pátek 22. listopadu 2013

Výsledek ankety "Kolik vám je let?"

Nejdříve tedy malá poznámka k tomu, kde najdete veškeré výsledky anket, které pro vás budeme připravovat - budou v sekci "Mohlo by vás zajímat"


Celkem hlasovalo: 380

do 15ti: 18

15-20: 124

20-30: 136

30-40: 64

nad 40: 38

V tomto příspěvku bych chtěla vyjádřit údiv našeho týmu nad těmito výsledky. Myslím, že jsme si všechny (Paty, Kerris i Barny) představovaly, že jednáme většinou s mladými puberťáky, ale jak je vidět pořádně jsme se spletly. 
Jak na vás zapůsobil výsledek ankety?
Ráda bych tímto způsobem zjistila, zda se vám anketa líbila a pokud máte návrh na další anketu, prosím napište nám ji do komentářů. Mám pár nápadů na novou anketu, ale nemůžu se rozhodnout se kterou přijít dřív.

Tady jsou nějaké tipy:

Chtěli byste nový Vánoční vzhled? - samozřejmě by se jednalo jen o vzhled asi tak měsíc možná dva než přejde zima :)
Které z překladů čtete? - tím bychom chtěli zjistit, na který typ knih bychom se v budoucnu měly nejvíce zaměřit, protože bychom díky anketě věděly, co vás nejvíce zajímá :)
Jak reagujete na hrubky a překlepy v překladech? - tímto bychom rády zjistily zda máme nějakým způsobem zapracovat na kvalitě textů...
Co vám na blogu chybí? - např. vyhledávací okénko, více povídek, typické recenze, více informací o knihách atd.

Všechny tyto ankety bych ráda časem uskutečnila, ale chtěla bych vaši pomoc při rozhodování :)
Snad jsem zase na něco nezapomněla :D Takže se těšíme na vaše reakce :)


36 komentářů:

  1. Tak, ja bych rozhodne brala nejakou anketu ohledne prekladu - pomohlo by mi to si vybrat do budoucna potom knihy, ktere bych tu chtela prekladat :D

    Jen tedy nevim, jestli ji delat stylem prekladane knihy a dat na vyber ktere se libi (protoze v ankete se da hlasovat jen pro jednu moznost a nekomu se muzou dve knihy libit stejne atd.) nebo to nejak zobecnit na zanr (coz je taky takove neprakticke, protoze precijen co si budeme povidat, mame tu prevazne fantasy) - na tohle by mozna bylo lepsi udelat clanek, ke kteremu by se lide vyjadrili, popripade by tam mohli napsat sami knihy, ktere je zaujali a radi by je videli prelozene...

    Nicmene stejne tak by me zajimala anketa "Co vam na blogu chybi?" - ackoliv si umim predstavit, ze jsem vetsina z vas chodi kvuli prekladum, tak ja osobne bych byla rada, kdyby se tu rozjely vic recenze i povidky = jednoduse receno, aby se zapojilo vic lidi (treba i ti, co neumi prekladat), protoze je to bavi a treba napriklad nemaji vlastni blog, kde by "sami sebe" publikovali :P

    Mam rada, kdyz je na blogu takova "upovidana" atmosfera - od toho podle me blog je. Jsme tady kvuli kniham, tak bychom je mohli i rozebirat. Ted budu mluvit doufam za Paty i Barny, ale myslim, ze nas vsechny jako "adminky" zajimaji nazory vas ctenaru :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem taky byla překvapená, kolik je tady "cetek" (myslím tím, kolik je lidí s věkem na dvaCET). A taky mě překvapil ten počet lidí... Podle mě už stovka je velký úspěch, ale 380... to je pro mě téměř nepředstavitelné =). Co se týče anket, tak bych taky ráda "upovídanou" atmosféru, jak píše Kerris, ale docela by mě zajímalo, kdo co na našem blogu čte... Vánoční vzhled je určitě zajímavý, ale nechci Tě, Paty, nějak uhánět =). Katulík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uhánět mě? Vždyť víš, že si raději pohraju s novým vzhledem, než abych šla překládat :D

      Vymazat
    2. Tak se dokopej k překladu a vykašli se na vzhled =). Katulík

      Vymazat
  3. Vánoční vzhled asi závisí na vašich časových možnostech, tím chci říct, že pokud nemáte moc času, tak rozhodně nemusíte jeho část plácat na vánoční vzhled, ale pokud ho chcete vyrobit, tak proč ne. Z anket bych pro začátek byla třeba pro tu "Co vám na blogu chybí?". Výsledek věkové ankety mě překvapil, ovšem spíše mile. Jsem ráda, že se ukázalo, že váš blog navštěvuje tolik čtenářek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě popravdě také mile potěšilo, že můžeme dělat radost tolika lidem. Hlavně mě naplňuje to, že všechen ten čas, co nad blogem trávíme není promarněný a lidé si naší práce cení :) (i když jsem strašný lenoch a věčně přidávám překlady pozdě :D)

      Vymazat
  4. No, sledovala som tú anketu priebežne a tiež ma prekvapil nie len počet, ale aj to, že nad 30 a 40 hlasoval tak veľký počet ľudí. Ja sama o chvíľku budem patriť do tejto skupiny, takže by ma to asi až tak prekvapovať nemalo.
    Som Vám, dievčatá, nesmierne vďačná, že robíte, čo robíte a takému ohromnému množstvu čitateľov umožňujete spoznať skvelé autorky a ich knihy.
    Ešte raz, ďakujem... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My děkujeme za podporu :) Popravdě jsem docela zvědavá, zda budu za 20 let ještě číst tenhle typ knih, nějak si to nedokážu představit :D

      Vymazat
    2. To asi nebudeš, ale dnešní čtyřicítky neměly možnost si něco takového číst, když jim bylo dvacet. Tak to dohání.

      Andy

      Vymazat
    3. Už mám blíž k padesátce než ke čtyřicítce, a svoji první fantasy, na kterou si vzpomínám jsem četla tuším v roce 1985 :-)

      Vymazat
    4. Tak já budu doufat, že se mě fantasy bude držet taky tak dlouho, protože mám zafixovanou představu, že ženy středního věku čtou JEDINĚ ROMÁNY! :D

      Vymazat
    5. No moje mamka tuhle dostala do ruky knihu Odstiny sedi... mela jsem chut ji to vyrvat z rukou kdykoliv jsem kolem ni prosla... Furt se ji snazim dostrkat k pc, aby tam cetla neco poradneho a ona se porad brani, ze na to nevidi. Pffff :D

      I kdyz teda zase nutno dodat, ze moje mama asi nikdy z fantasy lpit nebude (i kdyz Harry Potter se ji libil:D) - miluje historicke knizky, zivotopisy, etc.

      Jinak moje prvni kniha byl prave Harry Potter, nekdy v 2-3 tride?, takze ja cetla vzdy hlavne fantasy :D (Asi me v tomhle taky dost ovlivnil pritel, zname se vicemene od mojich 12ti let a ten mi to fantasy vzdy tak nenapadne "cpal" - ne, ze bych se mu teda nejak branila)

      Vymazat
  5. Díky za tu práci, je to zajímavé, i když mne osobně to tak nepřekvapuje, 20-30 jsou třeba na mateřské a už jim z plenek hrabe, rády si přečtou něco zábavného a třeba lehce nemravného:) A ostatní...jsme ženské, ne? Zvědavé, rády se bavíme.

    Líbí se mi, jak se zdejší blog den ze dne zlepšuje, profesionalizuje bych až řekla.
    Jen to písmo...fakt se to špatně čte, pro mne například, protože nemám zas tak ostrý zrak, ta kurzíva je ozdobná, ale v podstatě jen odhaduji, cože to je napsáno ( levá lišta, aktualizace webů).
    Ale už jsem si zvykla.
    Rozhodně jste, slečny, velmi šikovné.

    Andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, opravdu mě těší, když slyším, že se zlepšujeme :) doufám, že nám to vydrží ještě dlouho.
      Co se týče písma, tak na tom se nikdy s Kerris nemůžeme dohodnout :D já preferuji to, co jde za každou cenu přečíst, tentokrát mě přesvědčila, že to vypadá lépe, když je to ozdobné :D takže uvidíme, jak to vyřešíme při další změně vzhledu :)

      Vymazat
    2. V pohodě, nakonec se vždy dostaneme k tomu, že si počteme:)
      Andy

      Vymazat
    3. Tak to pozor! Tohle pismo si vybirala ty - me taky leze krkem :D Me se libi to co mam u sebe na blogu :D (A jeste Old English, ale to nikdo neprecte :( A pritom je tak kraaasny)

      Vymazat
    4. Já vím, že jsem ho vybírala já, ale s tím, že jsi do mě pořád hučela, že musí být aspoň trochu ozdobné, tak jsem udělala kompromis a našla to, co se mi docela dobře čte a taky je trochu ozdobné :D

