čtvrtek 29. května 2014

Dotek moci - 4. kapitola 2/2

Milí čtenáři,

zveřejňování překladu Touch of Power bylo přesunuto na čtvrtek.
Dnes zažijete s Avry útěk od jejích zachránců, a potom trochu toho strachu a příští týden se můžete těšit na nějaké to cestování. S kým myslíte, že bude Avry cestovat? A bude v roli zajatce nebo nové společnice?
Užijte si čtení :)

Paty



Odpočítávala jsem čas, udržujíc se vzhůru, zatímco Loren vzbudil Quaina na jeho hlídku a Quain zase Fleu na jeho. Až se Quainovo dýchání uklidnilo do hlubokého oddychování, vyplížila jsem se z přikrývek. S jediným smutným pohledem na můj batoh, jsem si přitáhla svůj plášť kolem ramen a po špičkách se plížila pryč od ohně. Pokud se někdo vzbudí, doufala jsem, že přítomnost mého batohu by je mohla přesvědčit, že jsem si šla jen odskočit na záchod – který byl smradlavý u stěny jeskyně a já nenáviděla jeho používání.

Flea seděl na vrcholu balvanu pár metrů od vchodu do jeskyně. Jakmile mě uviděl, okamžitě sklouzl po straně dolů.

„Co se děje?“ zeptal se šeptem.

„Nic. Jen potřebuji trochu na čerstvý vzduch.“

„Neměla bys být tady venku.“

„Je někdo poblíž?“ Bylo by překvapující, kdyby ano. Od doby, co jsem byla s Kerrickem a jeho muži, neviděla jsem nikoho, ale přesto měli své zbraně v pohotovosti.

„Ne blízko, ale je tady skupina obchodníků – tedy doufáme – okolo dvou mílí na východ odtud. Vidíš oheň?“ Ukázal.

Zamžourala jsem do tmy. Stáli jsme na mírném vyvýšení. Malé oranžovožluté tečky zasypávaly spousty stromů.

„Jak víte, že to jsou obchodníci?“

„Vozy naložené zbožím, koně a ozbrojená stráž. Mohli by to být žoldáci, ale mají příliš mnoho… věcí. Žoldáci obvykle cestují na lehko.“

„Jak to všechno víš?“

Flea se usmál. „Kerrick je už prověřil a zjistil, že jsou pravděpodobně neškodní. Musíme teď být opatrnější. Jsem si jistý, že šeptanda o tvé záchraně a našem zapojení, se rozšířila rychleji než mor. Dvacet zlatých je pořádná suma. Je tady pár skupin žoldáků, kteří by nám tě rádi sebrali.“

Zvědavá, nemohla jsem se nezeptat: „A mohou?“

„Spíše ne,“ řekl s hrdostí. „Ale neboj se Avry. Jsme příliš chytří, než abychom nakráčeli do léčky.“

Srdce se mi sevřelo pocitem viny a já zaváhala.

„Raději bys měla jít dovnitř. Jestli Kerrick zjistí, že jsi tady, jsem vyřízený.“

„Dobře.“ Obrátila jsem se k odchodu, ale zastavila. „Fleo, nehýbej se.“

Ztuhl. „Co?“

„Líbající pavouk. Zůstaň tak.“ Dotkla jsem se ho svou rukou vzadu na krku. Našla jsem malý prostor mezi obratli a vystřelila svou léčivou sílu do jeho páteře. Než se zhroutil, prohnul se v tichém překvapení.

Chytla jsem ho a položila na zem. Uložila jsem jeho končetiny tak, aby to bylo pohodlné. Žaludek se mi zkroutil, když jsem mu odhrnula vlasy z očí. Léčitelé znali pár možností sebeobrany, ale nenáviděli jsme jejich používání. A některé, jako ta, co jsem použila na Fleu, potřebovaly přesné zacílení, jinak nefungovaly.

Přeměřila jsem si jeho postavu pohledem. Vzbudí se za dvě, možná tři hodiny. Každopádně, Belenova hlídka má začít už za hodinu. Musela jsem jít. Hned.

Měla bych zamířit k obchodníkům a doufat, že mě ochrání?

Ne. Základní pravidlo přežití – nikomu nevěř. Vydala jsem se na západ.

                                                                      * * *


Během několika minut, kdy jsem běžela v noci lesem plnou rychlostí, jsem zjistila, že to nebyl nejlepší nápad. Poté, co jsem si otřela hlínu z obličeje a rukou, a znova se postavila na nohy, zpomalila jsem tempo. Mělo by být těžké sledovat mou stopu v temnotě, takže jsem doufala, že Kerrick počká do rána.

Pokud mi bude štěstí přát, měla bych mít tři nebo čtyři hodiny náskok a nenarazím na Smrtící lilii. Když ne, budu mít tak hodinu náskok nebo se stanu jídlem pro rostlinu. Soustředila jsem všechnu svou energii a koncentrovala se jen na vytvoření co největší vzdálenosti mezi mnou a Kerrickem, jak jen to bylo možné.

Pro jednou mi štěstí vydrželo. Když sluneční paprsky prostoupily tmou, byla jsem schopná vidět lépe a zvýšit tempo, dokud jsem neucítila kouř. Smykem jsem zastavila, otáčela se pomalu v kruhu, hledajíc směr, kde je oheň. Když jsem ho našla, přikrčila jsem se a plížila se směrem ke zdroji.

Nebylo by dobré, kdybych náhodou narazila na žoldáky. Lepší vědět, kde jsou a kolik jich je, než se snažit hádat. Moje prodírání se podrostem bylo daleko od ticha. Nicméně, kromě několika zašustění se mi podařilo dostat se dost blízko, abych viděla na mýtinu.

Napočítala jsem deset spících těl kolem skomírajícího ohně. Žádné koně. Ale jeden strážný seděl opřený o kmen stromu s pusou dokořán – také spící. Postavili na hlídku dva strážce? Rozhlížela jsem se po okolním lese, hledajíc pohyb. Nic.

Spokojená, couvla jsem a do někoho vrazila. Ztuhla jsem, když se hrana meče dotkla mého krku.

„Mám tě.“




15 komentářů:

  1. Děkuji moc za překlad

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda... ale stejně jsem naštvaná, žes mě to nenechala přečíst v angličtině. Osobně si myslím, že bude cestovat s Kerrickem nebo s jedním s jeho mužů, i když to zní podivně, protože by ji spíš zavedl k tomu princi (nebo to byl král?). Díky za překlad! =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybys to měla už přečtené, tak by mě neměl kdo popohánět :D to přece nejde :D
      Jde o prince Ryana a Kerrick je jeho dobrý přítel. Ví, že jedině princ je schopen znova vybudovat říši, kterou zničil mor, proto chce donutit Yelenu, aby Ryana vyléčila. I když se Kerrick chová, jako by všechno věděl nejlépe, tak se dopouští jedné velké chyby z nevědomosti, ale o tom až v příští kapitolce :)
      A s kým bude cestovat, tak v tom máš pravdu v obou případech, které jsi napsala - jenže proč? No uvidíme příště ;)

      Vymazat
  3. Díky moc, doufám, že pocestuje v roli společnice, než zajatce, jen doufám, že pro ni vše nakonec dopadne dobře...:) Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky. Nemůžu se dočkat další kapitoly

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji mnohokrát za překlad a korekci ! ! !

    OdpovědětVymazat
  6. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Moc díky za pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mopc děkuji za pokračování. Katka

    OdpovědětVymazat
  9. Díky moc za překlad!

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat