úterý 4. února 2014

Práce pro Ďábla - 1. kapitola




Moje spolupráce s Luciferem začala jednoho deštivého pondělního rána. Zrovna jsem se po náročném odpoledni usadila, abych se podívala na pár nenáročných seriálů a možná si trochu zavěštila. Vyložila si karty a runy na bledě modré hedvábí, na kterém ležely, když se ozvalo zabušení na dveře, které otřáslo zdmi. Nalakovanými odřenými nehty jsem obrátila kartu a jantarový prsten na mém levém prostředníčku se rozzářil. Na plochých runových kamenech ležela karta s Ďáblem. Neměla jsem se jí dotýkat. Karta, kterou jsem obrátila, byla prázdná.

„Zajímavé,“ řekla jsem. Na zátylku se mi vyrazila husí kůže. Pak jsem se zvedla z ošoupaného červeného koberce a naboso vyšla ven do haly. Z mých prstenů se blýskalo a z prstů se mi zeleně jiskřilo. Zamračeně jsem jimi zatřásla, abych je uhasila.
Linie síly, pevně svázané s mými vstupními dveřmi se neklidně svíjely. Před mými dveřmi bylo něco zlého. Povytáhla jsem si džínsy, natáhla se a pevně obtočila prsty kolem jílce meče, zavěšeného na zdi. Sundala jsem ho a nachystala palec na kryt čepele. Kukátko uprostřed dveří bylo tmavé, nepronikalo jím žádné světlo. Ani jsem se neobtěžovala se podívat. Místo toho jsem se roztaženými prsty pravé ruky dotkla ohlazeného železa na dveřích. Moje prsteny nerozhodně zacinkaly a snažily se rozpoznat toky síly toho, co bylo za dveřmi, ať už to bylo cokoliv.

Bohové,
pomyslela jsem si. Ať už je to cokoliv, je to velké.

Připravila jsem se na všechno, od vraždy až po novou práci, odemkla jsem dveře a s napůl vytaženým mečem ustoupila. Modrá záře Síly z kalené oceli zalila mou vstupní halu, třpytila se proti bílým zdem a velkému zrcadlu s věšákem. Čekala jsem.

Dveře se se skřípáním otevřely. Ještě by to chtělo trochu strašidelné hudby pro zvětšení efektu, cynicky jsem si pomyslela a připravila jsem se nedat se lacino, pokud by to byl pokus o vraždu.

Vytáhnout meč bych mohla asi za vteřinu a půl. Naštěstí to nebylo potřeba. Zamrkala jsem.

Na mém prahu stál vysoký uvolněný muž se zlatavou pokožkou, oblečený v černých džínách a dlouhém černém kabátě. Lesk stříbrné pistole, kterou držel ve výši mých prsou, byl jen o něco méně zneklidňující než skutečnost, že v auře, kterou byl obestřený, se mísila černá s diamantově lesklými plameny. Měl krátké černé vlasy a laserově zelené oči, nevýrazný obličej a neskutečně široká ramena.

Skvělé. Na prahu mám démona, pomyslela jsem si. Nepohnula jsem se. Dokázala jsem stěží dýchat.

„Danny Valentine?“ Zeptal se. Asi to chtěl skutečně vědět.

„Kdo to chce vědět?“ Automaticky jsem odsekla. Stříbrná pistole nevypadala jako plastová hračka, spíš jako staromódní 9mm.

„Přeju si mluvit s Danny Valentine,“ artikuloval zřetelně démon, „nebo tě zabiju.“

„Pojď dál,“ řekla jsem. „A odlož si pistoli. To tě maminka nenaučila, že je nevychované ohrožovat dámu zbraní?“

„Kdo ví, co hlídá nekromantovy dveře?“ Odpověděl démon. „Kde je Danny Valentine?“

V duchu jsem si povzdechla. „Pojď z mé verandy.“ Řekla jsem. „Já jsem Danny Valentine. A ty jsi opravdu hrubý. Jestli mě chceš zkusit zabít, tak do toho. A jestli mě chceš najmout, tak na to jdeš opravdu špatně.“

Nemyslím, že jsem někdy viděla démona ve větších rozpacích. Sklonil zbraň a vešel do haly, prodral se přes vrstvy mých strážců, kteří ho poslušně nechali projít. Když stál konečně přede mnou, kopnutím zavřel dveře. Odhadovala jsem ho na nejvyšší úroveň síly.

Tady to přestává být sranda,
pomyslela jsem si. Co dělá Pán pekel u mých dveří?

Fajn, přišel čas na otázky. „Co dělá Pán pekel u mých dveří?“ Zeptala jsem se.

„Přišel jsem ti nabídnout smlouvu,“ řekl. „Nebo přesněji, pozvat tě na slyšení k Princi, který ti nabídne smlouvu. Pokud splníš zadaný úkol, budeš až do konce života žít v bohatství, o jakém se ti ani nesnilo.“ To neznělo jako obvyklá nabídka.

Přikývla jsem. „A co když mě nabídka nebude zajímat?“ Zeptala jsem se. „To víš, jsem zaměstnaná dívka. Probouzet mrtvé k životu je dnes velice žádaná schopnost.“

Démon mě asi dvacet vteřin mlčky pozoroval, než se usmál a mě po celém těle polil studený pot. Brnělo mi v zátylku a prsty se mi roztřásly. Ve třech dlouhých jizvách na mých zádech neklidně škubalo.

„Okay,“ řekla jsem. „Jen si vezmu své věci a s radostí tě doprovodím k Jeho Milosti Princi,

jadadá, bing-bong. Vyhovuje?“

Nevypadal příliš pobaveně, na tváři se mu usadil vražedný úsměv. „Samozřejmě. Máš dvacet minut.“

Kdybych věděla, do čeho jdu, chtěla bych na přípravu několik dní. Nebo radši zbytek života.





28 komentářů:

  1. skvělý, těším se na další díl, bohužel ale musím říct, že vám nefunguje to hlasování pod článkem a já nemám někdy tolik času, abych psala koment, někdy si řeknu, že to udělám později- někdy si vzpomenu, někdy ne, takže bych byla ráda, kdyby to fungovalo. Díky Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to napisu po sto padesate - nefunguje ti to kvuli tvemu prohlizeci. Nejede to v kazdem. A s tim my nic neudelame.

      Vymazat
  2. Super :-) dik za preklad

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, vypadá to celkem zajímavě...

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, už se těšim na dakší kapitolku :D

    OdpovědětVymazat
  5. Honem dalsi dil. Tesim se na pokracovani. Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vďaka - začalo to veľmi dobre a už sa teším na pokračovanie :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za překlad :-)

    OdpovědětVymazat
  9. díky, to bude výborné

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za překlad

    OdpovědětVymazat
  11. Začalo to dobre, teším sa na ďalší diel.
    Ďakujem za preklad.. :D

    OdpovědětVymazat
  12. Ďakujem, vyzerá to dobre :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuju moc za překlad... Už se nemůžu dočkat další kapitoly... Vypadá to opravdu dobře... :)

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to na zajímavou knihu,dík za překlad :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  16. Super překlad, knížka vypadá zajímavě a určitě bude dost akční - podle autorčina psaní. :)
    A jsem zvědavá, co vlastně nadání nekromantky konkrétně obsahuje. :)
    Taky mě zajímá, jak se vybarví Pán pekel. ;)

    Těším se na další kapitolu. :)
    Měj se hezky,
    Claire :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Claire, podpora od kolegyně potěší.:-) Jitka

      Vymazat
    2. Za málo. :)

      Vymazat
  17. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  18. Knihomolka.3654. února 2014 21:06

    Díky za překlad zatím to vypadá zajímavě a nadějně na čtení :)

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  20. Vypadá to super,těším se na pokračování.Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  21. Díky za skvělý překlad a korekturu

    OdpovědětVymazat