neděle 10. srpna 2014

Sladšia ako víno - 1. kapitola






Christy priniesli na pohotovosť už pred niekoľkými hodinami.“ Prehovorila jasne Jena – ako lekárka jednala adekvátne k takejto situácii – ale musela si zachovať citový odstup. „So zraneniami sme urobili čo sa dalo, ale niečo nie je možné opraviť, nedostali sme sa k nej včas. Orgány jej začínajú zlyhávať jeden za druhým. Pravdepodobne neprežije noc.“

Jej mäkký hlas sa vznášal nad kruhom priateľov zhromaždených v nemocničnej čakárni. Stará partia zo študentských čias bola v trápení opäť jednotná, aj s niektorými prírastkami. Lissa a Kelly sa nedávno vydali, tak tu s nimi boli ich manželia, Atticus a Marc. A Sebastian.
On nepatril k nikomu, bol slobodný, voľný chlap, avšak bol v blízkom spojení s Marcom a Atticom, a mal osobný záujem na Christine, i keď si to nikto iný neuvedomoval. Sebastian sa zdal byť k Christininej príťažlivosti zdržanlivo pokojný. Bola vydatá a Sebastian bol dosť staromódny, takže si len prial, aby bola slobodná, kým podnikne nejaké kroky k získaniu tejto nádhernej mladej ženy.
Čo sa jej stalo?“ Spýtal sa Atticus s rukami ovinutými okolo manželky, ponúkajúc jej tým oporu.
Ženy po sebe hodili chápavými pohľadmi a Sebastianove zmysly boli zrazu v pohotovosti.
Pred týždňom mi povedala, že jej manžel sa k nej v poslednej dobe pri niekoľkých príležitostiach choval agresívne. Už nejaký čas mali problémy a som si istá, že povedala Jeffovi že chce rozvod.“ Jenine oči sa zaliali slzami. „Viem to od mužov, čo ju priniesli, on bol zatknutý.“
Jej manžel ju zbil?“ Marc to vyslovil akoby tým zneuctil všetkých mužov.
Jena preglgla a prikývla. „Myslím, že presne to sa stalo. On nebol nikdy práve najstabilnejšou osobou. Ešte na univerzite bol pomerne čudný.“
Sebastian už počul dosť. Pristúpil k ženám, čím zaujal ich pozornosť.
Vezmite ma k nej.“
Lissa a Kelly k nemu vyslali zvedavé pohľady, zatiaľ čo Jena vyzerala bezradne. Bol by svoju žiadosť zopakoval, ale Marc vystúpil dopredu, vyžarujúc sebaistotu.
Je možné ju teraz vidieť?“
Jena pomaly prikývla. „Áno, samozrejme.“
Keď sa všetci vydali chodbou Marc po ňom strelil pohľadom, ale Sebastian ho ignoroval. Christina zomiera. To bolo všetko, na čom mu záležalo. Ak sa bude musieť vzoprieť priamemu príkazu svojho Majstra, tak to urobí. Pre ňu. Pre jej záchranu.
Sebastian si myslel, že je pokojný, ale len kým neuvidel jej bledé, pomliaždené telo ležiace uprostred bielych prestieradiel ponapájané na zväzok trubičiek.
A oni nás nazývajú príšerami.“ Výdych mu zasvišťal pomedzi zuby a v očiach mu zažiarilo šarlátovou farbou.
Môžeme ju zachrániť, že áno?“ Lissa pozrela na manžela očami plnými nádeje.
Atticus zamyslene prikývol. „Môžeme, ale myslím, že by to mal urobiť Sebastian.“
Sebastian?“ Kelly vystúpila dopredu a Sebastiana to zdržovanie nahnevalo.
Marc súhlasil. „Ak s tým bude súhlasiť a prevezme na seba tú zodpovednosť.“
Áno.“ Sebastian nad tým nemusel dvakrát premýšľať. Je to to, čo chcel viac ako čokoľvek iné. Zaliala ho úľava, takto nemusel neskôr bojovať s jej tvorcom. V srdci vedel, že bol predurčený, aby to urobil práve on. On bol predurčený aby túto nešťastnú, zlomenú, nádhernú smrteľnú ženu previedol do ich sveta. Zachráni ju, potom sa bude o ňu starať, až kým ho sama neopustí.
Čo na to povedia ľudia?“ Postavila sa pred neho Jena, nútiac ho odvrátiť pohľad od Christiny na ňu, a zabrániac mu v ďalšom pohybe po izbe. Nemal trpezlivosť sa tým teraz zaoberať.
Hnevom a frustráciou mu vystúpili tesáky. Oči sa mu rozžiarili a doktorka zalapala po dychu. „My ju môžeme zachrániť, Jena.“ Zasiahla Lissa k Sebastianovej úľave. „Odkedy ma Atticus našiel, tajili sme to pred tebou.“ Vzhliadla na manžela aby ju podporil.
To, čo sa ti Lissa pokúša povedať -“ Kelly pristúpila k Jene z druhej strany, „– je, že mi obe sme boli blízko smrti, keď nás naši manželia zachránili. Urobili z nás jedny z nich, a my teraz nikdy nezomrieme. Prinajmenšom nie normálnym spôsobom.“
O čom to, dočerta, hovoríte?“ Jena sa držala na uzde, bola odvážnejšia ako Sebastian predpokladal.
Dovolil špičkám tesákov aby zostali vonku. „My nie sme ľudia. Boli sme zmenený.“
Pokúšate sa mi nahovoriť že ste upíry či čo?“
Sebastian sa zaškľabil, chváliac sa snehovo bielymi špicákmi. „To či čo. Teraz ak chceš aby tvoja priateľka žila, navrhujem ti, aby si ustúpila.“ Sebastian vkĺzol do jej prekvapivo silnej mysle, avšak ona sa ani nepohla.
Tomu neverím,“ zašepkala Jena, rozhliadla sa dookola po priateľoch, akoby požadovala nejaké potvrdenie, že to je len nejaký hlúpy vtip. Ale jej pohľad sa stretol len s vážnymi výrazmi.
Ver tomu.“ Sebastian sa pohol aby ju obišiel, ale doktorka ho popadla za ruku. Samozrejme sa mohol ľahko oslobodiť, ale jej reakcia ho tak prekvapila, že sa zastavil.
Myslíš si, že ju môžeš zachrániť?“ Jenin výraz bol plný nádeje.
Ja viem, že môžem,“ odpovedal Sebastian.
Nechcem, aby mala bolesti.“ Jena očarene civela na jeho zuby. Sebastian takmer mohol vidieť moment, kedy prijala že je to skutočné a nie nejaký podvod. Jej pohľad bol plný úzkosti. „Bude to bolieť?“
Sebastian sa skutočne zaškeril. „Náš druh vie zariadiť, aby bolo uhryznutie neskutočne príjemné. Chcela by si malú ukážku?“ Jeho posmešný tón ju posmelil. „Nie som nakŕmený a mohol by som použiť silu, keďže sa chystám dať Christine značnú časť svojej krvi.“ Vykročil smerom k nej hrozivým spôsobom a všetci štyria upíry v miestnosti sa presunuli k jej obrane. Sebastianova netrpezlivosť ešte viac vzrástla. Musí zachrániť Christinu. Čo to nechápu?
V poriadku.“ Jena si odhalila krk.
Čo?“ Namietli Kelly a Lissa súčasne.
Ale doktorka vystrela ramená. „Ja chcem vedieť, že sa ju nechystá zraniť a ak je jeho plná sila pre jej zotavenie dôležitá, potom chcem pomôcť.“ Sebastian si uvedomil, že doktorka chce potvrdenie, že sú naozaj skutoční. Ona sama mala byť tým, čo potrebovala ako dôkaz.
Kelly s pobaveným odfrknutím zatriasla hlavou. „Takže naša dokonalá Florence Nightingale sa ochotne obetuje pre záchranu jej pacientov.“
Dokáž mi, že ju to viac nezraní a ja pôjdem z cesty, nechám ťa robiť všetko čo je nutné, aby si ju zachránil. Nechcem ju vidieť zomrieť, rovnako ako ty.“ Zo zraneným výrazom sa obzrela po priateľkách. „Nemôžem uveriť, že ste mi to nepovedali.“
Lissa sčervenela a pokrčila ramenami. „Mysleli si, že bude lepšie udržať to v tajnosti.“
Čo, vy ste mi nechceli povedať, že chodíte okolo a hryziete ľudí, a pijete im krv? Teda, to nechápem, prečo nie?“
Sarkazmus je pre lekárov nevhodný.“ Pokarhala Kelly priateľku vážnym hlasom.
Okrem toho, hryzieme len našich manželov. Živíme sa jeden z druhého.“ Marc stál vedľa nej a vtiahol si mladú manželku do náručia, láska medzi nimi bola zrejmá.
Jena pokrčila plecami. „Jednako chcem mať istotu, kým začneš. Nie si ženatý, správne?“
Ešte nie.“
Dobre. Potom ma uhryzni. Zajedz si a dokáž mi, že ju nezraníš.“
Postúpila dopredu a zastavila sa len niekoľko centimetrov od neho. Voňala čistotou a on mal hlad. Nemohol sa pokúsiť o premenu škaredo zraneného smrteľníka bez vlastnej výživy. Ten proces bude pre Christinu lepší, keď bude pri plnej sile.
Bez ďalších okolkov chytil drobnú doktorku a zarazil jej rýchly pulz rýchlym kusnutím. Dovolil jej cítiť len minimum bolesti a zameral sa na potešenie prebúdzajúce sa hlboko vo vnútri jej tela. Začala vzdychať, krv sa jej búrila, jej vášeň zohrievala to teplé sérum, v ktorom sa kúpal jeho jazyk. Pritiahol si ju bližšie k pevnému telu, vkĺznuc jedným svalnatým stehnom medzi jej nohy a šúchal sa ním proti nej, prinášajúc jej výbušný orgazmus, pričom jej krv a silná túžba len poháňali jeho hlad.
Keď sa od neho s pohŕdavým poďakovaním odtiahla, bola celá červená a úplne šokovaná. Keď si za sebou uvedomila jej priateľky a ich manželov, ktorí sledovali ako rýchlo dosiahla vyvrcholenie, tvár mala priam karmínovú.
Ďakujem, doktorka. Teraz sa budem venovať tvojej pacientke.“ S ďalším strohým úklonom ju Sebastian zdvihol a premiestnil ju za seba do rohu izby. Na okamih sa vznášal nad Christinym bledým telom, špičkami prstov ju pohladil po líci. Mihalnice sa jej zachveli, ale nezobudila sa. Pozrel na kopu trubičiek popripájaných k rôznym miestam a začal ich odpájať. Do tela sa jej nesmie dostávať nič iné, ako jeho bohatá krv, ale nie cez ihly.
Jena pristúpila k posteli z druhej strany, vypla monitory a pomáhala rozpliesť hadičky napojené na Christine.
Ak by si ma neuhryzol, čudovala by som sa, či som sa práve nezbláznila.“ Zatriasla hlavou, očividne zmätená rýchlym a prekvapujúcim prílivom udalostí, ale predsa len sa pokúsi zachrániť svoju priateľku.
Neznepokojuj sa, dobre sa o ňu postarám.“
Urob to teraz, Sebastian.“ Marc pristúpil. Sebastian sa pozrel na ostávajúcich pozorovateľov a ucítil záblesk znepokojenia. „Doktorka, mohla by si sledovať dvere a zabrániť prípadnému vstupu niektorého z tvojich kolegov?“
Jena šla ku dverám a Sebastian si sadol na bok ku Christine. Jednu ruku nechal na jej tvári, keď sa posunula bližšie, ucítil jej jemnú pokožku a delikátnu vôňu. Už bola takmer mŕtva. Cítil to.
Použijúc jeden prst už čiastočne premenený na ostrý dráp, roztrhol si zápästie a podržal jej ho pri ústach. Musel jej masírovať hrdlo, aby jej pomohol prehltnúť. Dlhé minúty sledoval ako z neho pije, do líc sa jej pomaly vracala farba, ale vedel, že z toho ešte nie je úplne vonku. Jej premena zabrala celú noc a taktiež by potrebovala viac času na zahojenie takých rozsiahlych zranení. Dokonca ani upíri sa z hlbokých rán nemohli zahojiť tak rýchlo.
Skontrolujem zložky a odstránim o nej akýkoľvek záznam.“ Jenin dôverne známy hlas pomaly vyťahoval Christy z tmy bezvedomia. Myseľ mala zahmlenú spánkom, alebo azda drogami. Rozpoznala pach nemocnice.
Ďakujem ti, doktorka.“
Druhý hlas bol hlboký a rozhodne mužský. Christy celkom nerozumela svojej reakcii na neho. Zvuk toho konkrétneho mužského hlasu cítila v mysli ako pohladenie. V zlomku sekundy pochopila, vedela komu patril.
Ale prečo bol on tu? A kde bol Jeff? Keď pomyslela na svojho prchkého manžela, hore po chrbtici jej stúpalo poplašené mrazenie, ale prítomnosť tohto muža v nej vyvolávala pocit bezpečia, i keď pre to nemala žiadny prijateľný dôvod.
Jej srdce sa nadchlo predstavou, že ho znovu uvidí. Vysoký, tmavý a tajomný, taký bol v jej mysli odkedy ho videla na Lissinej svadbe. Zažili spolu jeden jediný tanec na tamto stretnutí a ďalší na Kellynej svadbe o niekoľko mesiacov neskôr. Prehnal sa s ňou tanečnou sálou ako v sne. Spaľoval jej predstavivosť ešte celé mesiace potom, i keď vedela, že ten tanec bol len okamih v čase, už nikdy sa to nezopakuje.
Prebúdza sa.“ Posteľ na boku sa preliačila, akoby by sa tam niekto posadil. Christy bojovala aby otvorila oči, i keď sa zdali akoby boli zlepené glejom. Keď sa jej rozmazaný zrak vyčistil, uvidela jeho tvár.
Sebastian.
Vyzeral dobre, už len jeho prítomnosť utešovala jej vyhladované zmysly. Vyčarovala si ho v sne? V realite sa stretli len dvakrát a sotva spolu prehovorili.
Christy si spomenula na manžela, Jeffa, ako potom strážil každý jej krok. Dokonca aj vtedy, keď ich svadba od seba oddelila, a krátko potom sa naučila báť jeho nepredvídateľnej náladovosti. Ale toto všetko nedávalo žiadny zmysel. Sebastian nemal dôvod byť jej po boku s takým srdcervúcim výrazom na jeho peknej tvári.
Snívam?“ Jej slabý hlas znel tenko, ale celkovo sa fyzicky cítila lepšie ako čakala, i keď mentálne bola stále mimo.
Pripadá ti to ako sen?“ Sebastian ju chytil za ruku a jemne ju stisol, ale ona nemala silu na to aby mu stisk vrátila, celé telo ju bolelo.
Pamätáš si, čo sa stalo?“ Spýtala sa Jena z druhej strany. Christy vzhliadla k priateľke, všimnúc si kruhy pod Jeninými láskavými očami a starostlivých vrások na jej tvári. Ten pohľad jej všetko priniesol v návale späť. Hnev… strach… bolesť. Christy ťažko prehltla, potláčajúc chvenie.
Pamätám. Prinajmenšom, kým ma nepohltila temnota. Kde je Jeff?“ Keď si spomenula kedy naposledy videla svojho manžela, úzkosť jej zovrela hrdlo. Nenávidela ten oslabujúci strach, čo do nej vštepil. Už len pomyslenie na to čo urobil – a čo jej stále mohol urobiť – ju roztriaslo obavami.
Jeff je vo väzení, tam kam patrí,“ ponáhľala sa ju Jena upokojiť.
To pochopenie jej skoro zahmlilo mozog a ten si šiel smerom chlácholivých predstáv svojej túžby, i keď v duši ju stále zožieral strach.
Videla som ho zo spútanými rukami a potom si pamätám už len pohľad na približujúci sa trávnik. Myslím, že som omdlela.“
Jena jej stisla druhú ruku. „Už je to preč. Sanitka ťa priviezla sem a jeden z pracovníkov pohotovosti zavolal mňa.“ V Jeniných očiach sa objavili slzy. To Christy zasiahlo, lebo Jena bola vždy taká silná. Nikdy neukazovala toľko emócií.
Christy, skoro si zomrela.“
Čože som?“ Rýchlo si skúmala telo. Bola ubolená, ale počiatočná bolesť slabla. „Ja sa cítim dobre. Som len doudieraná.“ Spomenula si na ukrutnú bolesť v boku, keď ju Jeff kopol. „Zlomil mi rebrá, že?“
Jena prikývla. „A prepichol pľúca.“
Potom ste ma museli dokonale zlátať. Necítim to.“ Pokúsila sa na priateľku usmiať, ale Jenin pohľad sa zamračil.
Ach, Christy, je tu niečo, čo by si mala vedieť.“
Ďakujem ti doktorka. Teraz je to už moja zodpovednosť.“ Sebastianov hlas bol naplnený pokojnou autoritou, zdvorilý ale pevný.
Ale mala by to počuť od jednej z jej priateliek.“
Dozvie sa to v správnom čase, ale stačí to na to, aby vedela, že ju podporuješ bez ohľadu na jej stav. Ty už si urobila čo sa dalo a ja ti ďakujem.“
Čo sa deje?“ V Christy vzrástlo znepokojenie, medzi Jenou a Sebastianom bol nejaký spor. Ak by to mala zhodnotiť, dokonca ani Jena nemohla zvíťaziť v boji s týmto obávaným mužom.
Všetko je v poriadku, Christy. Jena bola súčasťou toho, ako sme ti zachránili život, i keď tomu úplne nerozumie.“ Sebastianove prsty ju upokojujúco pohladili po ruke.
My? Kto je my?“
Christy, mala by si vedieť, že Lissa a Kelly boli pritom, keď sa vykonávalo rozhodnutie. Ony sú teraz také ako ty.“
To stačí, doktorka. Beriem ju odtiaľto.“
Ale ona potrebuje poznať –“
Bude, čoskoro.“ Pokynul jej smerom k dverám. Bol to jasný rozkaz.
Ďakujem za podporu.“
Jena s nerozhodným výrazom odišla. Christy bola stále zmätená, ale akosi podvedome Sebastianovi dôverovala. Neexistoval žiadny reálny dôvod prečo v nej vyvolával taký pocit dôvery, ale nejaká časť v nej vedela, že je to v poriadku. Viac ako v poriadku. On nebol ako Jeff. Kde Jeffova veľkosť zastrašovala, Sebastianove široké ramená utešovali. Kde Jeffove ruky prinášali bolesť, Sebastianove dávali jemnosť, ktorá ju skoro nútila plakať. A kde Jeffove slová rezali až na kosť, Sebastianov šepot jej delikátne prenikal do duše v jemných vlnách, vďaka ktorým mala chuť tešiť sa v tej žiare naveky.
Keď sa za Jenou zatvorili dvere, Sebastianove oči sa otočili späť k nej. Christy cítila jeho prenikavý pohľad, keď si zdvihol jej ruku k perám v tom starosvetskom geste rešpektu, dotklo sa jej to srdca.
Bezpochyby budeš prekvapená všetkým čo ti chcem povedať, ale musí to byť vyslovené a ty musíš uveriť.“ Jeho pohľad zachytil ten jej a držal ho. „Keby sme dnes nezasiahli, už by si nebola nažive. Tvoji priatelia, Kelly a Lissa, požiadali o tvoju premenu a ich druhovia súhlasili. Ja som si nárokoval právo a zodpovednosť za tvoj prerod a chcem, aby si vedela, že budem žiť len pre túto úlohu, keďže som ti dal moju krv.“
Ty si mi daroval krv?“
Jeho sexy pery sa skrútili do úsmevu. „Zrejme myslíš na transfúziu, či iný druh lekárskej intervencie, ale ja som bol oveľa primitívnejší. Nie, drahá Christy, ty si pila moju krv a teraz si taká ako ja. Nesmrteľná.“
Po chvíli keď sa konečne dosmiala nastalo napäté mlčanie. „Žartuješ, však?“
Žiaľ, nie.“ Pokrútil hlavou pomaly Sebastian. „Lissa a Kelly taktiež podstúpili premenu s ich druhmi a teraz o našej existencii vie aj Jena. Bezpochyby bude od teraz sledovaná, aby zachovala naše tajomstvo. Naše prežitie závisí na utajení našej existencie.“
Čo si zač?“ Spomenula si na Jenin vážny tón. Bolo jasné, že Jena tomuto nezmyslu verila a Jena bola najbystrejšia zo všetkých jej priateliek. Ak tomu verí Jena, tak to bola pravdepodobne pravda, i keď sa to zdá byť neuveriteľné.
Niektorí nás nazývajú upírmi, i keď mi do tohto názvu nie sme zrovna zamilovaní.“
Snáď preferujete, nemŕtvi?“ Vrátila mu ranu vtipne, i keď zrejme nebola jediná.
Sebastian sa zaškľabil. „Ja nemám rád ani toto slovo. Znie to akoby si vzkriesila mŕtvolu.“
A nie je to to, čo sa stalo mne? Povedal si, že bez tvojho zásahu by som zomrela.“ Tá hrôza ňou stále presakovala.
Nie, moja milá. Ty si nezomrela. A teraz už vôbec nie. Prinajmenšom nie bežným spôsobom. Určité veci môžu zabiť aj nás, ale stáva sa to len zriedka. Za celé roky čo som tu, si spomínam len na jeden taký incident.“
A koľko že to máš rokov?“ Črevá jej skrútil strach.
Bol som premenený v roku 1702. na ceste neďaleko Bristolu.“ Pokrčil ramenami.
Connecticut?“
Zachechtal sa a zatriasol hlavou. „Anglicko. Bol som na ceste domov, z Londýna, keď bol môj kočiš napadnutý lupičmi. Bránili sme sa, ale boli v presile a mňa nechali zomierajúceho v lese. Tej noci ma našla jedna žena a premenila ma a ušetrila môj život, ale bola na úteku. Nechala ma postarať sa o seba samého a ja som sa trpkým skúšaním pokus – omyl dozvedel kto som a čo robiť zo svojimi novými schopnosťami. Môj život tam skončil, tak som pricestoval do Ameriky, ale na môj vkus bola táto zem trochu primitívna. Marca LaToura som stretol v Bostone a on ma takpovediac vzal pod ochranné krídla. Bolo to dávno pred Americkou revolúciou. Od tej doby sme priateľmi.“
Wow.“ Jednoducho bola ohromená.
Tým chcem povedať, že všetko pre teba dôležité sa dozvieš odo mňa. Som zodpovedný za tvoju premenu. A lepšie ako ktokoľvek iný viem, aké dôležité je mať tvorcu pri sebe, ktorý sa venuje tvojej výučbe, kým sa ty ešte len čerstvo orientuješ. Tvoje priateľky majú svojich druhov, ktorí sa o ne starajú, ale ty nemáš nikoho. Budem na teba dozerať, Christy. Budem ťa učiť všetko, čo budeš potrebovať na prežitie, aby si mohla v novom živote rozkvitať.“ Pohľadom sa jej zanoril do očí. „Bude to pre mňa česť.“
Christina myseľ bežala o preteky. Jena by ju nenechala o samote s mužom, o ktorom by si myslela, že je šialený, nie? Nie, ale to znamenalo uveriť historke, ktorá teda musela byť skutočná. Bolo to šokujúce. Neuveriteľné. Desivo skutočné.
Cítim sa inak.“ Zohla prsty a všimla si, že má silu, ktorú nikdy predtým nemala.
Sebastian prikývol. „Budeš silnejšia ako predtým, budeš schopná vidieť v tme úplne jasne. Nebudeš môcť ísť na slnko, i keď som počul, že po niekoľkých stáročiach môžu niektorí z nášho druhu ísť von skoro ráno alebo neskoro večer bez toho, aby cítili priveľkú bolesť. Počas dňa budeš strnulá, neschopná starať sa o seba až pokiaľ nedosiahneš niekoľkých desaťročí, takže si zvykneš všetko plánovať vopred a mať bezpečné miesto, kde môžeš zostať počas denných hodín. Myslím, že tvoje priateľky ti v tomto pomôžu, ale zatiaľ ťa vezmem k sebe domov.“ Vstal z boku postele a začal hľadať, čo zostalo z jej oblečenia. „Mala by si vedieť, že beriem zodpovednosť za tvoj tréning veľmi vážne. Nateraz sa postarám o tvoje vzdelanie a tvoje potreby.“
Ale prečo? Veď ma sotva poznáš.“
Otočil sa späť k posteli a vtlačil jej do rúk špinavé šaty. Jeho upretý pohľad ju držal nehybnú, jeho výraz nečitateľný, ale veľmi intenzívny.
Som hrdý na to, že som čestným mužom Christy, ale napriek tomu, že si vydatá, si zamestnávala moju myseľ od okamihu, keď som ťa prvý krát uvidel. A čo sa mňa týka, tvoj manžel na teba stratil nárok v momente, keď s tebou tak zle zaobchádzal. To znamená, že si slobodná. A ja sa už dlhšie nemienim brániť vzájomnej príťažlivosti.“
Jeho oči skĺzli nižšie a sledoval jej pery, ktoré náhle vyschli, akoby sa rozpálili pod jeho upreným pohľadom. Jej jazyk vykukol, aby ich zvlhčil a on zastonal, sklonil sa dolu ako zhypnotizovaný.
Vedela že ju pobozká a po dlhej dobe chcela cítiť mužskú pozornosť. Chcela Sebastianov bozk. Nedovolila si ani pohnúť sa, ale keď sklonil hlavu, privítala ho. Pevné, mužné pery obkreslili tie jej motýlím pohladením, potom sa prisal hlboko a tvrdo.
Jazykom si vyžadoval vstup a ona mu vyhovela, potešená jeho chuťou a horúčavou, ktorú v sebe ukrýval. Pulz sa jej zrýchlil a hlad vzrástol. Rukami ho objala okolo krku, vkĺznuc nimi do hustých vlasov a priťahujúc si ho bližšie. Ach, ako ho len chcela.
Ale Sebastian sa odtiahol, trhane dýchajúc. V očiach sa mu trepotali ohne vášne, ale objavila sa tam aj dokonalá sebakontrola. Síce ju to podráždilo, ale cítila sa bezpečne. Jeff v poslednom čase nikdy nebol pod kontrolou. Kričal by na ňu hneď ako by ju pobozkal a potešilo ju, že Sebastian je jeho úplný protiklad. Sebastian bol muž, ktorý mal pod kontrolou seba i svoje okolie. Obávala sa i dúfala, že by sa mohla stať jeho ochotnou otrokyňou. Prinajmenšom sexuálne. Nemala aktívny sexuálny život odkedy boli ona a Jeff novomanželmi. Kým boli spolu, spala v oddelenej miestnosti viac ako rok, neboli schopní spolu vychádzať v žiadnej oblasti.
Musíme ísť. Už zostáva len chvíľa do svitania.“
Keby bol džentlmen, pomohol by jej do jej farebných šiat. Keď prišla do nemocnice zostalo z nich už veľmi málo.
Sebastian ju zdvihol do náručia akoby nič nevážila a vykročil na chodbu.
Nebude nemocnica namietať?“
Neuvidia nás. Odchýlil som pozornosť smrteľníkov, okrem tvojej priateľky Jeny. Atticus a Marc nás čakajú v aute pri východe.“
To môžeš urobiť? Dokážeš ovplyvniť ľudské mysle?“
Sebastian pokrčil plecami. „Hoci som v porovnaní s Marcom a Atticom ešte mladý, nie som žiadny operenec. Keď trochu dozrieš, získaš veľa nových schopností.“
Wow.“
Jena ich stretla na chodbe, pohľad mala ustarostený. „Si v poriadku?“
Christy sa pokúšala nájsť slová, aby ju upokojila, ale bolo ťažké sústrediť sa v Sebastianovom náručí. Cítila sa pri ňom drobná, ale chránená.
Je mi dobre, Jena. Ďakujem, že si sa o mňa postarala.“
Jena sa predklonila a pobozkala ju na líce. „Tak som sa o teba bála. Lissa a Kelly ma uistili, že Jeff ti už nikdy nebude môcť ublížiť a to ma teší najviac. Myslím, že Sebastian sa o teba dobre postará, aj keď on nie –“ Jenina tvár sa odvrátila s oceľovým rozhodnutím, „– on ti to povie za mňa.“ Sebastian jej prikývnutím potvrdil, ale neprehovoril. Jena sa vrátila pohľadom k Christy. „Bez ohľadu na čokoľvek, myslím si, že je to dobrý chlap, on ti neublíži. Ja už som dostala názornú ukážku toho, čo dokáže.“ Jena sa nevysvetliteľne začervenala. „Myslím, že si v dobrých rukách.“ Obrátila sa na Sebastiana. „Upravím záznamy tu v nemocnici tak, ako to chcel Marc, tak budeš mať určitý čas, kým Jeff zistí že je preč.“
Výborne.“ Pri zmienke o Jeffovi Sebastianovi z hlasu odkvapkávala tekutá oceľ. „Si veľmi výkonná žena, šikovná lekárka a dobrá priateľka. A ďakujem za starostlivosť o Christinu a asistenciu pri jej premene. Teraz si našou súčasťou. Vždy ti budeme vďačný za tvoju obeť.“
O čom to vy dvaja hovoríte?“
Christinin hlas bol tichý, unavený, ale pomerne naštvaný. Ak mali títo dvaja tajomstvá, ona chcela byť ich súčasťou. A prečo bola jedna z jej najlepších priateliek zrazu k Sebastianovi taká priateľská? Ak by sa nepoznala, myslela by si, že žiarli, ale zdalo sa nemožné žiarliť na muža, ktorého doteraz stretla len dva krát. Christy vedela, že cíti niečo neznáme, ale bola príliš unavená, aby nad tým uvažovala.
Čoskoro ti to vysvetlím, maličká. Teraz už musíme ísť.“
Zasmiala sa. „Nikto mi takto nehovorí.“
Ja áno.“ Usmial sa na ňu a výraz v jeho očiach sa ani neodvážila pomenovať.
Je niečo výnimočné na žene s problémami v mojom náručí, ktorá vo mne vyvoláva spomienky na moje staré ja. Musíš mi odpustiť, ak skĺznem do reči z doby, v ktorej som sa narodil.“
Kráčal ďalej, kývol Marcovi, ktorý pre nich podržal otvorené dvere.
Nie je čo odpúšťať. Ktorá žena by nebola nadšená stať sa fantáziou pre skutočného anglického lorda?“
Zastavil na boku čakajúceho auta. „A ako vieš, že som zo vznešeného rodu?“
Ale no tak, Sebastian. Máš aristokraciu v sebe doslova vpísanú.“
Nadvihol jedno obočie. „Potom sa musím snažiť čo najlepšie zapadnúť do súčasnej situácie.“
Kvôli mne to robiť nemusíš,“ povedala zívajúc, hlavu si položila na jeho rameno. „Páči sa mi, keď si taký aký si.“
Keď ju ukladal na pohodlné sedadlo čakajúceho auta, zdalo sa jej že ho počula zavrčať, ale bola priveľmi unavená, aby sa tým dokázala zaoberať. Mala pocit, že na prednom sedadle sedí Lissa a za volantom Atticus. Christy mala ešte oveľa viac otázok, ale bola príliš unavená a príliš ohromená všetkými úžasnými odhaleniami za poslednú hodinu.
Posledná vec, ktorú videla predtým ako zaspala, bola Sebastianova pekná tvár.
Cítila ako ju svojim pohľadom zahrieva a to ju učičíkalo do hlbokého, liečivého spánku.

Zatiaľ čo ona spala, Sebastian bol zaneprázdnený nastávajúcim rozhodnutím, aby sa veci dali do poriadku. Musel zavolať svojmu dobrému priateľovi Mattovi Redstonovi a skontaktovať sa so všetkými Christininmi priateľmi, aby ju udržali čo najďalej od svojho – už čoskoro bývalého priateľa. Taktiež musí zavolať právnikovi, aby začal pátranie po informáciách na rozvodové konanie.
Muselo na tom byť niečo viac prečo Jeff vybuchol a tak brutálne Christy napadol. Podľa všetkého išiel ich vzťah už nejaký čas dolu vodou. Vedel, že ďalším logickým krokom bude rozvod. Sebastian tušil, že tu bolo niečo, čoho sa Jeff obával, niečo čo by mohlo behom rozvodu vyjsť najavo. Jeho vražednú zúrivosť mohli spustiť len strach a obavy. Sebastian by sa stavil o všetky peniaze, že narazil na koreň Jeffovho nepredvídateľného správania a Sebastianov právnik Morgan vyčmuchá čokoľvek, čo len Jeff mohol skrývať.
Teraz bol Jeff vo väzení, ale za mrežami pravdepodobne nezostane dlho. Ten chlap bol priveľmi klzký. Nikdy nepochopil, ako si niekto ako Christy mohol vziať takého hada akým bol Jeff Kinsey. Ale keď zistil koľko bohatstva mu svadba s ňou priniesla, Sebastian videl Jeffa len ako zlatokopa. Jej priateľky mu povedali, že keď Jeff na univerzite Christy zviedol, bol to veľmi pekný mladík, ale ani jediný deň v živote nepracoval, pretože sa zavesil na ňu.
Každopádne z toho, čo počul od jej priateliek, manželstvo začalo dobre. Bolo to tak, kým nezomreli Christini rodičia, zanechajúc jej pod kontrolou obrovské množstvo peňazí, načo Jeff nechal herectvo, v skutočnosti ho ale vyhodili. Keďže už v myšlienkach zachádzal veľmi ďaleko, musí počkať, kým sa Christy konečne zobudí a začnú hovoriť o rozvode – teda s jej priateľkami. Jeff ju žiaľ donútil báť sa jeho reakcií a bude potrebovať veľa odvahy, aby hovorila o rozvode práve s ním. Jej nepokoj bol zaručene skutočný, keďže Jeff ju týral a bil už dlhú časť jej života. Pri tom pomyslení musel Sebastian zaťať zuby. Stále videl tú hrôzu v jej nádherných očiach.
Naučila sa Jeffa báť. Sebastian ju to bude musieť odnaučiť. On jej ukáže iba starostlivosť a súcit, dodá jej sebadôveru a nové schopnosti. Bude sa snažiť pomôcť jej prekonať nepokoj a naveky ho z jej života vyhostiť.
Musí si nájsť cestičku ako Jeffa zneškodniť a opraviť škody, ktoré narobil na Christinej sebaúcte. Mala nádhernú dušu a je zločin vidieť ju tak poškodenú – fyzicky i citovo. Teraz bolo na ňom, aby jej pomohol. Bol jej tvorcom. Musel ju udržať v bezpečí a pomôcť jej zvládnuť túto situáciu. Teraz bola premenená, ale bude dostatočne silná, aby prekonala minulosť a začala znovu, silnejšia ako pred tým? To bude už jeho práca, aby mal istotu že je pripravená.

V hotelovej izbe na druhej strane mesta, začal agent z Altor Custodis, Benjamin Steel vypĺňať jeho najnovšie hlásenie. Bol vyslaný skontrolovať priateľku Kelly LaTourovej. Ako nová manželka Majstra upírov tejto oblasti, bola teraz už najpravdepodobnejšie premenená, ale pred niekoľkými mesiacmi bola ešte smrteľná.
Steelov šéf v AC chcel preveriť aj jej priateľky, či sa uskutočnilo viac ich premien. Túto skupinu neživých bolo ťažké vypátrať.
Marc LaTour boj veľmi starý a preto aj pekelne tajnostkársky. Pre Steela to bola pocta, že práve on bol vybraný a poslaný na túto obzvlášť ťažkú misiu, ale poznal svoje schopnosti a pri pomyslení, že bol teraz najlepším vyšetrovateľom v AC, bol veľmi spokojný. Steel sa nemienil podceňovať. Bol mužom, ktorý sa vždy hnal dopredu a odvtedy čo bol prudko prebudený do skutočnej povahy sveta, zameral svoju energiu na vyhľadávanie pre Altor Custodis.
Bol rozdiel medzi tým, čo robil pre tím SEAL, ale bola to jeho práca.
Iba nenávidel papierovanie. Zmierený s osudom sa Steel pustil do poznámok a začal z nich vytvárať akúsi postupnosť. Musí spisovať tie správy až kým misia neskončí, ale taktiež mohla práve začať. Nebolo to len samé papierovanie.

15 komentářů:

  1. Díky za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za překlad a korekci, jsem ráda, že v této sérii pokračujete

    OdpovědětVymazat
  4. Knihomolka.36512. srpna 2014 12:26

    Díky za překlad a za to že dál překládáte tuto serii

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za nový překlad.

    OdpovědětVymazat
  6. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Díky moc za 1. kapitolu a těším se na další.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělé, dky moc za pokračování serie.

    OdpovědětVymazat
  10. Ďakujem za preklad.

    OdpovědětVymazat