Poprvé za celou dobu, co jsme vstoupili do válečného sálu, se na mě Velitel podíval. „Bylo by hloupé zabít mého ochutnávače. Takový čin by mohl být pochopen jako pokus o mou vraždu a zastavil by vyjednávání. Pro teď… je Yelena v bezpečí.“ Pokrčil rameny, jako by mu další myšlenky ohledně mé bezpečnosti byly ukradené a odešel z válečného sálu.
Valek se ušklíbl, „Kruci.“
„Co teď?“ zeptala jsem se.
Kopnul do jedné ze židlí. „Očekával jsem přítomnost kouzelníka, ale ne ji.“
Potřásl hlavou, jako by chtěl vymazat frustraci, která se mu promítla do hlasu. „Nechám ti přidělená temperamentní dvojčata, dokud tady bude. I když, jestliže po tobě jde, není nic, co bychom já nebo oni mohli udělat. S Mogkanem jsem měl kliku. Byl jsem v podstatě za rohem, když jsem jeho magii ucítil. Doufejme, že dokud je hostem naší země, bude se chovat slušně.“
S hlasitým prásknutím zasunul židli na své místo. „Alespoň vím, kde všichni mágové jsou. Mogkan by tím, kterého jsem vycítil při jednání generálů. A kouzelnice z jihu je teď na hradě. Pokud se nerozhodne ukázat ještě nějaký jiný, měli bychom být v bezpečí.“
„A co Kapitánka Star?“ zeptala jsem se.
„Star je podvodnice. Její prohlašování o magické moci jsou jen taktikou pro vystrašení informátorů, takže nemají tendence ji ošidit,“ povzdechl si Valek.
„Generálové, Sitiané a slavnosti jen zvýšily mé pracovní nasazení. Což mi připomíná, že musíš být přítomna po celou dobu slavnosti. Bude to únavné, ale aspoň jídlo by mělo být dobré. Slyšel jsem, že Rand chce použít Criollo na nový desert, ale Velitel jeho žádost odmítl. Je to další kousek skládačky, protože Brazell poslal další velkou zásilku a slíbil poslat další i ostatním generálům. Dožadovali se jich, jako by to bylo zlato.“
Viděla jsem záblesk ve Valekových očích. „Nějaké neobvyklé příznaky, pocity nebo chuti od chvíle, co jsi přestala jíst Criollo?“
Byly to už tři dny, a já si nemohla vzpomenout na žádné neobvyklosti, které by s tím mohly být spojené. Jíst ho, mi dodávalo pořádnou dávku energie a dobré nálady. Toužila jsem po sladké chuti a to hlavně teď, když jsem věděla, jak se snížily mé šance na útěk a svobodu.
„Mám na něj chuť,“ řekla jsem Valekovi. „Ale není to nic, co by naznačovalo závislost. Občas jsem se přistihla, jak přemýšlím nad tím, že bych si kousek dala.“
Valek se zamračil. „Mohlo by být příliš brzy to hodnotit. Můžeš mít Criollo stále v krvi. Informuješ mě, pokud se cokoliv změní?“
„Ano.“

„Dobrá, uvidíme se večer.“

9 komentářů:

  1. Zajímavé, děkuji za další kapitolu. Myslím si, že s Criollem bude ještě problém.

    OdpovědětVymazat
  2. iva
    Huráááááááá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velitel sa správa divne, asi to bude mať niečo s criollom. Ďakujem za preklad~~ :)

    OdpovědětVymazat
  4. díky za překlad
    Bel

    OdpovědětVymazat
  5. Já pořád čekám, kdy se provalí, že Yelena má taky nějaké magické schopnosti...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za další kousek překladu. Lvice

    OdpovědětVymazat
  7. Díky moc, Paty :) A jinak souhlas s ostatními - Criollo bude problém :D

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Srdečná vďaka za preklad i korektúru!!!

    OdpovědětVymazat