úterý 2. září 2014

Práce pro Ďábla - 31. kapitola





Další den byl horký a dusný, každou chvíli hřmělo a světlo bylo zbarvené do šedozelena. Většinu dne jsem se pokoušela spát, roztažená na úzké posteli. Japhrimel si postavil židli vedle a upřeně mě pozoroval. Moc jsem nemluvila. Spala jsem jen lehce, převalovala jsem se ze strany na stranu a budila se s katanou sevřenou v ruce, do stále stejného dusna, svírajícího město.
Japhrimelovy zelené, potemnělé oči na mně pokaždé spočívaly.

Hlavou mi táhly pořád dokola ty stejné myšlenky. Jako když se pes honí za vlastním ocasem.
Jace. Corvinova rodina. Jace. Santino.
Jace.
Už bylo pozdě odpoledne, skoro večer, když jsem se posadila na posteli, unavená z přemýšlení o tom samém pořád dokola. Ovanula mě démonova vůně. Nechal okno otevřené, ale byl u mě tak blízko, že jsem ho cítila. „Potřebuješ jíst.“
„Budu v pohodě. Mám nějakou práci.“ Protáhla jsem se, zapraskalo mi v zádech. Spustila jsem nohy z postele, vstala a zvedla tašku z podlahy. Během chvilky jsem se zbavila všeho, co dnes nebudu potřebovat. Vytáhla jsem náhradní oblečení, zbraň a pár dalších zbytečností. Japhrimel se bezvýrazně díval, když jsem si to namířila do koupelny. Když jsem vycházela, díval se zase. Rozepnula jsem pouzdro a zasunula do něj plasmovou pistoli. Oblékla jsem si kabát a hned jsem se začala znovu potit. Nakonec jsem si prohrábla vlasy a stáhla si je dozadu.
„Myslíš, že tě zradil?“ Zeptal se, když jsem kontrolovala nože.
„Vypadá to jako celkem pravděpodobná možnost,“ řekla jsem. „Podle toho, co mi říkala Abra, pracoval pro Corvinovy už předtím, než odešel ze Saint City. Mafii nikdy neunikneš. A jestli měl Santino Corvinovy pod palcem, mohli Jace využít nebo taky on mohl využít mě, aby dostal to, co chtěl. Nebo mě měl jen zdržet, než Santino dokončí vyjednávání s Corvinovými.“ Zmlkla jsem. „Je to možné.“ Přetáhla jsem si přes hlavu tyrkysový náhrdelník, přívěsek se mi usadil mezi prsy. Japhrimel neodpověděl. Upravila jsem si popruh od tašky na těle. „Co si o tom myslíš ty?“ Zeptala jsem se.
„Chceš to opravdu vědět?“
Přikývla jsem. „Chci.“
Pokrčil rameny, založil si ruce za zády. „Můj názor? Moc tě chce na to, aby tě někomu jen tak předhodil,“ řekl. „Ale na druhou stranu by od tebe bylo bláhové, věřit mu.“
„Když mě tak moc chce, tak proč mě opouštěl?“ Zavřela jsem oči a zhluboka se nadechla.
„To budeme muset zjistit,“ odpověděl. „Takže ti na něm záleží?“¨
„Bývalo to tak,“ řekla jsem, otevřela oči a podívala se na svou ruku, zaťatou v pěst. „Teď už si nejsem tak jistá.“
„Ještě ses nerozhodla,“ zazněla vyrovnaná odpověď. Ale tvář měl plnou něčeho temného. Nechtěla jsem vědět čeho.
Teď byla řada na mě, abych pokrčila rameny. „Říkal jsi, že máte ve městě agenty.“
Přikývnul. „Sbírají informace. Opatrně, aby neupoutali pozornost naší kořisti.“
„To je dobře,“ Ozvalo se ve mně svědomí. Ale to bylo směšné. Vždyť byl démon. Nebyl člověk. Nebyl člověku ani podobný. „Víš, já...“ Opravdu jsem se červenala? Červenala. Proč?

Na tohle nemám čas.
Opatrně jsem se k němu přiblížila a položila mu ruku na rameno. Obklopila mě jeho vůně, neurčitě uklidňující. „Díky,“ řekla jsem a zaklonila hlavu, abych mu viděla do obličeje. „Opravdu. Mockrát ti děkuju.“
Koutek úst se mu nepatrně nadzvednul. Byl to ten nejlidštější výraz, jaký jsem u něho kdy viděla. „Nemusíš děkovat,“ řekl tiše. „Je mi ctí.“
„Opravdu si myslíš, že dokážu zabít Santina?“ Zeptala jsem se.
Výraz se mu změnil. „Nemáme jinou možnost. Udělám cokoliv, abych tě ochránil, Dante.“
„Tu bude stačit.“ Odtáhla jsem ruku. „Tak pojďme něco zjistit.“


27 komentářů:

  1. díky, zajímavá kapitolka, ale už se těším na trochu nějaké akce

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Diky za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak teď nevím, jestli se smát nebo plakat? :-( 31. kapitol s Jaffem? nebo 31. kapitol a ještě jsme se nedostali do pořádný akce... Ach jo, ještě pár takových kapitol a začnu se nudit.
    Moc vám děkuji za překlad a korekturu! Zasloužíte si nosit na rukou! :-)
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitol je tuším celkem 52 a i když knížka moc akční není, tak doufám, že se nudit nebudeš :-)

      Vymazat
  5. Moc dekuju za skvely preklad a korekturu. Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Hrozně moc děkuju!

    OdpovědětVymazat
  7. Ďakujem teším sa na ďalšiu.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vďaka za opäť úžasný preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  11. Ďakujem za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  13. Dekuji za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  14. Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  15. Díky moc za další kapitolu a těším se na pokračování, vypadá to, že už se to konečně pořádně rozjede.

    OdpovědětVymazat
  16. Moc dekuju za preklad :-)
    Taky teda cekam , kdy prijde nejaka za "akce" mezi nima ale je pravda, ze bavi me to i tak :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Mockrát děkuji za překlad a korekci. Těším se na další kapču.

    OdpovědětVymazat
  18. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Dík za další kapitolku a moc se těším na další :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Také se mi to líbí i bez akce :-) , děkuji moc za překlad.

    OdpovědětVymazat