pondělí 9. prosince 2013

Plnokrevná - 15. kapitola 2/2




„Kolují drby, že je poslední svého druhu, což je důvod, proč ho podle pachu nedokážeme zařadit. Kočičí populace se v posledních staletích tak snižovala, že téměř dospěla do bodu vyhynutí, a on je mnohem, mnohem starší než oni. Je nemilosrdný a velmi nebezpečný, často vystupuje pod aliasy David West, Dean Raith, nebo Connor Dade. A to jsem jich vyjmenoval pouze několik.“ Táta na mě upřel oči. „Jen zřídkakdy používá své skutečné křestní jméno, málokdo ho zná.“


„A jak to, že ho teda znáš?“ zeptala jsem se.
Táta se na mne dlouze zadíval. „Kdysi jsem ho najal, aby pro nás bojoval.“
„On bojoval po tvém boku?“
„Ano. Zabil všechno, co mu zkřížilo cestu, bez přeměny. Splnil svou povinnost a já mu zaplatil. Poté odešel. Není mezi námi žádné hlubší pouto.“
Můj mozek pracoval na plné obrátky. Musí umět zacházet s mečem, nebo nějakou zbraní, aby šel do války a bojoval bez přeměny. James a táta byli také tak silní, ale záleží na tom, proti komu stojí. Ale nespoléhat na svou zvířecí podobu a bojovat bez ní, je v dnešní době téměř neslýchané.
Táta ještě dořekl: „A ty s ním dneska večer nikam nepůjdeš. Vlastně žádný večer.“
No… super.
Už jsem o Connorovi Dade slyšela. V mé profesi jsem neustále narážela na příběhy o nájemných bojovnících a lovcích. Reputace Connora Dadea je velmi známá. Poslední věc, jíž jsem slýchávala na konci nějaké historky o jeho činech, byla: “Cokoliv děláš, nikdy neser Connora Dadea.”
Jeho další pseudonymy mi nebyly tolik povědomé, ale věděla jsem dost. „Tak se na to pojďme podívat logicky, ano?“ zvýšila jsem hlas, aby mě slyšeli. „Jestliže se Colin Rourke představil svým opravdovým jménem, musel počítat s tím, že přijdu na to, co je zač.“ Pokud tedy oplýval nějakou inteligencí. „Nechystá se mě zabít, když mi pověděl své pravé jméno. Ne? Chce si hrát.“ Sráč.
Hluk se ztišil, jak nad tím přemýšleli.
„Poslouchejte mě – záměrně mi prozradil svou pravou identitu.“ Poukázala jsem znovu na skutečnost, abych neztratila těžce získanou pozornost. „Mohl použít jakékoliv jiné jméno na planetě, zvlášť kdyby se mě snažil někam nalákat. Mohl mě dojít zabít namísto nespolehlivého tuláka. A pokud to, co říkáte, je pravdivé, byl by mnohem úspěšnější a já bych byla mrtvá.“ Táta zabručel, ale neřekl ani slovo. Tyler se zarazil.
„Možná má něco, oč se semnou chce podělit, nebo ví, kdo po mě jde. Kdo ví? Ale říkat mi, kdo je, když ví, že udržuji kontakt se svým otcem, to nedává smysl. A vážně by riskoval, že jeho jméno nepoznám? Že jste mi ho ještě neřekli?“ Podívala jsem se okolo sebe a povytáhla obočí. „Což by mimochodem byl dobrý nápad, když pracuju jako detektiv pro nadpřirozené bytosti.“
Tyler neochotně zareagoval: „Jessica má pravdu. Musíme se na to dívat jinak. Někdo jako Rourke na sebe nerad zbytečně poutá pozornost. Je hrozba pro naši Smečku, a už jen to, že je na našem území bez dovolení, nám dává dost velký důvod, abychom po něm šli.“
Slizký bastard. Věděl, že se s ním setkám, i když zjistím, kdo je. Počítal s tím.
„Není hloupý.“ Přidal se Elliot Murphy. „Bez pochyb věděl, že naše Smečka jeho jméno pozná.“ Jeho bledá, pihovatá pleť mi připadala o několik odstínů světlejší. „A připadá mi, že už ví, kdo je Jessica. Je to riskantní, ale asi jediná možnost. Souhlasím, má něco, co chce sdílet, protože upoutávání pozornosti není jeho obvyklý postup. Je to brutální bastard. Jestliže byl najat, aby zabíjel, neposkytl by nám varování.“ Skončil s respektem v hlase.
„Ctil naši smlouvu během války.“ Konstatoval James. „Tvrdě bojoval pro naši věc. Nepřipadal mi jako člověk, který by zabil ženu bez provokace a ani teď z něj tento dojem nemám. Nebere práci, protože musí; bere ji, protože ji chce. Zabít Jessicu není úkol, o který by se přihlásil.“
„Jak to víš?“ otázal se Cliff Delano.
James pokrčil rameny. „Protože já bych to neudělal.“
„Ten chlap ji nechce zabít.“ Vložil se do hovoru Danny. „Ale může být najatý, aby ji unesl. To bych udělal já, kdybych ji chtěl získat. Promiň, Jess, ale kdo je lepší pro únos než psycho zabiják se zálibou v nebezpečných hrách?“
„Ano, to je přesně ten důvod, proč jí zavolal a ohlásil světu, že je tady.“ Ušklíbl se Tyler. „Kdyby ji chtěl unést, nemusel by ji nikam zvát. Sakra, hlavně by jí neprozrazoval pravou identitu. Já si myslím, že má určitý úkol, ale nechce naštvat celou Smečku. Hraje to na obě strany. Chytrej bastard. Když zorganizoval schůzku, chtěl si krýt zadek pro případ, že bychom ho chytli, zamaskoval to tak, že chtěl jít jen na skleničku. Kdybychom ho nechytli, odešel by z města ještě dřív, než bychom se o jeho přítomnosti dozvěděli.“
Většina vlků souhlasila. Grady znovu přemýšlel, zamračené obočí a oči upřené kamsi do neurčita. Hank, asi jako jediný, zíral nepřítomně do svého šálku s kávou. Nemohla jsem se rozhodnout, jestli vypadá provinile, nebo jen poraženě, ale byla jsem ráda, že drží jazyk za zuby. Táta celou debatu poslouchal, na spáncích mu pulzovaly žíly. Když promluvil, celá místnost se ponořila do ticha.
„Jestliže má Colin Rourke legitimní setkání s mou dcerou, protokol nařizuje, aby mi dal nejprve vědět. Tohle je moje teritorium a on to ví. Hraje si s námi. Jestliže má důležité informace, měl se nejprve ozvat mně.“
„Ale kdyby se ti ozval, tak by možná odhalil své záměry.“ Namítla jsem. „Možná se ozval nejdřív mně, protože ho ostatní sledují.“ To mi dávalo smysl. Jestliže Rourke hraje na obě strany, kontaktovat Alfu, když ho někdo najal, aby unesl jeho dceru, by byl špatný krok.
Protokol neznamenal přijít do města a až poté volat Alfě Severních teritorií, že se vám rozbil mobil, ne protokol znamenal, že nevkročíte do míst Smečky, aniž byste nedostali svolení se zde pohybovat.
Táta zavrčel. „Stejně se mi to nelíbí.“
„Vím, že to nedává moc smysl,“ promluvil Nick znovu na mou obranu, „ale já souhlasím s Jessicou. Pokud je Rourke tak nebezpečný, jak říkáte, volat Jessice a říct jí o své přítomnosti, by znamenalo umenšení skutečné hrozby. Alespoň teď. Myslím, že by Jess měla pokračovat v jednání, jak bylo naplánováno. Vypadá to, že v sázce je příliš mnoho.“
Tyler dodal: „Mohli bychom všechny volné vlky umístit do okolí, když bude Jessica uvnitř. Nezabije ji na veřejném místě. To není jeho styl. Pokud se ji pokusí unést, budeme tam.“
„Sledování nebude problém.“ Souhlasila jsem, upevňovňujíc svou pozici. „Nemyslím, že by něco podnikl.“ Podívala jsem se na tátu, abych zjistila, zda mu náš plán začíná být sympatičtější. Jeho kamenný výraz nic neříkal.
„Já a Nick používáme takové tlačítko, které nám pomáhá v komunikaci, když spolu pracujeme.“ Vlastně se jim říká ´tlačítka paniky´, ale kdo je bude brát vážně, když je takto nazvete? „Jakmile ucítím problémy, budu zvonit jako o život. Budeme-li připraveni, je malá šance, že by nás mohl oklamat.“ Povzdechla jsem si. Kolik dalších lidí po mně půjde?
Kurva hodně.
Na tátově obličeji se neobjevila žádná emoce. Zůstal kameně-nehybný sedět v křesle.
Věděla jsem, že pokud tohle nevyhraju, jsem na cestě zpět na Compound, odkud nevytáhnu paty, dokud nebude objeven zrádce a nebude vyřešena záležitost s Rourkem. Setkat se s Rourkem a udržet naše plány na dopadení zrádce, to byla má nejlepší šance, jak to co nejrychleji vyřešit, aniž bych se dostala pod zámek. Nikdo nepromluvil, tak jsem pokračovala: „Vážně nemáme moc na výběr. Pokud je Rourke tak dobrý, jak všichni říkají, nakonec by mě stejně chytil. Dokonce, i když se budete co nejvíc snažit. Nemyslím si, že by ho hranice Compound udrželi zpátky. Setkat se s ním, připraveni jak jen nejlépe dokážeme být, to je naše nejlepší šance, jak získat v této situaci převahu – a jakmile ji budeme mít, využijeme ji a zjistíme, proč je tady a kdo ho sakra poslal. Nemůže být náhoda, že se chce sejít s Molly Hannon a prodiskutovat případ, tak brzo po mé přeměně. On to ví, a ten, kdo ho najal, to ví taky. Nevím jak vy, ale já chci přijít na to, kdo to je.“
„Pane, myslím, že vaše dcera má v tomto pravdu. Je příliš nebezpečné ho ignorovat.“ Reagoval Devon pokorně. „Pokud je to všechno pravda, ignorovat setkání s Coline Rourkem, to by mohl být velmi špatný tah. Možná je to jeho způsob, jak mává vlajkou příměří. Je to v jejím nejlepším zájmu se s ním setkat – s ochranou, samozřejmě. V opačném případě jde proti nám.“
Zadržela jsem dech.

Táta se podíval na všechny své vlky. „Tak jdeme na to.“

26 komentářů:

  1. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za překlad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za další kapitolu

    OdpovědětVymazat
  4. Ďakujem za preklad

    OdpovědětVymazat
  5. a ja sa už neviem dočkať ich stretnutia.

    OdpovědětVymazat
  6. No... asi bych neměla spoilerovat... :DDD
    Ale příští týden už se setkání dočkáte. ;)
    Claire

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za překlad.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji pěkně za překlad.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za překlad

    OdpovědětVymazat
  10. Dakujem za preklad... :D

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji moc, už se těším, až poznáme Colina. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Asi se to konečně rozjíždí. Díky za překlad.

    OdpovědětVymazat
  13. vďaka za preklad už sa teším na stretnutie tých dvoch :D

    OdpovědětVymazat
  14. Díky moc za překlad :-D

    OdpovědětVymazat