sobota 15. listopadu 2014

Ledový král - 14. kapitola 2/2



Ráno za ní přišel Jago, lehce zaklepal na dveře. „Spíš?“ Zavolal.
Otevřely se dveře a vykoukla Calia.
„Ne, nespím,“ zašeptala s úsměvem. „Jak ses dozvěděl, že máš přijít?“
„Král na mě čekal, když jsem se vrátil. Řekl mi, že ses vážně pořezala, máš bolesti?“
S úsměvem zavrtěla hlavou.

Zmatený Jago posbíral věci, které král zanechal na stole. „Tak jo, podívám se na to, chceš, abych zavolal Abelinu?“
„Ne, je to jen vzadu na rameni. A kromě toho… král mě viděl zabalenou jen do osušky, tohle je proti tomu úplné nic.“
Jagovi spadla brada a vykulil oči. „Jen v osušce?“
Calia zrudla. „To ti neřekl?“
„Proboha, ne. Řekl mi jen, že ses zranila a chtěl, abych zkontroloval ránu. Proč jsi na sobě měla jen osušku?“
Ještě víc zrudla. „Vylezla jsem z vany a upadla. Ale byla jsem slušně zakrytá,“ spěšně dodala.
Jago skepticky přikývl a shrnul jí z ramene župan. Prohlédl si ránu a otřel ji tonikem. „Já bych to sešil, ale teď už je příliš pozdě. Je dobře, že král použil obklad.“
„Jago?“ Calia zeptala se Calia váhavě.
„Hmm?“
„Byl král někdy ženatý?“
Jagovi ruce jí strnuly na rameni. „Ne, nikdy.“
Zamyšleně přikývla. „A co ženy? Měl jich tady asi hodně, co?“
„Žádné, pokud vím.“ Zvědavě a nadějně dodal: „Proč se ptáš?“
„Jen tak,“ řekla rychle.
„Neumím si představit, kde by vzal čas na ženské. Netráví všechen svůj čas s tebou?“ Nadhodil. „No, až na tu hodinu večer.“
Calia napřímila hlavu a zírala mu přímo do očí. „Ty o tom víš?“
„Ano vím,“ řekl vyhýbavě, nebyl ochoten prozradit královo tajemství. „Možná už potkal svou budoucí ženu,“ zažertoval nervózně.
Calie se zastavilo srdce. Pomyslela se, že právě proto po jejich polibku od ní utekl.
Jago si všiml, jak zbledla. „Jen jsem žertoval,“ řekl a zatahal ji hravě za vlasy. „A teď vážně, s tou rukou teď nesmíš moc hýbat. Rána se hezky spojila, takže dávej pozor, ať se znovu neotevře.“
Přikývla, ale sotva ho slyšela.
*   *   *
Když později dorazila ke králi, byl chladný a odtažitý, vůbec se jí nepodíval do očí, ale neustále na sobě cítila jeho pohled. Po obědě tvrdil, že má moc práce a propustil ji.
Zraněná a nejistá přikývla a odešla do svého pokoje.
Totéž se dělo i pár následujících dní. Její zmatek a nejistota rostly, až už to nedokázala vydržet.
Večer na něj čekala u dveří, když se po desátém zazvonění pokoušel vyplížit. „Mohla bych si s vámi promluvit?“
Bolestně si povzdechl a rukou mávl směrem ke svým komnatám. V krbu hořel oheň, takže usedl na své obvyklé místo. Prsty si složil pod bradou.
„Proč se na mne zlobíte?“ Vybuchla konečně.
Král překvapeně vzhlédl. „Nezlobím.“ Střelila po něm naštvaným pohledem. „No, téměř nikdy.“
„Tak proč jste tak neklidný a napjatý? Je to kvůli tomu večeru?“ Zeptala se.
Král si povzdechl a protřel si rukou obličej. Stáhl se jí žaludek, když jí nabídl malou stoličku vedle svého křesla. Když ji vzal za ruce, její srdce zaplavila radost.
„Jsi báječný člověk…“ začal a ona rozpačitě zrudla. „Změnila ses v krásnou a silnou mladou ženu. Změnila jsi můj život i mou domácnost, a to k lepšímu.“
Calia cítila v očích slzy a kousla se do rtu. Tak dlouho bojovala se svými city ke králi, přesvědčená, že on k ní něco podobného nemůže nikdy cítit. „A?“ dožadovala se.
Král zaváhal a sklonil hlavu. „Zasloužíš mnohem víc, než tento život. Zasloužíš si manžela, který tě bude milovat, děti a rodinu.“
Němě přikývla, protože nedokázala promluvit.
„A právě proto tě chci poslat pryč.“
Její srdce se zastavilo v hrudi. „Poslat… mě, poslat pryč?“
„Ano. Nemohu ti dopřát tyhle věci.“
Začaly jí téct slzy, její srdce se právě rozpadlo na prach. „Ale je to možné! Já…“ zajíkla se, nechtěla cítit další bolest, ale musela mu to říct.
Zhluboka se nadechla, než odhalila svou duši. „Miluji vás.“
Šokovaně na ni pohlédl. Dlouho čekala a modlila se, aby jí řekl to samé. Ale on jen zavrtěl hlavou. „Ne, sladká Calio, nemiluješ.“
Srdce jí zmrzlo, ale přesto promluvila. „Ale ano. Už nějakou dobu vás miluji a mé city k vám každým dnem stále sílí.“
Král sklopil hlavu a pustil její ruce. „Ne, to si jen namlouváš. Je to jen dětinské poblouznění, to se mým osobním služebným často stává. Dobře se v tom vyznám, jsem totiž jediný dospělý muž v jejich okolí.“ Otevřela pusu a chtěla se začít hádat, ale zvedl ruku. „Už jsem to mnohokrát zažil. Za čas si uvědomíš, že to bylo jen zdání, stejně jako ony.“
Zavzlykala a Valanka zvedl hlavu. „Prosím neplač. Lituji toho, že jsem to dopustil. Proto tě pošlu pryč, abys mohla najít skutečnou lásku, a vést život jaký si zasloužíš.“
Zavrtěla hlavou a slzy jí stékaly po tvářích. „Jste laskavý.“
„Ne Calio, nejsem,“ řekl pevně. „Nebyl jsem laskavý od chvíle, kdy jsem byl prokletý. Je mi souzeno žít věčně a na věky vládnout. Nemohu si dovolit přemýšlet a cítit jako člověk, když mám před sebou věčnost.“
„Takže mě tu nechcete?“ Zašeptala.
„Už nechci cítit bolest a smutek.“ Postavil se a otočil k ohni. Otřel jí tváře od slz. „Zítra pojedeš do města na nákup. Pokud ti tam nepadne žádný muž do oka, pošlu tě jinam. Určitě si někoho najdeš.“
„Už jsem našla,“ řekla tvrdohlavě. „Nepojedu nakupovat.“
Otočil se k ní, pod maskou skrýval svou strhanou a smutnou tvář. „Pojedeš. To nebyla žádost. Vím, co je pro tebe nejlepší a nedovolím, aby sis ubližovala.“
Odzvonila desátá a král zvedl hlavu.
Calia trhnutím zvedla hlavu. „Čas pro vaše dostaveníčko?“ Zeptala se hořce. „Vídáte se tajně s nějakou ženou?“
Zmateně zavrtěl hlavou. „Samozřejmě že ne, nebuď absurdní.“
Calia si nemyslela, že je absurdní, ale mlčela. Vstala ze židle, napřímila záda a uprchla do svých pokojů.
Král ji propustil a ani jí neřekl, že ji miluje. Možná mne nemiluje, pomyslela si předtím, než usnula.

21 komentářů:

  1. Děkuji mockrát :))

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky moc za zbytek kapitoly a nemůžu se dočkat pokračování.

    OdpovědětVymazat
  4. Vďaka za preklad a korekciu, a som zvedavá či Callia odíde alebo nie.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za skvělou práci,už se nemůžu dočkat pokračování :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za překlad a korekci!

    OdpovědětVymazat
  8. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Díky moc za překlad a korekci další kapitolky ! ! !

    OdpovědětVymazat
  10. Dekuji za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  12. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat