pondělí 9. února 2015

Polibek noci - 15. kapitola


Jimmy Dugan popadl svou bundu a pospíšil si za upírem a jeho ženou. Věděl, že Roshan byl jedním z nemrtvých v momentě, kdy ten chlap vkročil do Nocturne. Cítil to někde ve své nejhlubší části. Ale ta žena… ho mátla. Nebyla upír, a teď cítil, že na ní bylo něco jiného, nepatrná známka nadpřirozena, která byla podobná, ne však tak silná jako síla, kterou cítil u čaroděje, se kterým mluvil minulou noc. Byla také čarodějnice?

Zpomalil, když vkročil na chodník. Dělá další chybu? Jak má vědět, že může Roshanovi věřit? Důvěra v lidi byla přesně to, co ho v první řadě dostalo do tohoto svinstva. Matka ho vždy varovala před tím, že je příliš důvěřivý a vidí dobro v každém. Bože, kéž by ho teď mohla vidět! Brečela, když jí minulou noc volal. Prosila, aby přišel domů, slíbila, že mu pomůže z jakéholiv problému, do něhož se dostal. Ale jak se mohl vrátit? Nevěřil si v přítomnosti těch, co miloval, ne teď, když byla jeho touha po krvi tak silná a neznal svou vlastní sílu. Strávil jednu noc s překrásnou ženou a stálo jej to rodinu, práci a přítelkyni. Sakra! Nechtěl být upírem. Do Nocturne šel, protože doufal, že najde cestu, jak obnovit svou lidskost. Co bylo dobrého na věčném životě, když nemůžete být s lidmi, které nejvíc milujete?
Rozhlédl se po obou stranách ulice a jeho nadpřirozené smysly mu ukázaly Roshanův směr.
Našel upíra stát na parkovišti vedle lesklého černého Ferrari. Žena už byla v autě. Podívala se na něj skrze okno s povzbudivým úsměvem.
„Kde máš auto?“ zeptal se upír.
„Támhle,“ řekl Johny a ukázal na stříbrného Intrepida1.
„Pojeď za mnou.“
„Kam jedeme?“ zeptal se Jimmy, ale upír neodpověděl.
Upír se přesunul k Ferrari na stranu řidiče, otevřel dveře a vklouznul za volant. O chvíli později se motor s vrčením probral k životu.
S rozčileným povzdechem si Jimmy pospíšil ke svému autu, jistý si tím, že upír nebude čekat, až ho dožene.  
Sledoval Ferrari asi čtyřicet minut, než upír sjel ze silnice.
Jimmy zastavil za druhým autem a pohled mu přeskakoval zprava doleva. Byli v klidné odpočinkové čtvrti, umístěné na jižným konci města. Zavrčel s jízlivým pobavením, připadal si jako nějaký opilý mladý pistolník, co je doprovázen ven z Dodge (Dodge City, Kansas – poznámka překladatelky).
„Není se čeho bát,“ zamumlal Jimmy a vystoupil z auta. „Jsi upír, proboha!“
Druhý upír pomohl ženě vystoupit z Ferrari. Bok po boku na něj čekali.
„Teď co?“ zeptal se Jimmy. Rozhlédl se kolem. Nikdo další nebyl v dohledu. Znovu přemýšlel, zda neudělal chybu, když sem přišel.
„Promluvíme si,“ řekl druhý upír. „Co chceš vědět?“
„Vím, že mě zabije sluneční světlo. A oheň. Jsou to jediné věci, o které se mám starat? Tím myslím, že jsem viděl všechny filmy, ale všechny další věci jsou jenom spousta blbostí, správně?“
„Špatně. Dřevěný kolík zaražený do srdce tě zničí. Dobrý lovec ti prorazí srdce kolíkem, usekne hlavu a pohřbí po kouskách v oddělených hrobech vysypaných solí nebo svěcenou vodou.“
„Tím myslíš, že lovci upírů opravdu existují?“ Jimmy zvedl ruku ke svému krku. Měl rád svou hlavu přesně tam, kde byla, děkuji pěkně.
„Měl bys tomu raději věřit. Jeden z nejlepších je Tom Duncan. Pokud se objeví tam, kde jsi ty, odejdi odtamtud, jak nejrychleji můžeš.“
Jimmy soustředěně naslouchal, když mu upír vysvětloval více věcí, které potřeboval vědět. Spousta z toho, co mu řekl, byly věci, které Jimmy předtím slyšel nebo viděl ve filmu. Legrační, že nikdy nepřemýšlel o tom, že by něco z toho, co slyšel o upířích doupatech, bylo založeno na pravdě. Sakra, nikdy ani nevěřil, že by existovali upíři nebo lovci upírů. A teď, jakkoliv se to zdálo nemožné, byl jedním z nemrtvých a vše kvůli tomu, že se nechal svést krásnou ženou. Byl to trest za to, že podvedl Cathy, pomyslel si hořce.
Jimmy se podíval na Brennu. Nevypadala o nic starší, než byl on, nebo více světaznalá. Zavrtěl hlavou a přemýšlel nad tím, že byli oba zapleteni do něčeho, bez čeho by jim bylo lépe.
„Je tu ještě něco, na co by ses chtěl zeptat, než odjedeš z města?“ zeptal se upír.
Jimmy zavrtěl hlavou, už teď se potácel pod vahou všeho, co se právě dozvěděl.
„Proč ses měl dnes setkat s Lokenem?“ zeptal se upír.
„Nikdy jsem nechtěl být upírem. On se mi chystal pomoct zvrátit účinky Temného Kouzla.“
