neděle 10. listopadu 2013

Sarah J. Maas








Rychle a špinavě:

Jsem 25letá autorka YA fantasy v poušti v Jižní Kalifornii. Můj první román, Throne of Glass, byl vydán Bloomsbury Children v srpnu 2012.
Narodila jsem se/ vyrostla v Manhattanu, ale vyměnila jsem mrazivé zimy a parná léta za VŮBEC ŽÁDNÉ ZIMNÍ POČASÍ, když jsem následovala svého budoucího přítele (teď již manžela!) pryč z Kalifornie v roce 2008. Absolvovala jsem s vyznamenáním Hamilton College z Tvůrčího psaní, a bez vyznamenání z Religionistiky. Jsem zastupována Tamarem Rydzinskim v literární agentuře Laury Daily.

Dlouze a ještě špinavěji:

Vyrostla jsem v Upper West Side (v horní západní části) Manhattanu, kde jsem vyrůstala potulováním se po chodbách Přírodního historického muzea, putujíc přes chrám Dendur the Met, a trávením letních večerů v Metropolitním domu opery, sledujíc vystoupení Amerického Baletního divadla. Když mě zrovna rodiče nevodili z jedné zábavy v New York City do druhé, četli mi pohádky a folklór  z celého světa. Od Popelky po Vasilisu Statečnou, od Východu slunce, západ měsíce po Příšerná Nung Gwama , a ani legendy se mi nevyhnuly. Upřímně, není to tak překvapivé, že teď píšu převážně převyprávěné pohádky o hrdinech nakopávající zadky.
Byla jsem „vypravěčem báchorek“, co si pamatuju (myslím si, že mí rodiče by preferovali „extravagantní a nervy ničící dobrá lhářka) a začala jsem psát svůj první (vážný) román v šestnácti. Začalo to změnou představy o Popelce (v podstatě: co když byla Popelka zabijákem, a šla na ples ne proto, aby tančila s princem ale zabít ho?) a rychle přišel Throne of Glass, rozsáhlá epická fantasy série s několika málo prvky z Popelky.
V dubnu 2002 jsem začala publikovat své první kapitoly velmi hrubého návrhu (pak nazváno Královna skla – Queen of Glass) na FictionPress.com, nádherná stránka pro začínající autory. Po získání nějakých super pozitivních ohlasů, jsem publikovala pár dalších. O šest let později se Throne of Glass stal nejčtenějším příběhem na FictionPress, sbírajíc tisíce čtenářů z celého světa. Jejich nadšení a odhodlání mě vedlo k tomu, aby zkusila Throne of Glass vydat, a na konci roku 2008 jsem nechala FictionPress následovat mé sny stát se vydávanou autorkou.
Po mnoho rozsáhlých nových verzí a revizí jsem prodala Throne of Glass Bloomsbury Children na začátku roku 2010 a ti to vydali 7. srpna 2012.
Publikování zabere nějakou tu chvíli. Takže během mého lovu na agenta, pak hledání vydavatele, pak dlouhé cesty z prodaného manuskriptu a publikovaného skutečného románu, jsem napsala pár dalších knih:
Vzdálená země, fantasy pro dospělé, která přezkoumává legendy kmoter víl; Záhrobí, YA fantasy, která mění představu o řecké mytologii; a Nádvoří trnů a růží, YA trilogie, která se prolíná a převypráví příběhy jako „Kráska a zvíře“, „Východ slunce, západ měsíce“ a „Tam-Lin.“
Můj poslední projekt je Nautilus, středně akčně – dobrodružné fantasy, kde jsem spoluautorkou s mou drahou kamarádkou Susan Dennard, která přepracovává příběh o 20 000 mil pod mořem. Také bylo pár dalších knih tady a tam, ale ty nikdy nespatřily světlo dne.
Když zrovna nepíšu, obvykle jsem k nalezení při sledování nechutného množství TV pořadů, chápajíc balet tím způsobem, jakým lidé chápu sporty a také při hltání kávy a sladkostí. Ačkoli jsem teď spisovatelka na plný úvazek, stále komanduju mého jezevčíko-teriéro-boxero-černého labradora nazvaného Annabel Lee (která mi sedí na klíně, požadujíc mou pozornost, zatímco píšu toto). Můj manžel a já jsme se potkali můj první den v prváku na college (on byl junior… a můj RA), vzali jsme se v květnu 2010 a od té doby žijeme šťastně až do smrti (… ale přísahám, že nejsme jedni z těch slaďoučkých párů).
Také jsem náchylná mluvit o věcech jako filmy Hayao Miyazakiho, make-up a lak na nehty, starodávné teorie o mimozemšťanech, fantastických knihách, Star Wars, Pán prstenů, Indiana Jones, náhodné animované filmy, Disney (můj oblíbený Disney film? Malá mořská víla. Nebo Šípková Růženka. Kráska a Zvíře.), a ilustrace od Trina Schart Hymana.
A pokud chcete o mně vědět ještě více, můžete mě navštívit na Twitteru, na Pinterestu, nebo na Facebooku. Jsem také spoluúčastník v Pub(lishing) Crawl, blog zaměřený na psaní, knihy a vstupy a výstupy vydavatelského průmyslu.


Její tvorba:

Throne of Glass (Trůn ze skla)


0,1 - The Assassin and the Pirate Lord (Vražedkyně a Pán Pirátů)
0,2 - The Assassin and the Healer (Vražedkyně a Léčitelka)
0,3 - The Assassin and the Desert (Vražedkyně a Poušť)
0,4 - The Assassin and the Underworld (Vražedkyně a Podsvětí)
0, 5 - The Assassin and the Empire (Vražedkyně a Impérium)
1 - Throne of Glass (Trůn ze skla)
1,1 - The Assassin and the Princess (Vražedkyně a princezna)
1,2 - The Assassin and the Captain (Vražedkyně a Kapitán)
2 - Crown of Midnight (Půlnoční koruna)
3 - Heir of Fire (Dědička ohně)

A Court of Thorns and Roses (Dvůr Trnů a Růží)


1 - Mortal (Smrtelník)

4 komentáře:

  1. Na to jak je mladá toho zvládla opravdu hodně, děkuji za informace o autorce...:)

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo zajimave:) Rada se dozvidam neco o autorkach i autorech, jejichz knihy ctu:)
    Dekuji:)

    OdpovědětVymazat
  3. je hezké přčíst si něco i o auterech,kteří knihy píší. Děkuji Ala

    OdpovědětVymazat
  4. No jo, zase mě Paty k něčemu dokopala...ale překládalo se to hůř, než Throne of glass a její 48. kapitola =D. Katulík

    OdpovědětVymazat