úterý 25. února 2014

Práce pro Ďábla - 4. kapitola




Vystoupili jsme na nástupišti, a zatímco jsem schovávala meč do pochvy, démon hleděl za zdravotní sestrou a její dcerou, které spěchaly nahoru po schodech. Zastávka byla prázdná, ozvěna odjíždějícího vlaku se odrážela od keramických obkladů. Zhluboka jsem se nadechla a pokusila se zklidnit bušící srdce.
Když utichly poslední zvuky, démon si klekl a seskočil dolů na trať.

„To ne,“ řekla jsem. „V žádném případě. To odmítám.“ Dokonce jsem o dva kroky ustoupila. „Koukni, já jsem člověk. Nemůžu pobíhat po kolejích v metru.“ Na chvíli se mi zdálo, že se svět smrštil, že se na mě tlačí okolní zdi. Vrhla jsem toužebný pohled po schodišti.

Vzhlédl ke mně, dlouhé zlaté paže vražené v kapsách kabátu. „Není se čeho bát,“ řekl nakonec.

„Říkáš ty,“ vyštěkla jsem. „Ty umřít nemůžeš. Nepřichází v úvahu.“

„Je to nejrychlejší cesta,“ protlačil přes téměř zavřená ústa. Bylo mi jasné, že ztrácí trpělivost s mým hloupým člověčím já. „Slibuju, že ti nehrozí žádné nebezpečí. Jestli se míníš dál vzpírat, nezbude mi nic jiného, než tě odnést násilím.“

Právě jsem viděla, jak zneškodnil šest výrostků a ani se nezapotil. Je to démon. Kdo ví, co udělá?

„Řekni mi tvoje pravé jméno,“ řekla jsem, „a půjdu.“

Sotva jsem to vypustila z úst, ustoupila jsem o další dva kroky a přála si, abych to nikdy neřekla. Ale už bylo pozdě. Démon vydal nějaký zvuk, který mohl být smích.

„Nenuť mě, odnést tě násilím, Nekromantko,“ řekl nakonec. „Prince by to nepotěšilo.“

„To není můj problém,“ opáčila jsem. „Nejdu. Nemůžu ti věřit.“

„Opustila jsi bezpečí svého domu a následovala mě až sem.“ Přivřel oči. „To není zrovna nejchytřejší začít se teď vzpírat.“

„Jo, moje zvědavost mě jednou zabije.“ Řekla jsem. „Dej mi svoje Jméno a já půjdu.“

Pokrčil rameny a roztáhl paže. Čekala jsem. Pokud mu Princ opravdu přikázal, že mě má přivést nezraněnou, tak mi svoje Jméno řekne. Stěží záleželo na tom, že nejsem kouzelnice, schopná vnutit nižšímu démonu svou vůli nebo vyjednat dohodu o létech práce s vyššími démony za krev, sex nebo publicitu. S démony jsem měla zřídka kdy co dočinění. Měl pravdu, že už jsem zašla příliš daleko a bylo by moudřejší ustoupit, ale bylo lepší se vzepřít, dokud stojím tady nahoře a mám aspoň nějakou šanci na útěk nebo na vyjednání dohody, než se nechat bez odporu vtáhnout do podzemních tunelů. Když už nic, s jeho Jménem bych měla být schopná zabránit mu, aby mě zabil.

„Tierce Japhrimel,“ nakonec řekl.

Zamrkala jsem překvapením, že mi ho dal a rychle jsem přemýšlela. „Přísaháš na Prince Pekel a na vodu z Léthé, že tvoje pravé jméno je Tierce Japhrimel?“



Přikývl. „Přísahám.“ Řekl po dlouhé napjaté chvíli ticha.

Skočila jsem dolů do tmy přímo na koleje a narazila si koleno. Na takovéhle sračky už jsem moc stará, pomyslela jsem si. Byla jsem na ně stará už před deseti lety. „Dohoda je dohoda.“ Zamumlala jsem. „Vzhůru na cestu, veď mě. Ale varuju tě, zkusíš na mě nějaké triky a dostanu tě, ať jsi démon nebo ne.

„To by byl skutečně výkon,“ řekl. Asi to mělo být potichu, ale ozvěna se postarala o opak.

Protože už jsem neměla po ruce další šikovnou výmluvu, následovala jsem démona do temnoty.






26 komentářů:

  1. díky, líbí se mi, jak má prořízlou pusu

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  3. ďakujem za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  4. dík za preklad :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  6. ďakujem za preklad :)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  9. Knihomolka.36525. února 2014 13:22

    Díky za překlad
    Myslím že by to mezi nima mohlo začít jiskřit

    OdpovědětVymazat
  10. moc děkuju za překlad :-) Bylo by možné zaslat knižku na mail? Theia1@seznam.cz Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc děkuji za překlad :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc děkuji za další kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji za super kapitolu. Jiťa

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, diky za preklad, uz se nemohu dockat dalsi kapitolky, je to cim dal vic zajimave.

    OdpovědětVymazat
  15. Dík za překlad :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Jo, démon se mi líbí - stráášnej kruťák. :D
    A Dannyiny myšlenkové pochody jsou skvělé. Zvlášť "skočila jsem do tmy a narazila si koleno". :D To mi připomíná jednu příhodu, kdy jsem taky skočila do tmy a narazila si koleno. :D

    Miluju sarkasmus a ironii a tahle knížka jimi bude přímo prodchnutá. Super! :)
    A překlad taky skvělý. ;)
    Claire

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale zklamu Tě, on Jaf zase až takovej kruťák nebude :-). A kromě sarkarsmů je tahle knížka prošpikovaná taky spoustou narážek a odkazů na různá náboženství, mytologii, ba dokonce i na Freuda a psychoanalýzu, takže ve finále je dokonce i poučná :-)

      Vymazat
  17. Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  18. Díky za pokračování, to jsem zvědavá, co se ještě všechno dozvíme...:)

    OdpovědětVymazat