Upír se podíval na ženu. „Myslel jsem, že jsi říkala, že hledal tajemství věčného života?“
„To je to, co mi řekl. Možná taky našel lék.“ Podívala se na Jimmyho. „Řekl ti, že to může udělat, že z tebe může znovu učinit smrtelníka?“
Jimmy přikývl. „Řekl, že to zahrnuje nějaké krevní testy a pak krevní výměnu, transfuzi, víš? Špatná krev ven, dobrá dovnitř.“
Žena a upír si vyměnili pohledy.
„Na vampirismus není žádný lék,“ řekl upír nekompromisně.
Jimmy na něj zíral. „Nevěřím ti.“
„Nezáleží na tom, jestli mi věříš, nebo ne. Není žádný lék s výjimkou zničení svého těla.“
Jimmyho ramena poraženecky klesla. „Loken byl moje jediná naděje,“ zamumlal hlasem protkaným zoufalstvím. „Nikdy už neuvidím Cathy.“
„Cathy je tvoje žena?“ zeptala se Brenna.
„Moje přítelkyně. Chystali jsme se vzít koncem roku, ale řekl jsem jí, že to musíme prozatím odložit. Myslí si, že jsem v Chicagu a hledám si novou práci.“
To bylo to, co řekl i své matce, ale ona vždy dokázala poznat, kdy lže, a proto ji neoblafnul ani na minutu.
„Proč už ji nemůžeš vidět?“ zeptala se Brenna.
„Proč ne?“ vykřikl a hlas mu nabýval na intenzitě. „Proč ne? Jsem upír, to proto!“
Brenna pokrčila rameny. „Roshan je upír.“ Jimmy na ni zíral. „Takže?“
„Takže, chodí ven a baví se s lidmi a nikdo to nezjistil. Proč to nemůžeš udělat ty stejně tak?“
Jimmy zavrtěl hlavou. „Ne. Viděl jsem Cathy krátce potom, co mě Mara proměnila. Podíval jsem na Cathy a jediné, na co jsem dokázal myslet, bylo, jak moc chci…“ Podíval se na Roshana. „Ty víš, jaké to je, chlape. Nevěřím si dost na to, abych s ní byl o samotě.“
Upír přikývl. „Ze začátku to je těžké. Ale časem se to stává lehčím.“
„Nemůžeme spolu žít,“ řekl Jimmy tlumeně. „Chce si mě vzít a mít děti. Je lepší ukončit to dřív, než…“ Podíval se na druhého upíra s očima naplněnýma mizérií a hořkou lítostí. „Předtím, než ji také zabiju.“
„Někoho jsi zabil?“ zeptala se Brenna.
Jimmy přikývl. „Nechtěl jsem.“ Naléhavě se podíval na druhého upíra. „Víš jaké to je. Snažil jsem se přestat, chlape, ale nemohl jsem!“
Roshan přikývl.
Soudě podle výrazu na Roshanově tváři Jimmy věděl, že druhý upír rozumí všemu stejně tak dobře.
„Řekl jsem ti vše, co jsem mohl,“ řekl Roshan. „Zbytek je na tobě.“
„Nevím, co mám dělat, chlape, kam mám jít. Nemám práci. Jsem téměř bez peněz. Jak mám žít?“ Zasmál se krátkým a humor postrádajícím smíchem. „Žít! Ten vtip byl dobrej!“
„Pokud potřebuješ peníze, můžeš si najít práci v noci.“
Řekl Roshan, rozčilen chlapcovou sebelítostí. „Můžeš žít svůj život jako upír stejným způsobem, jakým jsi žil jako smrtelník, pokud je to to, co chceš. Spousta lidí pracuje v noci a spí ve dne. To je úprava, kterou musíš udělat. S ubíhajícím časem se touha po krvi kontroluje snadněji.“
„Jenom si připadám ztracený.“
„Jako všechno ostatní,“ řekl Roshan s pochopením, „i to časem pomine.“ Roshan sáhl do své kapsy a vytáhl pár stodolarových bankovek a položil je na Duganovu dlaň.
„Hej, chlape, nechci tvoje milodary.“
„Přemýšlej o tom jako o půjčce. Mezi bratry.“
„Díky, chlape,“ řekl Jimmy a otočil se dříve, než mohl druhý upír vidět slzy vděčnosti v jeho očích. „Vrátím ti to.“
V hlubokém zoufalství Jimmy došel k autu a vklouzl za volant. Nemohl takhle už dál žít. Chyběla mu Cathy. Chyběla mu máma a jeho stařík. Pokud by tu byla nějaká šance, že by mohl být znovu člověkem, byl připraven se jí chopit, i když by to znamenalo znovu vidět Anthonyho Lokena.
Mohlo by být riskantní, setkat se znovu s černokněžníkem, ale byl to risk, který byl ochoten podstoupit.




1    http://images.gtcarlot.com/pictures/59398279.jpg

11 komentářů:

  1. Děkuji moc za skvělý překlad!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za další skvělou kapitolu

    OdpovědětVymazat
  3. Vďaka za super preklad a korekciu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc za překlad a korekci další kapitoly ! ! !

    OdpovědětVymazat
  5. Díky moc za další kapitolu a nemůžu se dočkat pokračování. No, chytrému napověz, hloupého kopni. Jen se obávám, že ten, ehm exot, neprozradí Lokenovi, že Brenna žije s upírem.

    OdpovědětVymazat
  6. Srdečná vďaka za preklad!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Knihomolka.3659. února 2015 21:07

    Hmm věděla jsem že si nedá poradit - ale třeba to přežije.

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat