čtvrtek 23. října 2014

Sladšia ako víno - 10. kapitola




Kam ideme?“ Spýtala sa Christy, kým uháňali po ceste. Sebastian sedel za volantom jedného z jeho väčších áut, luxusného SUV s tmavými tónovanými sklami a veľkým priestorom vzadu.
Chystám sa ťa vyložiť vo viniciach, kde môžeš navštíviť Lissu. Potom Atticus, Marc a ja vyrazíme na miesto, ktoré Collins Hastings označil ako bezpečný dom. Je tam niekto s kým sa máme stretnúť.“

Nový spojenec?“ Vytiahla to z jeho mysle, ale inak boli jej myšlienky zamestnané tým, čo sa dialo včera v noci. Hlavou jej takmer nepretržite prebiehala včerajšia konfrontácia s Jeffom a vždy keď si spomenula na to čo mu urobila, cítila sa lepšie. Postavila sa tyranovi, ktorý tak dlho ovládal jej život a vyšla z toho víťazne. A to všetko vďaka mužovi sediacemu vedľa nej.
Uvidíme, či sa ukáže byť dôveryhodným, ale Matt povedal, že náznaky sú dobré.“
Sebastian siahol k nej, chytil ju za ruku, pritiahol si ju k perám a jemne ju pobozkal. „Pri hľadaní zabijaka by mohol byť veľmi užitočný.“
Neuvedomila som si, že si bol až tak zapojený do upírskej politiky.“ Vedela, že mu prežitie jeho ľudí veľmi leží na srdci.
Obávam sa, že keď príde na nespravodlivosť, mám v duši ešte veľký kus rytierskosti. Nebolo by správne len tak nečinne sedieť, kým by sa zabijak túlal po slobode. Okrem toho, pokojne by mohol ísť po jednom z nás. Bol by som radšej, keby sme ho dostali ako prvý, ale zatiaľ sa musíme uspokojiť s pomocou spojencov medzi were.“
To je to naozaj taká veľká vec?“
To, že ja s Matt sme priatelia?“ Keď Sebastian zašiel k veľkej, silnej kovovej bráne, ktorá sa automaticky začala otvárať, len pokrčil plecami. „V skutočnosti áno. Ale tým najdôležitejším je dohoda, že my a were sme ochotní spolupracovať. Spoluprácu medzi našimi druhmi poznám len z legiend.“
Vinice kde žili Atticus s Lissou boli úžasné. Dom stál uprostred rozľahlých vinohradov a bol skutočne obrovský. Lissa otvorila dvere so širokým úsmevom a ženy sa na privítanie objali. Krátko po ich zvítaní, ich muži opustili a zamierili na svoje stretnutie, zatiaľ čo Christy s Lissou spolu sedeli v priestrannej jedálni a rozprávali sa. Miestnosť bola orientovaná von na kamennú terasu, francúzske dvere otvorené, čím dnu vanul večerný vánok.
Chcela som ťa navštíviť už skôr, ale Atticus vravel, že potrebuješ nejaký čas pre seba. Si v poriadku? Chcem tým povedať,“ Lissa zaváhala, „po tom všetkom?“ Rukami široko rozhodila do vzduchu.