      Vymazat
  6. Tinka: tak ako vacsina bab, aj ja som priebzne sledovala anketu, ale rozhodne som necakala, kolko nas tu je :) Je naozaj super, ze v tomto citatelskom osiali :) nie som sama aspon tuto na nete, pretoze v mojom okoli vela citatelov nemam. Skor sa stretavam zo zdvihnutym obocim a otazkou"Citas?" Takze som naozaj rada baby, ze je uzasne miesto ako toto, kde je kopa perfis ludi a knih :) Vianocny vzhlad blogu?Ja hovorim ano,aj ked to bude len na par tyzdnov. Ale pokial by to bolo casovo narocne baby, tak zas nie za kazdu cenu.A co sa tyka ankiet, ja by som bola za "Ktore preklady citame" z moznostou napr.vyznacit aspon dve knihy (ak by nieco take bolo mozne).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že nejsem sama, kdo má kolem sebe minimum takových knihomolů, jako jsem já :) právě proto jsem ráda, že si můžu na blogu alespoň částečně s váma všema popovídat, protože mě vaše názory zajímají :)
      Myslím, že bude nejjednodušší opravdu udělat anketu ohledně toho vánočního vzhledu :D už mám docela představu, jak to udělám, aby se mohl každý vyjádřit a stejným stylem pak udělám i anketu o těch knihách, ptž vážně nevím jak vytvořit anketu, kde by mohlo být více odpovědí :(

      Vymazat
  7. Nemůžu si odpustit poznámku z řad "nejstarší" generace čtenářů. Když vás jednou knížky dostanou, tak už vás nikdy nepustí, jenom to chce občas zajít do optiky a pořídit si silnější brýle :-).

    a ještě návrh na anketu - moje první, případně nejoblíbenější fantasy- mohla by sloužit jako inspirace pro ty, co stejně jako já nemají věčně co číst

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsím se dne, kdy si budu muset pořídit brýle na dálku i na blízku :D najivně jsem si kdysi myslela, že když mám teď brýle na dálku, tak se mi to postupně zlepší až pak budu potřebovat brýle na blízku, ale doktor mě tehdy vyvedl z omylu a řekl, že budu muset mít dvoje brýle :D.
      Ta anketa se mi líbí, zapíšu si ji a časem přidám :)

      Vymazat
    2. No vis jak ja vyjevene koukala, kdyz jsi tady v Plzni vytahla ty bryle? Jsem vubec nevedela, ze je nosis... :D

      Nicmene ja mam vrozenou ocni vadu, takze bez bryli se muzu jit ledatak klouzat - bych vam bez nich neprelozila ani vetu, leda po slepu a z pameti :D

      Vymazat
    3. Tak já je naštěstí nosím jen do kina, divadla a do školy, ale musím je mít vždy u sebe, hlavně když jdu do knihkupectví, ptž pak bych určitě přehlédla nějakou dobrou knihu, která je vystavená těsně u mých nohou (jo! vážně si nevidím ani pod nohy :D)

      Vymazat
    4. To je jeste dobry, ja zas nevidim periferne na jedno oko - takze kdyz ke me mama prisla ze strany a ja nemela bryle, tak jsem vubec nevedela, ze vedle me stoji a neco mi podava - kdyz pak promluvila, tak jsem z ni mela malem infarkt, jak jsem se lekla :D

      Vymazat
  8. Ahoj, no já si vždycky přijdu jako exot, když svým kamarádkám, které čtou Hrabala, Čapka, Fulghuma nebo Coelha řeknu, že čtu adult, urban fantasy nebo paranormal romance. Je mi 26. Předpokládala jsem tedy, že je tu také daleko více teenagerek a já jsem nedospělý pako co čte knížky pro "děti" jak by řeklo několik mých známých.
    Tak moc mě těší, že je tu zastoupeno tolik "-cetek"! :-) a nejsem v tom sama:-)
    Co se týče vzhledu, mám ráda věci trvalé a sátále a myslím, že kvůli vánocům není třeba vzhled stránky měnit. Nicméně protestovat nebudu :-)
    Překlady, které čtu průběžně a těším se na ně jsou knížky od Eve Langlais, Black Wings, chystám se pustit do Full blooded a docela mi chybí ... jak se to jmenovalo? Vampire in her Mist?
    Děkuju, že vůbec takové stránky jsou, moc se mi líbí, že si můžu přečist i knížky, které u nás ještě nevyšli a možná ani nevyjdou. Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vampire in her Mysts je uz doprekladane, nicmene od teto autorky pro vas chystame dalsi preklad - Ivka je z nej uz nekde v pulce, ale ma ted pocitac v opravne, takze se jeste s uverejnovanim bude cekat :)

      Vymazat
    2. Já se teda přiznám, že Vánoce jsou pro mě to nejvýjimečnější období v roce, proto mu věnuji vždycky zvláštní pozornost. Teď na sebe prásku pár věcí :D...ráda v tomto obdobím koukám na pohádky, peču cukroví, dělám vánoční výzdobu - barvičkama na sklo, vystřihuji různé vločky a rampouchy do oken, rozsvěcím každý den svíčku, abych navodila rodinnou atmosféru, vyšívám, háčkuji, pletu, vyrábím šperky, učím se šít na stroji a spoustu dalších věcí...ten čas si užívám hlavně proto, že mám čas dělat věci, které přes rok nestíhám nebo v tom shonu na ně nemám náladu...proto bych chtěla vždycky kouknout na blog s tím, že na mě sám dýchne tu vánoční atmosféru :)
      Každopádně už mám přichystanou i anketu až budeme chtít zase "normální" vzhled, tak zda vrátit zpátky tento, nebo vymyslet jiný, takže to bude záviset na vás čtenářích, co si odhlasujete :)

      Vymazat
    3. Ahoj je mi 24 a Hrabala a spol. nesnáším. Příliš mi připomínají povinnou četbu.
      Navíc na realitu se stačí podívat do správ a kdo by jí chtěl ještě číst? když jí má každý pořád kolem sebe :)

      Vymazat
  9. Já tedy nevím, jestli to sem patří, ale podle mě by bylo fajn, kdyby ve složce Ke stažení, kde je seznam přeložených knížek, byly místo názvu obrázky jejich obalů (jako je to vpravo u toho, co se překládá) a kdyby se na ně kliklo, člověk by se dostal na anotaci. Nevím, ale já bych se v tom trošku líp orientovala (až tam bude knížek ještě mnohem víc :).
    Jen takový návrh...
    Claire :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mozne samozrejme je, ale rozhodnuti zalezi na Paty :P Ja bych treba zas ty pravidla "ke stazeni" zkratila na jasne body, protoze (a ano, priznam se ted) ja je vzivote cele neprecetla a to jsem admin :D

      Vymazat
    2. Nápad s obálkama se mi líbí, jen nevím jak by pak byl dlouhý ten seznam až bude knih více...hmm, popřemýšlím nad tím (ikdyž asi už mám představu, jen je potřeba to zrealizovat tak, aby se to nemuselo celé pořád předělávat :))
      A ta pravidla se budou přesouvat do záložky "Pravidla" jen co to všechno dopíšu, jak jsme se už bavily Kerr ;)

      Vymazat
    3. Mozna bychom mohly proste jen udelat jmeno autorky a pod ni vedle sebe obalky podle serie? Treba u Langlaise by byla jedna rada serie Wellcome a druha rada serie Princess of Hell - proberem to kdyztak na FB presneji...

      Vymazat
  10. To ale koukám :), byla jsem chvíli bez PC, a přiznávám, že jsem měla skoro "absťák", a teď musím všechno dohnat (samo, že nejdřív překlady co mi utekli :D) Jsem už taky "cetka", a mile mě překvapilo, že je nás tolik. Moje první fantasy bylo Bratrstvo černé dýky, a přiznávám, že jsem netušila, co od toho čekat, a když se objevili "tesáky", tak jsem koukala jako blázen :), nicméně, kolegyně v práci na mě zírala jako na blázna (jsou totiž všichni mladší než já), nejspíš očekávala, že budu číst už jen klasiku a Večery pod lampou :))) Vánoce miluju, takže proč se nepřevléct i tady:) Jinak musím poděkovat Vám všem, kteří překládáte, opravujete, a vůbec máte trpělivost s námi ostatními, kteří se nedočkavě vrháme na další a další příběhy. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje první fantasy byl Harry Potter, protože patřím mezi skupinu lidí, kteří s ním vyrostli. Popravdě to pro mě byla dobrá škola, ptž jsem na každý díl musela opravdu čekat, šetřit si na něj nebo čekat na Vánoce, naorzeniny, vysvědčení atd, abych dostala další díl :D
      Pak přišlo na řadu Twilight a éra upírů...docela mi trvalo, než jsem se dostala k Bratrstvu černé dýky, ale můžu říci, že je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií :)
      A jak jsi psala, že na tebe koukají, že něco takového čteš? Já tohle zažívala od 1. dílu HP, protože jsem na základce chodila do sportovní třídy a nikdo z nich tam nečetl, a když už tak rozhodně ne fantasy, takže docela chápu :) a myslím, že nás knihomoly pochopí vždy jen další knihomolové, bohužel :-/...
      A na závěr za celý náš tým děkuji za podporu, protože bez ní, by naše práce postrádala smysl :)

      Vymazat
    2. Když jsem s tím začla, tak abych nezůstala dlužná to svoje první fantasy - Noc a den od Jaroslava Velínského. Něco by se našlo už před tím , ale tahle novelka byla oficiálně vydaná jako fantasy. Předtím se tenhle žánr zařazoval do sci-fi.
      A mimochodem, moje starší sestra říká, že od té doby co má čtečku na ni lidi v tramvaji nehledí, že čte na svůj věk nevhodnou literaturu :-)

      Vymazat