úterý 12. listopadu 2013

Filmy, ktoré mi utkveli v pamäti (od Aquick)


Za svoj život (som cca asi štatisticky v polovici plus-mínus päť rokov) som  videla množstvo filmov, dobré, vynikajúce, ale aj fakt o ničom. Ale v pamäti mi ostalo pár kúskov, ktoré vám predstavím, mnohé určite poznáte, niektoré možno aj nie. Predsa dnes je trochu iný vkus aj štýl, čo sa páči, ale to neznamená, že som len zástancom, že dobré je len to staré. To teda nie, videla som všetky diely Twilight, Hunger games - chystám sa aj na pokračovanie, Mesto kostí apod., takže nie som len fanúšik pre pamätníkov. Mám rada rôzne štýly, ale čo fakt nemusím, tak je horor. Nie preto, že by sa mi to hnusilo, ale ja proste nemám nervy dopozerať ten film, vždy keď ide do horúceho, proste stratím nervy a film vypnem. 


Takže toľko k môjmu úvodu a teraz pár filmov, ktoré si asi budem pamätať naveky.

Môj prvý film v amfíku, mala som 15 a môj strýko (nie veľmi zodpovedná osoba - musela som mu tam ísť kúpiť pivo, čudujem sa, že mi ho predali, lebo vtedy som vyzerala  na 13:)) ma vzal na Hviezne vojny. Môj prvý kontakt s sci fi- odvtedy som milovala tento žáner. A jasné, že hneď ako sa dalo som si pozrela aj pokračovania a neskôr aj nové diely.

Raz neskoro večer som hladala niečo v telke, bol rok 1992 a vtedy bolo naozaj umenie niečo normálne nájsť, nakoniec som to našla ORF . Film som nestihla od začiatku a moja nemčina bola a je naozaj na veľmi mizernej úrovni, ale napriek tomu som ten film dopozerala a sľúbila som si, že toto si pozriem aj s naším dabingom. Už si nepamätám, ako dlho som čakala, ale film som si pozrela a whau. Cez Mé soukromé Idaho som objavila herca Keanu Reveesa aj keď to nebol hlavný dôvod, prečo som ten film chcela vidieť. Film je zvláštny, buď sa vám páči alebo ho vypnete už po pár minút. Ja som sa nemohla odtrhnúť, už keď som ho videla po prvý raz a nič som skoro nerozumela.

Som duša romantická a tak samozrejme milujem romance, ale hlavne historické romance a najviac mi utkveli Búrlivé výšinyJana Eyrová. V tomto filme som spoznala Charlotte Gainsbourg, absolútne som jej uverila Janu, vždy som si ju tak predstavovala, proste to zahrala úžasne. A tak som si ju vystriehla aj vo filme Melanchólia - je to novší kúsok, ale tento film ma tiež zaujal a často si naň spomeniem. Jej postava matky, ktorá chce uchrániť syna pred strachom z konca sveta, proste som sa do nej vžila a modlím sa, aby som ja nič podobné nemusela zažiť. Ale jej skorší film Antichrist som nezvládla, stačili mi vidieť upútavky a vedela som, že toto je na mňa silná káva :).

No a jeden z mojich ďalších historických filmov sú Nebezpečné známosti,  kto videl, vie o čom hovorím a kto nie, tak si to prosím pozrite a určite zistíte, že  moderná  verzia Veľmi nebezpečné známosti sa nechytá (môj názor), aj keď to tam zachránila skupina Verve a jej  Bitter Sweet Symphony - pieseň, ktorú som schopná počúvať donekonečna, ale teraz som trochu odbočila- ale musela som:).

No a na záver niečo, čo má pre mňa zvláštne miesto. 

Nezabudni na mňa, na film som šla, lebo som bola zvedavá ako to Rob Pattinson zvládne, keď je rola iná ako Edward. Film ma naozaj zaujal a jeho výkon sa mi páčil. Preto, keď som videla neskôr v jednom stánku dvd, chcela som ho. Stánok bol ale zavretý, ale môj ocko mi ho sľúbil kúpiť, keď ho otvoria. Sľub dodržal. Bolo to vo Vyšných Hágoch a môj ocko tam bol na liečení rakoviny. Bol to posledný darček priamo od neho pre mňa. Preto tento film naveky ostane v mojej pamäti a aj v srdci.

Tak dúfam, že som vás trochu inšpirovala, aby ste aj vy prispeli na blog. Mňa inšpirovala Kerris a jej príspevok, aj keď bola viac profesionálna ako ja, vynechala tú omáčku okolo, ja som si ale nemohla pomôcť :). 









2 komentáře:

  1. Yep...mám taky své srdcovky :-) Remember me je úžasný film, ale pro mě strašně silný, takže jsem ho viděla jen jednou. Co se týče Jane Eyre, no... víc se mi líbila ta novější verze, ale možná jen proto, že jsem ji viděla dřív. Konec v té starší je lepší, než konec v novější =). Větrnou hůrku jsem také viděla... a ještě teď ji nedokážu vydýchat (viděla jsem ji před asi před 2 lety). Star Wars je klasika, kdo neviděl, není normální =D. A hlavně ten konec je úžasný....dává naději, že každý se i v poslední chvilce může rozhodnout pro dobro. Díky za příspěvek =). Katulík =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja treba Star Wars nevidela cele (pritelby me tedzakousnul, kdyby si to precetl) - davali jsme si to jako maraton, vsech 6 dilu za sebou a ja jich pulku prospala :D Uplne stejne to vypadalo u maratonu vetrelcu a predatoru - pritom ja ty filmy mam rada, jen proste jsou dlouhyyy kdyz se jedou za sebou. Michal (pritel) si ze me neustale dela srandu, ze dobry film pozna clovek tak, ze ja u nej zarucene usnu :D

      Vymazat