pondělí 26. května 2014

Špinavá krev - 15. Kapitola


Keď som sa prebrala, počula som tlmené hlasy. Zneli vzdialene, skoro ako vo sne. Otočila som hlavu smerom k zvuku a s nejakým prekvapením som si uvedomila, že ten pohyb nebolel. V skutočnosti som nedokázala cítiť nič, bolesť alebo čokoľvek iné. Pozrela som sa dole na ruku a všimla si, že bola obviazaná. Na vnútornej strane lakťa som mala malú, kruhovitú značku. Museli ma zdrogovať; cítila som sa poriadne otupene. Bolo to pekné, hlavne po tom príšernom teple, ktoré akoby ma chcelo spáliť zvnútra.

Znovu som začula hlasy a snažila som sa rozoznať slová cez bzučanie v ušiach. Dvere do mojej izby boli pootvorené a konverzácia sa šírila z chodby.
„Bude v poriadku, Wes.“ To bol Jack. Ľahko som rozoznala jeho barytón.
„Hej, tentoraz,“ odsekol Wes.
Bola som šokovaná, keď som počula zúfalstvo v jeho slovách. Znelo to... bezútešne.
„Čo chceš, aby som urobil? Nemôžem ju nútiť,“ odpovedal Jack.
„Ja viem, ja viem. Ale musíme ju nejako presvedčiť. Nemôže ostať bezmocná. Čo keby som tam nebol?“ Chvíľu bolo ticho a potom sa vrhol na Jacka skôr, ako stihol odpovedať: „Mal som tam byť skôr. Neviem, prečo som sa s ňou rozhodol stretnúť doma namiesto toho, aby som sa s ňou stretol vo chvíli, keď skončila školu.“ Ďalšia odmlka a potom: „Alebo som ju mal odviezť ja sám. To budem robiť od tejto chvíle.“
„Musí sa rozhodnúť sama,“ povedal Jack. Wes neodpovedal a ja som si ľahko dokázala predstaviť jeho tvrdohlavo zaťatú čeľusť, keď sa snažil vymyslieť spôsob, ako ma prinútiť urobiť to, čo chcel on.
Jack znovu prehovoril a tentoraz bol jeho hlas miernejší a nezameniteľne pobavený. „Snažiť sa ju prinútiť, aby trénovala, nebude fungovať. Je rovnako tvrdohlavá ako ty.“
„Nenechá to len tak,“ povedal Wes, ignorujúc poslednú poznámku.
Hlas Fee sa pripojil k rozhovoru. „Nie, nenechá. Otázkou ostáva, či hovorí pravdu.“
„Liliana bola toho súčasťou. Sám to povedal,“ povedal Wes.
„Možno, že boli zapojení. Všetci sme vedeli, že Liliana sa k nám obrátila chrbtom. Veľmi jednoducho mu mohla povedať o tebe,“ povedal Jack.
„Hej. Viem, ale to nevysvetľuje, ako vedel o Tare. Ak to skutočne vie. Mohol to povedať len preto, aby sa so mnou zahrával,“ povedal Wes.
„Neviem... Zavolám Vere, uvidíme, či nám môže pomôcť.“ To bola Fee.
„Budeme ju musieť presvedčiť. Musí trénovať. V opačnom prípade sa z nej môže stať ľahký cieľ.“ Zúfalstvo sa vrátilo do Wesovho hlasu.
„Budeme sa ju snažiť presvedčiť,“ povedala Fee, jej tón zmierlivý. „Jeden z nás by ju mal teraz skontrolovať. Čoskoro by sa mala prebudiť a neviem, či som jej dala dosť lieku proti bolesti.“
„Ja pôjdem,“ povedal Wes rýchlo.
Počula som kroky a potom sa dvere úplne otvorili. Wes tam stál, opierajúc sa o zárubňu. Keď sa moje oči stretli s tými jeho a on si uvedomil, že som hore, odišiel zo svojho postu a ponáhľal sa ku mne. Úľava a šťastie, ktoré som pocítila, boli ohromujúce a cítila som, ako sa mi hlúpy úsmev rozšíril na tvári.
„Si hore,“ povedal a uchopil moju ruku a pozrel sa dole na mňa. „Ako sa cítiš?“
„Teraz toho veľa nectím,“ priznala som chrapľavým hlasom. „Čo ste mi dali?“
„Morfium. Museli sme. Jack musel tú ranu zošiť.“ Vyzeral strápený, keď to hovoril. „Ty si to nepamätáš?“
„Nie.“ Pozerala som sa na svoje ľavé predlaktie pokryté gázou a rozhodla som sa, že som sa tam nechcela pozrieť. „Ale teraz sa cítim skvele. Nejako uvoľnená,“ usmiala som sa, neschopná pomôcť si. V triezvej časti svojej mysle som sa cítila ako idiot, ale tá zdrogovaná časť bola omámená a len pokrčila ramenami a ešte viac sa usmiala. Wes vyzeral byť neistý, ako v tú prvú noc, ale od tej reakcie som bola na míle vzdialená práve teraz, čo bolo smiešne. Napriek tomu som sa snažila sústrediť na dianie. „Takže, povieš mi, kto je Leo?“
„Čo ťa núti myslieť si, že viem, kto je?“
„Hovoril s tebou, akoby ťa poznal. A okrem toho som počula, o čom si hovoril s Jackom.“ Hups. Túto časť som nechcela priznať. Preklínam tie lieky.
Wesove oči sa prižmúrili pri tej poslednej časti. „Koľko si toho počula?“
Pokrčila som plecami, čo bolo pomerne ťažké urobiť, vzhľadom na to, že som ešte stále ležala na chrbte. Potlačila som smiech pri tom nešikovnom pohybe. „Nezáleží na tom. Chystáš sa mi o tom povedať alebo nie? A nehovor alebo nie, pretože Jack alebo Fee mi o tom tak či tak povedia.“
Wes si povzdychol. „Leo je silný vodca svorky, ktorý je neústupne proti Sporu. Hovorí proti nám pri každej príležitosti, ktorá sa mu naskytne, ale väčšinou preferuje len tiché odkazy, ak vieš, čo tým myslím.“
„Hmm. Znie to ako skvelý chlap. Tak ako to, že ho poznáš osobne?“
„Čo ťa núti myslieť si, že ho poznám?“
Frustrovane som rozhodila rukami, hoci bolo pomerne nemožné, aby som skutočne cítila toľko zlosti, keď sa mnou vznášali lieky proti bolesti. „Zase sme pri tom. Späť k zámernému uhýbaniu pred mojimi otázkami. Prečo sa snažíš predo mnou všetko zamlčiavať?“ spýtala som sa.
„Snažím sa ťa chrániť.“
„Nie, toto je tvoja verzia ochrany.“
Založil si ruky na hrudi a preniesol váhu na päty. „A aká by bola tvoja verzia?“
„Povedať mi všetko, čo vieš. Čokoľvek menšie ako úplné odhalenie by ma mohlo zabiť. Keby som vedela, kto bol predtým, než som na neho narazila, možno by som-.“
Prerušil ma. „Čo? Bola by si schopná ľahšie ho zabiť?“
„Nie, ale určite by som nevyšla z auta.“
Wes vyzeral zamyslenie „Premýšľal som o tom. Ako sa mu podarilo dostať ťa von?“
Povedala som mu o tom, ako sme s Leom na seba narazili – a to doslova. „A keďže som nevedela, kým bol, alebo to, že to bol sám veľký, zlý vlk, vyšla som von, aby som zistila, či je v poriadku.“
Wesove oči sa rozšírili už pri začiatku – niekde pri časti, keď som narazila do Lea – ale keď som sa dostala k časti, keď som chcela zistiť, či bol Leo v poriadku, takmer mu vypadli z očných jamôk. Zízal na mňa na dlhú chvíľu po tom, čo som skončila a potom niekoľkokrát pokrútil hlavou tam a späť. Čakala som na prednášku, o ktorej som vedela, že sa chystá. Keď konečne prehovoril, jeho slová ma prekvapili. „Máš pravdu. Mal som ti povedať všetko, čo som vedel. A to aj urobím. Ale musíš pre mňa niečo urobiť.“
„Niečo ako dohoda?“ spýtala som sa skepticky. Snažila som sa pozdvihnúť obočie, ale bolo necitlivé a nebola som si istá, či to vôbec fungovalo, alebo som vyzerala šialene.
„Presne tak.“ Znelo to príliš veselo. „Dohoda.“
„Aká?“
„Poviem ti všetko, čo viem o Leovi, odteraz, keď mi sľúbiš, že necháš Jacka, aby ťa trénoval.“
Pretočila som očami. Mala som pocit, že sa tu dostaneme. Ale aj tak, po dnešnom boji som nedokázala poprieť, že som potrebovala pomoc. Okrem toho, stále som potrebovala prísť na lepšiu zbraň, ktorú by som mohla nosiť. A lepší spôsob, ako ju nosiť. Aj tak, stále tam bol problém s tým, ako to udržím v tajnosti pred mojou mamou a mojimi priateľmi. „Ja neviem,“ povedala som, nechcela som vyzerať príliš dychtivo.
„Tara, bodla si ho ceruzkou,“ povedal a pohodil rukou. „Potrebuješ pomoc, priznaj to.“
Rozhnevane som vydýchla, v pokušení brániť sa proti tomuto jeho výpadu. Potom som si spomenula, ako to išlo pri rozhovore o prenášaní zlomenej rúčky a proste som sa rozhodla nechať to tak. Okrem toho, môj zmätený mozog nemal šancu vyhrať tú hádku práve teraz. A nechcela som byť naňho naštvaná potom, čo mi takmer – no, potom, čo ma takto ranil. „Dobre, ale len dovtedy, kým sa tá vec s Leom neskončí. Po tom je po našej dohode. Môžem, ale nemusím pokračovať v trénovaní. Je to moja voľba.“
„V poriadku.“ Wesovi oči iskrili víťazstvom a na perách sa mu vytvoril polovičný úsmev.
V určitom okamihu nášho rozhovoru sa naklonil bližšie a ja som dokázala cítiť jeho dych na svojej tvári. Miesil sa s jeho vôňou a zemitým, pižmovým pachom, ktorý víril moje myšlienky, kým mi v mysli neostal len on. Všetky myšlienky na trénovanie a krv zmizli. Pristihla som sa, že sa pozerám na jeho pery a želám si, aby boli na mojich.
Povzdychla som si. „Si celkom rozkošný, keď sa snažíš dosiahnuť svoje.“ Ups, niečo takéto som nechcela povedať nahlas. Proste mi to vykĺzlo.
Wesove pery sa pobavene skrútili, ale jeho oči boli vážne a intenzívne. „Tiež nie si práve najhoršia. Omámená a zamotaná je tvoj rozkošný vzhľad.“ Zodvihol ruku a odhrnul prameň vlasov z tváre. Pobavenie zmizlo, keď ho prepadla nejaká myšlienka, jeho výraz zosmutnel. „To som teda strážca,“ zašepkal. „Ak by si nebola v poriadku...“ Nedokončil a ja som si uvedomila nejakú hlbšiu časť samej seba, ktorá túžila vedieť, čo presne ostalo nevypovedané.
Problém s opýtaním bol v tom, že v túto chvíľu bolo pomerne ťažké dať sa dokopy. Namiesto toho som sa natiahla a schmatla jeho košeľu a pritiahla si jeho pery na moje. Na krátky okamih som cítila jeho šok a potom sa uvoľnil, pritiahnuc sa bližšie a nechávajúc svoje prsty prehrabnúť moje vlasy. Moje ruky boli zamotané okolo jeho krku a naše pery sa pevne spojili – keď zazvonil môj telefón.
Wes sa odtiahol ako prvý. „Chystáš sa to zodvihnúť?“ spýtal sa chrapľavým hlasom.
„Musím?“ zamrmlala som.
Zasmial sa.
Telefón prestal zvoniť a ja som pokrčila ramenami. „Príliš neskoro, už je to v odkazovke.“ Snažila som sa zodvihnúť hlavu, aby som sa opäť mohla dostať k jeho perám.
Odtiahol sa. „Si pod vplyvom liekov, Tara,“ povedal, venujúc mi hrešiaci pohľad.
„No a?“
Povzdychol si. „Takže ťa nehodlám zneužiť touto cestou.“
„Myslela som si, že to bolo tak trochu naopak,“ zamrmlala som, keď sa posadil.
Usmial sa na mňa.
Nahlas som si vzdychla. „Fajn,“ zamrmlala som.
Moje sklamanie akoby ho pobavilo. Pozrela som sa na jeho pokrivený úsmev a oprela sa na lakťoch. Schmatla som svoj telefón a neochotne vytočila odkazovú schránku. Naťukala som svoje heslo a čakala som. Keď som počúvala, všetko pobavenie a smiech vybledli, nahradené panikou a hrôzou. Pred tým, než sa správa skončila, som sa snažila vstať, ale Wes ma držal na mieste tým, že mi zachytil rameno.
„Čo sa deje?“ spýtal sa Wes hneď, ako som skončila.
„George bol napadnutý,“ zašepkala som. Pozrela som sa hore na neho. „To bola jeho mama. Je v nemocnici.“
„Šľaka.“
„Musím ísť za ním.“ Snažila som sa okolo neho pretlačiť, ale pevne ma držal na mieste.
„Si nadopovaná a zranená.“
„Musím ísť za ním,“ opakovala som, môj hlas naberal na hlasitosti.
„Nie, až dokým neodznejú účinky liekov.“ Neochvejnosť v jeho hlase nenechala žiadny priestor na hádky. „Čo bolo v tom odkaze?“
„Že ho nejaký zatúlaný pes napadol bez dôvodu, keď sa po škole dostal k autu. Musel to byť Leo. Musel tam ísť hneď potom, čo od nás odišiel. Musím niečo urobiť, Wes.“ Opäť som sa snažila vstať. Tentoraz na mňa Wes nemusel položiť ruku, aby ma položil späť na vankúš.
Wes sa zamračil. „Ja pôjdem.“
Tentoraz som ostala ležať, trochu sa uvoľňujúc pri tom návrhu. Neznel priveľmi nadšený tou myšlienkou, ale ja som sa kvôli tomu cítila lepšie a usmiala som sa naňho, vďačná.
„Uistím sa, že je v poriadku a zavolám ti z nemocnice. Len ostaň tu a rob to, čo ti Fee povie. Ešte nie si úplne von zo všetkého, hlavne kvôli tomu jedu, takže sa upokoj, dobre?“
„Dobre,“ súhlasila som.
„A Tara? Ospravedlňujem sa za to, čo som ti povedal predtým. O tom, že je tvoja vina, to zabitie Liliany. Nie je to tvoja chyba. Nič z tohto.“
„Ja viem,“ povedala som. Akýkoľvek záblesk predstieraného hnevu z našej hádky bol preč, bola som príliš uvoľnená na to, aby som sa cítila dotknutá jeho ospravedlnením. „Ale vďaka.“
Temnota v jeho očiach trochu poľavila, spôsobujúc, že zlaté škvrny boli výraznejšie. Vstal a pozrel sa na mňa, stále sa mračiac. „Zoženiem Fee, aby prišla a posadila sa k tebe, pokým sa nevrátim.“
Snažila som sa vyzerať urazene. „Neveríš mi.“
„Ani trochu.“
Odišiel z miestnosti a počula som, ako volal na Fee. Nasledovali tlmené hlasy, príliš ďaleko na to, aby som ich tentoraz počula. Netrpezlivo som čakala, až som začula nejasný zvuk zatvorenia vchodových dverí. Cez okno som začula nezameniteľný zvuk pretočenia motora a ten potom zmizol. Fee vošla o niekoľko minút neskôr.
„Wes mi povedal o Georgovi. Jack išiel s ním, aby zistil, či môže nájsť nejakú stopu,“ povedala.
Prikývla som, trošku upokojená tým, že to brali tak vážne, ale stále som sa rozptyľovala myšlienkami na Georga. Mohla som len dúfať, že bol v poriadku. Zranená alebo nie, nemyslela som si, že by som dokázala zvládnuť, keby som bola zodpovedná za niečo zlé, čo by sa mu stalo. Bolo toto to, čo myslel Leo tým, že by dokázal urobiť viac ako ma len zabiť? Ak áno, kto bude ďalší?“
„Tara,“ zvolala Fee jemne, čítajúc paniku v mojom výraze. „Bude to v poriadku. Wes a Jack to vyriešia. A my ho nájdeme a zastavíme ho.“
Prikývla som, želajúc si, aby som sa dokázala cítiť tak isto ako ona.
„Ako je na tom tvoja ruka? Cítiš nejakú bolesť?“
„Nie, som viac ako uvoľnená. Museli ste mi dať veľa morfia.“
„Dala som ti dvojitú dávku,“ priznala. „Mala si veľké bolesti, keď si sa sem dostala. Jed bol v tvojom systéme príliš dlho a už sa prepracovával do hrudníka. Nebola som si istá, či ho dokážem dostať von a snaženie sa o to bolo pre teba príliš bolestivé.“
„Čo myslíš tým dostať von?“
„No, zvyčajne by stačila len injekcia s protijedom do blízkosti mesta uhryznutia. V tvojom prípade to nebolo dosť. Tak som použila svoj dar, aby som ťa ho zbavila.“
„Dokážeš také niečo urobiť?“
„Nie je to ľahké a je to dosť bolestivé pre pacienta, ale áno.“
„Takže máš dar uzdravovania? Niečo ako s Wesom a tou vecou s pamäťou, ktorú dokáže urobiť?“
Fee mi venovala vtipný pohľad a potom prikývla. „Nie každý má zvláštne nadanie, ale nám, ktorí ho máme. To príde vhod.“
„Je to niečo, čo môžeš použiť na Georga?“
„Pravdepodobne nie. Ľudia nie sú nakazení jedom tak, ako my. Georgove zranenia budú ošetrené ako poškodenia tkaniva a orgánov a môj dar to nemôže napraviť. Je mi to ľúto,“ dodala, keď moja tvár pohasla. 
„To je v poriadku. Vďaka za moje uzdravenie,“ povedala som, netúžiac znieť nevďačne. Potom mi napadlo niečo iné. „Nepremení sa alebo tak niečo? Teda, dokáže niečo také urobiť vlkolačie uhryznutie?“
Usmiala sa. „Nie. Človek nedokáže byť premenený. Vlkolaci sa rodia. Je to v krvi, rovnako ako u Lovcov.“
„Och.“ Uľavilo sa mi. „Skoro by som na to zabudla. Ak tá ponuka stále platí, rada by som trénovala s tebou a Jackom.“
„Wes mi o tom povedal. Samozrejme, že to urobíme, Tara. Budeme radi. Ale najskôr si trochu oddýchni, aby si bola pripravená. Jack k tebe nebude ohľaduplný,“ varovala ma.
Nechcela som s ňou nesúhlasiť, pretože aj keď som si myslela, že Jack vyzeral ako dobrák, čo o ňom sama vyhlasovala, stále bol ozrutnou guľou chlpov, keď bol vlk. Cítila som, ako pomaly zaspávam len pri spomenutí slova „oddych“, ale stále bolo niečo, čomu som nerozumela. „Fee, čo myslel Leo tým, keď nám s Wesom povedal, že si nezaslúžime silu v našej krvi?“
Fee na chvíľu zaváhala a niektorá zmätená časť môjho mozgu vedela, že je to dôležité. „No, nie sme si istí, ale znie to, akoby Leo veril, že budeš veľmi mocná.“
„Mocnejšia než ostatní Lovci? Prečo by si niečo také myslel? Ani neviem, ako správne bodnúť,“ povedala som.
„Neviem. Ale prídeme na to,“ povedala, pohladiac ma po ruke.
Jej vysvetlenie sa stalo príliš jednoduché a vágne, ale moje myšlienky boli zahmlené morfiom, ktorý ich prikrýval a ja som nedokázala jasne vidieť cez moje padajúce viečka. Len som prikývla, moja hlava bola ťažká na vankúši.
Fee to zbadala a povedala mi, že sa na to pozrie neskôr, predtým než sa potichu vytratila. S ničím iným len tichom na to, aby ma rozptýlilo, som to vzdala a poddala sa spánku.



9 komentářů:

  1. Díky moc za překlad a korekturu :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky moc za pokračování a nemůžu se dočkat další kapitoly...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za skvělý překlad. :-) V.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  6. Dík za kapitolku :-)

    OdpovědětVymazat