S tým, že som sa prebudila ako upírka?“ Christy sa zasmiala. „V skutočnosti to vôbec nie je také zlé. Včera som sa postavila Jeffovi a osobne mu odovzdala žiadosť o rozvod.“
No, nie!“ Vyhŕkla Lissa. „Ach, Christy, veď to je skvelé.“ Lissine oči žiarili rozrušením, len uprene zízala na Christy. Nemala ani tušenie, ako veľmi sa jej priateľky kvôli nej trápili a koľko toho s nimi zmeškala. „Ako na to reagoval?“
Zaútočil na mňa.“ Christy pokrčila ramenami a keď si spomenula, čo sa dialo ďalej, musela potlačiť veselý úškrn. „Podrazila som mu nohy a on sa zvalil na podlahu.“
Neuveriteľné!“
Lissina reakcia ju rozosmiala. „Sensei Hiro ma naučil veľmi veľa dobrých ťahov a s mojimi novými schopnosťami som v tom celkom dobrá.“
Ach, moja milá.“ Lissine oči zvlhli, i keď tvár jej rozžiaril úsmev. „Som za teba taká šťastná.“
A najlepšie na tom všetkom je –“ Christy stíšila hlas, „– no, Sebastian. Lissa, ten chlap ma rozpaľoval už od tej doby, čo som s ním na tvojej svadbe tancovala. Nikdy som ani nesnívala, že s tým chlapíkom takto budem, ale teraz… no, je to ako v rozprávke.“
Lissine oči zažiarili. „Viem ako sa cítiš. Je to také isté, ako keď Atticus našiel mňa.“
Stále nemôžem uveriť, že si mi to nepovedala. Ako sa ti podarilo utajiť niečo takéto?“
No, Jeff ťa posledné mesiace ťažko čo i len na okamih spustil z očí, takže v skutočnosti to nebolo nič zložité. Kelly to zistila, ale potom jej Atticus ponúkol prácu u nás vo viniciach, takže to bolo v poriadku. Chcem tým povedať, že nemajú radi, keď o nich ľudia vedia, takže to, že tu Kelly pracovala, bol dobrý krok. Inak by bola pravdepodobne stále pod dohľadom, tak ako teraz Jena.“
Dočerta, ona je už posledná z nás, z ktorej sa ešte nestala upírka, však?“ Christy nad zvratom osudu, ktorý zasiahol takmer celú skupinku priateliek ešte zo školských čias, len zatriasla hlavou.
Nezabúdaj na Sally,“ povedala Lissa s úškľabkom, „ale pravdou je, že ty, ja, Kelly a Carly teraz žijeme život na temnej strane sveta.“ Zachichotala sa, na čo sa Christy nahlas rozosmiala.

Hodinu po západe slnka začali prichádzať autá. Meniči sa so Steelom podelili o hojnú večeru a on len užasnuto sledoval aké hory jedla na jedno posedenie dokážu zjesť. Upratali a práve znovu zasadali na svoje miesta v obývačke, keď dorazili ďalší hostia.
Zazvonil domový zvonček a Hastings s Mattom šli otvoriť a pozvali návštevníkov dovnútra.
Ten proces zopakovali s každým novopríchodzím a Steel si uvedomil, že upíri potrebovali ku vstupu do domu dostať formálne pozvanie. Predtým ako celá skupina vstúpila do obývačky, počul ako sa v hale rozprávajú.
Najskôr boli predstavení všetkým were a až potom sa dostali k Steelovi. Potešilo ho, že predtým ako sa obrátili k nemu, mal príležitosť ich niekoľko minút študovať.
Ale predsa len nebol pripravený na ich energiu, či ich kolektívny náraz na jeho myseľ. Už ich predtým videl, jeho práca pre AC to vyžadovala, ale ešte nikdy takto z blízka.
Teraz o trochu viac ich sile rozumel.
Jedným slovom ho hypnotizovali. Mali v sebe niečo fascinujúce, všetko okolo nich akoby zhustlo. Boli o dosť väčší než bežní ľudia, ale aj on bol vždy v niečom odlišný. Už ako dieťa bol veľmi citlivý na spodné prúdy v ovzduší, praskanie elektriny, pach mágie. Odkedy vstúpil do AC, tak sa cieleným výcvikom jeho prirodzené schopnosti len zlepšili. Volali ho Senzibil, čo znamenalo, že bol vo svojom okolí schopný vnímať používanie mágie.
Prečo potom nemal podozrenie ohľadne Maria? Ak bol Mario skutočne silný užívateľ kúziel a zodpovedný za hnusné zločiny, ako je možné, že to Steel nevycítil, ako si to mohol nevšimnúť? Bol v tom taký dobrý. Niečo bolo vážne zle.
Marca LaToura spoznal ešte predtým ako mu bol predstavený. Zo záznamov, ktoré odovzdal svojim nadriadeným v AC. Steel mu rezervovane potriasol rukou. Nikdy predtým takto blízko upíra nestál a ešte nikdy nevidel žiadneho takého starého.
Ďalší muži mu boli predstavení ako Cameron, Atticus a Sebastian.
Cameron mal v sebe takú silnú mágiu, s akou sa Steel ešte nikdy nestretol, ale z ďalších dvoch mal ten istý magický pocit ako z Marca LaToura. Každopádne to boli upíri a keď dvaja z nich prehovorili, mali nepatrný prízvuk. Nedokázal presne zaradiť Atticov trošku slovanský prízvuk, ale Sebastiana by v pohode odhadol na starého Angličana.
Matt Steela prekvapil tým, že si sadol na gauč hneď vedľa Sebastiana. Vedľa upíra vyzeral celkom spokojne, ale Steel vedel, že tieto dve rasy nadprirodzených sa stretávali len zriedka, ak vôbec.
Len vďaka Sebastianovi sme boli schopný vás vystopovať,“ povedal Matt, kým si odchlipkával zo šálky s kávou. „Nedávno si k sebe vzal utýranú ženu, Christinu Kinseyovú.“
Utýranú?“ To bola pre Steela novinka, i keď ženinho manžela vôbec nemal v obľube. Každopádne už celé týždne nebol s jej manželom v kontakte. Bol zaneprázdnený sledovaním objektov v inej oblasti a ku Kinseyho spisu sa mienil vrátiť neskôr. Teraz ľutoval, že sa na toho muža neprizrel lepšie.
Sebastian prehovoril s tichou autoritou. „Jeff Kinsey ju umlátil k smrti. Našťastie pre neho to prežila.“
Pri hrozivom tóne v mužovom hlase mu po chrbte prebehli zimomriavky. „S Kinseym som mal určitý kontakt. Jeho manželku som vyšetroval kvôli spojeniu s Kelly LaTour.“
Steel si všimol ako sa Marc LaTour zamračil, ale odmietal sa nechať zastrašiť. „AC sa chcelo niečo o vás dozvedieť, pán LaTour, či lepšie povedané Majster? Keď ste sa oženili, chceli vedieť viac aj o vašej žene. Vyslali ma, aby som získal patričné odpovede a zistil aj niečo o kruhu jej priateliek. Na rovinu, nečakal som, že z toho niečo vzíde.“
Nechcem ju vidieť v nebezpečenstve.“ Marcov hlas bol studený ako ľad avšak jeho rozrušenie bolo očividné, pretože vstal a začal chodiť hore-dolu ako tiger v klietke. „Nemám ani tušenie na čo im boli informácie o nej a jej priateľkách.“
Steel sa pokojne oprel do kresla a toho muža pred sebou si premeriaval pohľadom. Ten upír svoju manželku miloval. To bolo úplne jasné. A Steel v jeho nedávnej minulosti nebol schopný objaviť nič negatívne. Bol dobrým podnikateľom, uznávaný svojím spoločenstvom a zdalo sa, že jeho obľúbenosť rastie a rastie. Taktiež to vyzerá tak, že je hlavným pokračovateľom v línii nemŕtvych, čo je kľúčová pozícia a to nie je nič zanedbateľné. Neexistoval žiadny dôvod na ohrozenie tohto muža, či jeho manželky a už vôbec nie teraz, keď sa Steel mienil zásadne postarať o ich bezpečnosť.
Ešte som svoje šetrenie neukončil, takže správa ešte nebola odoslaná. A ak všetko dobre dopadne, tak ani nebude.“
To vám môžem zaručiť,“ ozval sa Hastings zo stoličky v odľahlom kúte izby, „a myslím to úprimne. Už nebudete mať dôvod získavať ďalšie informácie.“
To sa ešte uvidí.“ Steel sa predklonil. „Čomu nerozumiem je, ako môže mať Mario Gonzalez magické schopnosti. Mali by ste vedieť, že ma nazývajú Senzibilom. Vždy som ním bol. Ale v AC moju prirodzenú schopnosť zdokonalili výcvikom. Nechápem, ako by som to mohol nevedieť. Vždy, keď som ho videl, necítil som vôbec nič.“
Skutočne silný čarodejník dokáže svoju moc ukryť aj pred niekým takým citlivým ako ste vy, mládenček.“ Prehovoril prvý krát Cameron a vstal. „Teraz ma pozorne sledujte.“
Luskol prstami a jeho magická sila zablikala a zmizla, akoby tu ani nikdy nebola.
A za okamih už boli Steelove zmysly bombardované tou najsilnejšou energiou, akú mal kedy možnosť cítiť a zrazu bola opäť preč. Ako keby tu ani nikdy nebola.
Ako to robíte?“
Cameron si znovu sadol a zažmurkal, v modrých očiach mu diabolsky zablikalo. „Mágia.“
Keď sa muž narovnal a znovu sa zvalil, akoby sa práve ťažko narobil, niektorí sa okolo rozchichotali. S ďalším žmurknutím bola jeho mágia späť.
Čo ste zač?“ Spýtal sa Steel, nedokázal si pomôcť.
Cameron sa prefíkane usmial. „Fey.“
Neexistuje!“
Ešte ste nikdy nepočuli, že fey by ste nemali odvrávať?“ Atticus sa posmešne Cameronovi posediačky uklonil.
Prítomnosť tejto najmagickejšej bytosti pomedzi všetkých nadprirodzených všetko zmenila.
Fey nikdy nevstupovali do záležitostí smrteľníkov, upírov a ani were. Ak bol členom tejto operácie tento muž, tak to musí byť skutočne vážne.
Takže mi chcete povedať, že Mario Gonzalez predo mnou dokáže ukrývať svoju mágiu?“
Kývnutie všetkých okolo bolo dostatočnou odpoveďou. „Myslíte si, že má skutočne dosť schopností a šikovnosti, aby to dokázal? Chcem tým povedať, že on je skutočne len smrteľník a nie fey.“
Smrteľník byť môže, ale mágiu musí čerpať z nejakých iných zdrojov, inak by nemohol žiť tak dlho.“ Pripojil sa Cameron.
Ian prehovoril prvýkrát. „Ja som ho prvý raz stretol asi pred sto rokmi. Vtedy bol zlodejom a vyzerá to tak, že jeho zločiny sa len stupňujú. Súdiac podľa brutality jeho súčasných útokov sa tomu učil celé dlhé roky. Ak si dokázal podať toľkých nadprirodzených, tak skryť svoje magické schopnosti pred vami, pán Steel, pre neho nebolo nič ťažké.“
Steel to nedokázal stráviť. Pri pomyslení na to, že ho tak dlhú dobu dokázal vodiť za nos, ho oblial taký studený pot, až sa na stoličke zakolísal. Žasol nad svojou vlastnou slepotou.
Veď spadnete, človeče. Preto sme vás zavolali, Steel, aby sme proti nemu šli spoločne.“
A práve v tej chvíli sa zrodilo nové spojenectvo.

Lissa s Christy sedeli vonku na terase a vychutnávali si nočný vánok. Bol svieži, ale nie veľmi studený. Obloha bola posiata hviezdami. Plná tajomstiev.
Lissa priniesla jednu fľašu vysoko oceneného vína vlastnej výroby. Pre Christy bolo potešujúce, že aj v novom živote si môže pochutnať na dobrom víne. Necítila potrebu jesť bežné jedlo a ak by mala pravdu povedať, ak na to nemyslela, ani jej to veľmi nechýbalo. Vždy sa však tešila z chuti a vône výbornej fľaše vína.
Ale teraz bol ten zážitok ešte o niečo silnejší. V bobuliach hrozna bolo niečo takmer magické a z nich vyrobená tekutina liečivá. Christy mohla cítiť ako šumí všade naokolo a ten lahodný spôsob, akým jej vsiaklo do krvi, ju celú rozhorúčil. Taktiež chutilo tisíckrát lepšie ako kedykoľvek predtým. Iskrivé víno sa jej usadilo na jazyku, tá ovocná suchá chuť, akú ešte nikdy nezakúsila. Bolo to, akoby sa jej chuťové poháriky práve prebudili.
Kým ženy sedeli pod nočnou oblohou plnou hviezd a popíjali víno, rozprávali sa o svojich mužoch, ako sa zmenil ich spôsob života. Pre Christy to bola idylka, ktorú nezažila od školských čias, či od pokojného detstva v pohorí Oregonu.
Si šťastná, Lis?“ Christy uprene hľadela na hviezdy, až kým si neuvedomila ako hrubo jej otázka znela. Pozrela na priateľku sediacu vedľa nej. „Chcela som tým povedať, že vyzeráš šťastnejšia ako kedykoľvek predtým, ale je niečo, čo ľutuješ?“
Lissa sa usmiala. „Jediné čo ľutujem je, že som Attica nestretla už skôr. Ten muž napĺňa môj život tak, ako som to nikdy nečakala a aj keď sa už moja pokožka nikdy nedočká pekného opálenia,“ zachechtala sa, „všetky tie čary mi to vynahradia. Chcem tým povedať, že Atticus dokáže robiť veci…“ Oči sa roztúžene zahmlili.
Hej,“ Christy potichu súhlasila. „Sebastian je tiež úžasný. Nikdy som nepoznala muža, ktorý by sa tak veľmi staral o moje pocity, či moje bezpečie. On je…“
Ťažko nájsť správne slová, však?“ Usmiala sa Lissa.
Po pekle, ktoré som prežila s Jeffom som ani nečakala, že niečo takéto budem ešte cítiť.“
Ach, zlatko.“ Lissa na naklonila ku Christy. „To, že pre teba nebol tým pravým som si pomyslela už na mojej svadbe, ale veľmi dobre si to ukrývala. Keby som vedela, čo je skutočne zač, tak by som sa pokúsila niečo urobiť.
Ja viem.“ Christy potľapkala Lissu po ruke. „Nechcela som, aby ktorákoľvek z vás spoznala, aký blázon sa zo mňa stal.“
Nikdy si nebola blázon, zlatko. To Jeff bol blázon. Premárnil šťastie, ktoré ste spolu mohli nájsť. Je ako teľa a ak by mi už Atticus nesľúbil, že ho nájde a dá mu okúsiť, čo si o ňom myslím, bola by som sa už dávno vydala do tvojho domu a dala mu príučku. A aj keď som stále v pokušení, to spojenie s Atticom sa ukáže ako problém vždy, keď sa niečo pokúšam urobiť za jeho chrbtom. Predsa len pozná každú moju myšlienku.“ Prehnane sa zaškerila. „Nikdy v tom neuspejem.“
Christy sa s prikývnutím usmiala. „Na to si musím ešte stále zvykať.“ Ešte niekoľko ďalších minút si vymieňali názory o svojich nových partneroch, tešiac sa z tohto večera a vzájomnej spoločnosti.
Muži mali prísť asi o dve hodiny, keď ticho noci rozbila ohnivá guľa energie, presvišťala vzduchom a pristála medzi dvoma ženami sediacimi na terase. Christy videla čo prichádza a strčila do Lissy, čím ju zrazila zo stoličky na dlažbu a ona sama odletela opačným smerom. Za okamih zostal po peknom záhradnom nábytku len hlboký dymiaci kráter.
Utekaj dnu, Lis!“ Zajačala Christy, kým sama uskočila za nízky kamenný plot terasy. Lissa bola bližšie k dverám. Keď zmizla vo vnútri, Christy pocítila úľavu.
Ale ktokoľvek po nich tú ohnivú guľu vrhol, bol ešte stále vonku. Dovolila svojim zmyslom, aby sa zostrili, zbystreným sluchom, zrakom a čuchovými zmyslami prehľadávala nočné okolie. Nejaký pohyb za treťou borovicou vpravo. Vedela, že tam bol čarodejník, ale nevedela, či ho dokáže rozptýliť dovtedy, kým dorazia posily. Sebastian bol už bez pochyby na ceste sem. Určite cítil jej strach, dokonca aj keď ich delili celé míle. Ani jeden sa však práve teraz nechcel rozptyľovať snahou o rozhovor.
Keď sa už žiadna ohnivá guľa neobjavila, Christy sa chcela pokúsiť s neznámym nadviazať rozhovor. To by jej mohlo pomôcť sledovať ho a zatiaľ čo bude naťahovať čas, možno by sa mohla dozvedieť aj niečo o jeho schopnostiach.
Kto ste? Čo chcete?“ Zavolala k stromom.
Na otázku jej odpovedalo len mlčanie.
Čo mala znamenať tá ohnivá guľa? A kto dopekla ste vy?“
Muž vystúpil spoza tretieho stromu, presne ako predpokladala. V tmavom svetle mal tmavšiu pleť, ale jej zlepšeným zrakom to jasne dokázala rozoznať. Tváril sa arogantne, v očiach mal dychtivý výraz.
Ja sa neukrývam, ty malá bosorka. Ale ak sa mi teraz vydáš, sľubujem, že to s tebou skončím úplne bezbolestne. Nenúť ma prísť si po teba.“
Sebastian, dúfam že si už blízko. Tento chlapík so mnou chce vyjednávať.“
Atticus a Sebastian okamžite vedeli, že na ich družky niekto zaútočil. I na míle ďaleko vystrelili na nohy a vyrazili von.
Niečo nie je v poriadku?“ Spýtal sa ich Hastings, ale ani jeden z upírov nemrhal čas na vysvetlenie. Matt vedel čo sa dialo. Vysvetlil to ostatným.
V Atticovom dome napadli ich družky. Myslím, že sa tam ukázal náš mág, Mario.“
Ako to vieš?“ Dožadoval sa Marc.
Matt pokrčil ramenami, hovoril veľmi rýchlo. „Som v spojení – trošku – no, so Sebastianom a Christy. Počul som jej výkrik. A počujem aj to, čo hovorí Sebastianovi. Nejaký muž vyšiel spoza stromov a zatiaľ čo s Lissou sedeli vzadu na terase, vrhol po nich ohnivú guľu.“
Marc zúrivo prikývol a zamieril k dverám za priateľmi.
Upíri neboli nikde v dohľade. Zrejme sa premenili a najvyššou rýchlosťou leteli k viniciam. Matt za sebou počul, ako sa zvyšok skupiny v kreslách nepokojne hniezdi. Bol ušetrený okamihu, kedy by sa na nich musel pozrieť.
Neviem ako ty, ale ja idem za nimi. Potrebujeme toho idiota zastaviť skôr, ako bude znovu zabíjať.“ Matt zo seba zhodil oblečenie a vydal sa k dverám, ktorými vyšli aj upíri.
Cameron vstal a zopäl pred sebou rukami. „Idem tiež. Meniči, aj vám navrhujem, aby ste pomohli jednému z vašich bratov. Môj šiesty zmysel mi síce hovorí, že na to, aby sme tejto noci Maria chytili je už neskoro, ale vaše schopnosti by aj tak mohli byť potrebné.“
Pre Steela bolo vzrušujúce pozorovať ako sa všetci tí nadprirodzení okamžite mobilizujú. Všetci sa jednoducho vydali k dverám, vlci i pumy vyklusali za Mattom von. Steel nevedel čo robiť. Neexistoval spôsob ako by mohol so zvieratami a upírmi udržať krok, ale nemienil sa dať vynechať z boja. Predtým ako sa premenil aj Hastings, si ho odchytil.
Povedzte mi kam mám ísť. Vezmem si náklaďák.“
Za príjazdovou cestou doprava a asi desať míľ po Mill Road. Potom doľava a hore asi do polovice kopca. Uvidíte vinice. Dom sa nachádza uprostred nich. Zabočte na štrkovú cestu vľavo. Je to označené ako súkromný pozemok.“
Dostanem sa tam. Budem tam čo najskôr.“
Hastings prikývol, premenil sa a vyletel von dverami za súkmeňovcami.
Na Steelove rameno dopadla veľká ruka. Rýchlo sa otočil, uvidel že je to Cameron.
Pán Steel, nechceli by ste doprovod? Radšej necestujem pomocou mágie, iba ak nemám na výber. Priťahuje to veľa pozornosti.“
Neistý, čo tým vlastne fey myslel, každopádne prikývol. „Budem šoférovať.“

Kútikom oka Christy zachytila syčiacu mágiu. Odvalila sa nabok a miestom kde ešte pred okamihom stála, sa prevalila ďalšia ohnivá guľa. Ruky mala spálené, ale teraz na to nemohla myslieť. Ak by mal ten muž po vôli, už by bola viac ako len popálená.
Pohybovala sa rýchlejšie ako bežný smrteľník, zahazardovala a posunula sa k nemu bližšie. Musí ho nejako zamestnať. Útek by mu len dal šancu ako ju dostať. Musí sa k nemu priblížiť, aby nemal možnosť manévrovať a snáď sa jej tú situáciu podarí využiť. Prinajmenšom si kúpi nejaký čas, kým sa k nej dostane Sebastian.
Vedela, že je už na ceste. Cítila to v mysli, ticho jej radil a upokojoval ju dokonca aj keď bol sám ustarostený. Letel, ale nič ju nemohlo pripraviť na útek predtým, ako sa v jej mysli vyformoval dokonalý obraz. Medzi nesmrteľnými bola nová a na tom záviselo úplne všetko.
Znovu sa odvalila, tam kde stála explózia ohňa vytvorila čierny kráter. Využila svoju ohybnosť, pomocou pevného švihnutia nohami sa dostala k mužovi. Zalapal po dychu, keď sa od nej pokúšal dostať, v tvári mu zhliadla šok a paniku. Ale za chrbtom mu stáli stromy. Jeden obzvlášť obrovský. Priamo za ním.
Takže, čo máte za problém?“ spýtala sa rozhnevane, veď tento chlap sa pokúsil ublížiť jej a Lisse. Už mala dosť mužov, ktorí jej chceli ubližovať. S tým je už koniec. Navždy.
Pokúsil sa na ňu vrhnúť ďalšiu ranu, ale ruky mu zablokovala predlaktím tak, ako ju to naučil Hiro. Keď začula ako kosť jeho ruky zachrupčala, bola pomerne šokovaná.
Jeho magická sila letela hore ku korunám stromov, za sebou vypálila cestičku, ale inak bola celkom neškodná. Muž vykríkol a chytil sa za ruku. Bola zohnutá v tak nepríjemnom uhle, že sa Christy obrátil žalúdok.
Ale nemohla mu dovoliť v tom šialenstve pokračovať.
Kto je tvoj tvorca? Ja sa vrátim, ty bosorka. A kolmi ťa pritlčiem na slnko.“
Rada uvidím, ako sa o to pokúšaš, ty bastard! Dokončíme tieto sračky tu a teraz! Pre nikoho už nemienim byť boxovacím vrecom!“ Hnev v nej vzrástol ešte viac. Do čerta s tým! Všetok ten nedávny zmätok konečne vyvrcholil. Ten incident s Jeffom z predchádzajúcej noci v nej niečo naštartoval. Už nemienila byť obeťou. Nikdy.
Postúpila dopredu, pripravená toho muža chytiť, ale zdravú ruku zdvihol dlaňou hore a ona bola v tej chvíli priveľmi zmätená, aby sa dokázala uhnúť. Zasiahla ju vlna energie, narazila do jej tela takou silou, až odletela dozadu. Zastavila ju až chladná stena domu. A to veľmi tvrdo.
Ako kĺzala dolu k zemi, videla, ako sa muž otáča a beží do lesa, snažiac sa o útek. Christy si pomyslela, že sa rozbehne za ním, ale bola priveľmi zranená dokonca aj na to, aby dokázala vstať. To mu stačilo, aby dokázal uniknúť.
Christina! Si v poriadku?“ V mysli jej zaznel Sebastianov hlas.
Myslím, že som. Iba ma omráčil.“
Ak môžeš, dostaň sa do domu.“
Nemyslím, že sa dokážem práve teraz pohnúť, ale musím uznať, že je to dobrý nápad.“
Ach, láska, hneď som tam. Vydrž.“
To je v poriadku, Sebastian. Je preč. Zlomila som mu ruku.“ Ešte stále sa pri tom pomyslení cítila dosť zle, ale taktiež bolo lákavé vedieť, že je schopná sa ubrániť a zasadiť ranu niekomu, kto sa ju pokúša zabiť.
To je dobre, láska moja. Som na teba pyšný, ale aj tak je to celé moja chyba. Nikdy som ťa nemal nechať osamote.“
Sebastian, neobviňuj sa! Ako si mohol vedieť, že ten maniak bude schopný zaútočiť na nás práve u Lissy doma? Veď táto vinica je prakticky pevnosť.“
Ale aj tak…“ Sebastian znel rozčúlene. „… keď ide o tvoje bezpečie, nikdy som mu nemal dať šancu. Si pre mňa všetkým, láska. Bez teba…“
Ja viem.“ Znížila tón hlasu, posielajúc mu v myšlienkach jemné pohladenie. „Cítim to rovnako.“
Medzi stromami sa zatrblietal závoj hmly. Časť išla cez otvorené nádvorie domu priamo k dverám a ďalšia sa zhmotnila priamo pred ňou. Za okamih sa hmla zmenila na muža – jej muža. Sebastian si k nej kľakol a zdvihol ju do náručia. Nemrhal časom a niesol ju k domu.
Položil ju na pohovku v centre domu, v izbe bez okien.
Boli tam aj Lissa s Atticom, ale Christy nemohla odtrhnúť oči od Sebastiana. Jeho milovaná tvár bola stiahnutá starosťami, rukami jej prechádzal končatiny, akoby sám seba potreboval uistiť, že je úplne v poriadku.
Cítiš sa lepšie?“
Christy prikývla. „Som v poriadku. Dajte mi niekoľko minút a budem ako nová.“
Bohužiaľ už mala skúsenosti s bolesťou, i keď tentoraz cítila ako sa jej zranenia hoja samé, kým ona si tam len pohodlne sedela. Namiesto obvyklých niekoľkých dní potrebných na zahojenie, mohla teraz cítiť, ako sa jej telo uzdravuje bleskovou rýchlosťou. Zdalo sa, že tieto upírske schopnosti majú svoje výhody. Pohladila Sebastiana po líci a zahľadela sa mu do očí. „Skutočne. Som v poriadku.“
Vzal ju za ruky a pritiahol si ich k perám.
Christy,“ Lissa prešla k boku pohovky, „bola si úžasná! Všetko som to sledovala. Nemôžem uveriť, akým spôsobom si toho chlapa dostala. Kedy si na naučila všetky tie kung-fu vecičky?“
Christy sa na Sebastiana usmiala a predtým ako sa otočila k priateľke, mu stisla ruky. „Lis, veď som ti hovorila, že študujem so senseiom Hirom. A Sebastian ma učí tiež. Je to muž mnohých talentov.“
Lissin pohľad sa zrazu zmenil na prefíkaný. „To by som sa stavila.“
Atticus zozadu pristúpil k manželke a pritiahol si ju do náručia. Nežne ju pobozkal na temeno hlavy.
Christy, ďakujem. Tvoj odvážny zásah vám dnes v noci obom zachránil život. Navždy budem tvojim dlžníkom.“
Christy to prekvapilo. Ten staroveký upír myslel vážne každé jedno slovo. V jeho hlase počula pozostatok strachu o svoju partnerku a z jeho tónu cítila úprimnosť. Skoro ju to položilo.
Lissa je jedna z mojich najlepších kamošiek,“ povedala jednoducho, neistá ako by mala zareagovať.
Atticus zdanlivo spokojný s jej slovami vystrel chrbát.
Práve v tej chvíli ukázal vo dverách svoju tvár Marc, v diaľke zareval vlk a zaškriekal jastrab. Atticus poklepal manželku po ruke a zamieril von, aby sa porozprával s Marcom a ostatnými were.
Christy sa cítila dosť dobre, aby mohla zostať sedieť. Sebastian zostal v izbe, nemienil sa vzdať ani dotyku jej ruky. Po tom strachu obaja potrebovali vzájomný kontakt.
Ešte nikdy som sa tak nebála,“ povedala Lissa a unavene sa zložila na opierku pohovky. „Nikdy predtým sa mi takéto veci nestávali. Len sa tak vytešujeme z večerného vánku a zrazu po nás nejaký šialenec vrhá ohnivé gule. Nemôžem uveriť, že si sa tomu mužovi postavila tvárou v tvár, Chris. Ako si vedela čo povedať? Čo urobiť?“
Christy sa zaškľabila. „Už som predtým jednému šialencovi čelila. Veľa som premýšľala o tom, že by som sa Jeffovi mala postaviť, ale nikdy som to neurobila. Až pokiaľ –“
Až doteraz, láska moja.“ Sebastian jej stisol ruku, povzbudzujúc ju.
Na chvíľu v miestnosti zavládlo mlčanie, potom Lissa znovu prehovorila. „Je mi to ľúto, Chris. Nemáš ani predstavu ako som rada, že si sa toho tyrana nadobro zbavila. Nikdy som Jeffa nemala rada.“
Christy sa na priateľku usmiala. „Ty si bola vždy lepším odhadcom charakteru ako ja, Lis. Mala som ťa počúvať už predtým ako som sa vydala.“
Atticus sa vrátil očividne rozčúlený. „Marc a niektorí were sa pokúšajú toho útočníka vystopovať, ale už majú len málo času. Vie toho dosť, aby dokázal zakryť svoj pach a vypustil v okolí nejaké kúzlo, ktoré otupuje ich zmysly. Teda aspoň tak by sa to dalo nazvať.“
A čo Cameron?“ Spýtal sa Sebastian.
Ešte tu nie je. Ide autom so Steelom.“
Práve vtedy začuli, ako na príjazdovú cestu zabočil nákladiak a šmykom zastavil priamo pred domom.

13 komentářů:

  1. Díky za další kapitolu, skvělé

    OdpovědětVymazat
  2. Dakujem za preklad kapitoly :-)

    OdpovědětVymazat
  3. děkuju za kapitolku :)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc za další úžasnou kapitolu a nemůžu se dočkat pokračování.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za překlad

    OdpovědětVymazat
  6. Vďaka to bolo super. A neviem sa dočkať ďalšej kapitoly :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Diky za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat